همکاری اپراتور اول و کمپانی اورنج

چندی پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر مذاکره شرکت های خارجی با وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات سیار، حالا این مذاکرات وارد دور تازه ای شده است.

همکاری اپراتور اول و کمپانی اورنج

به گزارش کلیک، سال گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر تجارت خارجی فرانسه در تهران، از مذاکره اپراتور فرانسوی اورنج و یکی از اپراتورهای موبایل ایران خبر داد.

وزیر ارتباطات در این باره گفته بود: اپراتور اورنج در حال مذاکره با یکی از اپراتورهای کشور است تا بخشی از سهام این اپراتور را خریداری کند. همچنین کمپانی اورنج برای حضور در اپراتور مجازی موبایل ایران نیز تمایل دارد.

پس از مدتی و با مشخص شدن طرح مشارکت ارائه شده شرکت اورنج و پس از شفاف سازی مدیرعامل اپراتور اول درباره سهام این شرکت، وزیر ارتباطات ایران در بهمن ۹۴ برای گسترش همکاری های دو جانبه با کشورهای توسعه یافته جهان، راهی فرانسه شد و از شرکت های ایرباس، تلکام و اورنج بازدید کرد.

شرکت مخابراتی فرانسوی و چندملیتی اورنج، معروف ترین نام تجاری شرکت «فرانس تلکوم» است. اورنج بیش از ۲۲۶ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و خدمات تلفن همراه، خطوط تلفن ثابت، اینترنت، اینترنت تلفن همراه و خدمات تلویزیون اینترنتی در سطح بین المللی را دارا است.

واعظی پس از بازگشت از این سفر گفت: دو اپراتور اورنج و همراه اول در حال مذاکره هستند و حین سفر به فرانسه، رئیس این اپراتور با من دیدار و گفت‌ و گویی داشت که وضعیت مذاکرات این دو اپراتور در آینده مشخص خواهد شد.

طبق اظهارات مدیر عامل شرکت‌ ارتباطات سیار، تمایل برای مشارکت در پروژه MCI تنها مربوط به اورنج نمی ‌شود و اپراتورهای دیگر اروپایی نیز علاقه‌ مند به مشارکت و خرید سهام آن هستند.

سید مصطفی سید هاشمی نیز اظهار داشت: اورنج نه تنها به همراه اول بلکه به هلدینگ مخابراتی ایران علاقه ‌مند است زیرا تقاضایی را برای خرید سهام این هلدینگ داشته که در روند بررسی آن هستیم.

رئیس هیات مدیره مخابرات ایران ادامه داد: علاوه بر این تقاضا جهت مشارکت در مخابرات ایران، ملاقات‌ هایی هم با مدیران وزارت ارتباطات داشته‌اند که البته پاسخ آنها موکول به بررسی ‌های بیشتر شده است.

سید هاشمی افزود: یکی دو شرکت دیگر هم به جز اورنج فرانسه، تقاضای همکاری و مشارکت با ما را داشته ‌اند اما اهمیت حوزه ارتباطات و تأثیری که بر منافع و مصالح کشور دارد، اهلیت ‌هایی را می‌طلبد که باید با حساسیت و ظرافت پیگیری و بررسی شود.

منبع:isna

ارسال نظر