افسانه های ناشناخته در یک بازی استراتژیک ایرانی

در نمایشگاه الکامپ موسسه هویج کوهی یک بازی استراتژیک عرضه کرده که از کاراکترهای افسانه های ناشناخته ایرانی استفاده می کند و سازنده معتقد است رقیبی جدی و قدر برای کلش ساخته است.

افسانه های ناشناخته در یک بازی استراتژیک ایرانی

به گزارش کلیک ، در ۳۰۰ متر ار فضای سالن ۶ نمایشگاه الکامپ، امسال برای نخستین بار برند جدید الکامپ گیمز پایه گذاری شده است.

در این دنیای بازی یک تولیدکننده بازی نسبت به ۱۴ رقیب دیگر خود بسیار بسیار متفاوت و پرانرژی ظاهر شده است.

آن طور که مدیرعامل شرکت می گوید تلاش کرده اند در سطح یک نمایشگاه بین المللی غرفه دایر کنند و از همین رو کاراکترهای بازی را به میان بازدیدکنندگان آورده اند. او هم از استقبالی که از غرفه شان شده هیجان زده است.

موسسه فرهنگی هنری پارسنیپ (به معنی هویج کوهی) با بازی زاراوان به نمایشگاه الکامپ آمده است.

زاراوان یک بازی استراتژیک رایگان است که مشابه دیگر بازی های این سبک، محل درآمد از قابلیت های پیشرفت سریع‌تر در بازی دیده شده است.

به گفته سامان فیروزی مدیرعامل پارسنیپ زاراوان پس از یک دوره آزمایشی یک ماهه، هم اکنون پس از ۳ ماه عرضه ۲۴۰ هزار بار دانلود شده و ۱۰۰ هزار کاربر فعال دارد.

وقتی اسم بازی سبک استراتژیک به میان می آید بازی معروف کلش نخستین موضوعی است که به ذهن متبادر می شود.

سازنده زاراوان نه تنها ابایی از مقایسه زاراوان با کلش ندارد بلکه معتقد است آنچه ساخته به دلایل متعددی از کلش قوی تر است و از این رو پتانسیل عرضه بین المللی را نیز دارد.

فیروزی می گوید: صفر تا ۱۰۰ این بازی بدون کپی برداری و فارسی سازی هیچ مشابه خارجی، کاملا توسط تیم ایرانی انجام شده و اضافه شدن مولفه های ایرانی و قابلیت های فنی بیشتر وجه تمایز این بازی نسبت به نمونه های حتی مطرح خارجی است.

وی درباره تفاوت های فنی این بازی، گفت: برای مثال در زاراوان زمین بازی ۴ برابر و مسیریابی ۱۶ برابر بیشتر شده است که امکانات بیشتری را برای بازی در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین طبق قابلیت های دیگری ارتقاها در جریان بازی دارای مراحل بیشتری است که جذابیت های بازی را بیشتر می کند.

فیروزی درباره استفاده از المان های ایرانی در بازی زاراوان، توضیح می دهد: وقتی هالیوود از کاراکترهای ساختگی درآمدزایی می کند، تصمیم گرفتیم در این بازی از کاراکترهای واقعی یا افسانه ای ایرانی استفاده کنیم که برای مردم ناشناخته هستند. برای مثال زاراوان برادر رستم است که همواره در رزم ها رستم را همراهی می کرده است یا قراک نخستین سردار سراسر سلاح پوش ایرانی است که مانند شوالیه های اروپایی وحشت در دل دشمن می انداخت یا چهروش کاراکتری افسانه ای با سر مرغ، بدن سگ و بال بوده که زیر لانه سیمرغ زندگی می کرده است. این شخصیت ها از جمله کاراکترهای این بازی هستند.

سازنده این بازی از کاربران خواست درباره بازی که در تابستان بهترین بازی استراتژیک ایرانی در کافه بازار انتخاب شده از روی جلد قضاوت نکنند بلکه بازی را نصب و امتحان کنند.

این بازی برای پلتفرم اندورید و ویندوز تولید شده و به زودی برای پلتفرم IOS نیز عرضه خواهد شد.

ارسال نظر