کاهش ۵۰ درصدی استفاده از باتری با استفاده از مرورگر اپرا

مرورگر کروم برای لپ‌تاپ‌ها، مخصوصا مک بوک یک برنامه پر مصرف شناخته شده است. اکنون اپرا در نظر دارد این مشکل را حل کند و ادعا می‌کند نسخه به‌روز شده آن تا ۵۰ درصد مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

کاهش ۵۰ درصدی استفاده از باتری با استفاده از مرورگر اپرا

به گزارش کلیک، در حال حاضر گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی در دنیا است. این مرورگر هفت سال پیش شروع به کار کرد اما محبوبیت آن به‌طور سرسام‌آوری در حال افزایش است. StatCounter تخمین می‌زند که ۶۰ درصد ترافیک وب کامپیوترها از طریق مرورگر کروم عبور می‌کند. اما یکی از رقبای اصلی آن در حال مبارزه برای بازگشت به میدان مبارزه است و این کار را با یک ویژگی کاربر محور عالی انجام می‌دهد که ممکن است برخی کاربران کروم را به خود جذب کند.

اپرا مدعی است که آخرین نسخه مرورگر دسکتاپ وی به طول عمر باتری سیستم شما کمک می‌کند. این شرکت نروژی می‌گوید که حالت جدید ذخیره انرژی آن باعث می‌شود کاربران بتوانند ساعت‌های بیشتری وب‌گردی کنند پیش از این‌که مجبور شوند مجدد باتری لپ‌تاپ را شارژ کنند.

Google-Chrome-Battery-Drain-Google-Chrome-Battery-Life-Boost-Web-Browser-Drain-Apple-MacBook-Battery-Life-Chrome-Battery-Power-S-536898

حالت ذخیره انرژی باعث کاهش فعالیت‌ در زمینه برگه‌ها می‌شود و به‌طور خودکار پلاگین‌های استفاده نشده و انیمیشن تم مرورگرها را متوقف می‌کند.

زمانی که کابل برق از لپ‌تاپ جدا شود، گزینه باتری در کنار جستجو و آدرس روی مرورگر اپرا ظاهر می‌شود. کاربر می‌تواند بر روی نماد باتری کلیک کند تا حالت ذخیره را فعال کرده و مدت بیشتری شارژ باتری را حفظ کند.

این مرورگر زمانی که شارژ باتری شما به زیر ۲۰ درصد می‌رسد، شما را وادار می‌کند حالت ذخیره باتری را فعال کنید.

Google-Chrome-Battery-Drain-Google-Chrome-Battery-Life-Boost-Web-Browser-Drain-Apple-MacBook-Battery-Life-Chrome-Battery-Power-S-536899

اپرا می‌گوید مرورگر جدیدشان را بر روی ۱۱ سایت محبوب از جمله یوتیوب آزموده‌اند.

هر صفحه در زبانه جداگانه باز شد بدون این‌که زبانه قبلی بسته شود، سپس ۵ دقیقه صفحه بالا و پایین شده و پس از آن به مدت یک دقیقه رها شد. آزمایش تا زمانی ادامه پیدا کرد که باتری لپ‌تاپ کاملا خالی شد. با استفاده از آخرین نسخه مرورگر این شرکت شارژ باتری ۵۰ درصد بیشتر از مرورگرهای رقبای همچون کروم دوام داشت.

پاول مینویچ در وبلاگ خود نوشت: "آزمایشات ما امیدوارکننده بوده‌اند. در این آزمایشات طوری مرورگر آزموده شد که افراد به‌طور معمول از آن استفاده می‌کنند و بر روی ویندوز ۱۰، ۶۴ بایتی بیش از ۵۰ درصد بازدهی داشته است."

منبع: express

ارسال نظر