نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن در راه است!

رسانه کلیک - در آستانه معرفی کنسول‌های نسل نهم، شرکت ژاپنی سونی با ثبت اختراع جدیدی به دنبال عرضه نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن است.

نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن در راه است!

شرکت سونی برخلاف رقیب دیرینه خود، در میانه نسل هشتم با ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به دنیای سرگرمی، اولین هدست واقعیت مجازی خود را تحت عنوان PSVR راهی بازار کرد. با توجه به گزارش‌های منابع متعدد و شواهد موجود، به نظر می‌رسد زمان زیادی به پایان نسل هشتم کنسول‌ها باقی نمانده و مایکروسافت و سونی در حال حاضر روی ساخت کنسول‌های جدید خود فعالیت می‌کنند.

چندان دور از انتظار نیست که سونی همزمان با عرضه کنسول پلی استیشن 5، نسل دوم هدست واقعیت مجازی خود را به بازار عرضه کند. موضوعی که اختراع جدید این شرکت تا حدودی آن را تایید می‌کند.

در چند ماه گذشته شرکت سونی اختراع‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی و مرتبط با کنسول نسل بعدی خود، پلی استیشن 5 به ثبت رسانده است. در همین راستا، پس از ثبت اختراعی که تا حدودی از پشتیبانی کنسول PS5 از قابلیت Backward Compatibility خبر می‌داد، حال سونی پتنت دیگری را ثبت کرده که به نظر می‌رسد این شرکت به‌زودی از نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن رونمایی می‌کند.

طبق این اختراع و توضیحات آن، هدست PlayStation VR 2 بر خلاف نسل قبلی، کاملا بی سیم است و به منظور برقراری ارتباط با کنسول، قابلیت تبدیل فرکانس را دارد. برقراری این ارتباط ظاهرا چندان کار ساده‌ای نیست و سونی برای تحقق این موضوع، از یک جعبه رابط برای تبدیل فرکانس بین 5 گیگاهرتز و 60 گیگاهرتز استفاده می‌کند.

این خبر هنوز به طور رسمی توسط شرکت سونی تایید نشده و اطلاعات بیشتری از سخت افزار، زمان معرفی و عرضه آن در دست نیست. ممکن است این پتنت جدید در نهایت به ساخت نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ختم نشود. با توجه به اتمام تقریبی دوره نسل هشتم کنسول‌ها، عرضه نسل بعدی هدست واقعیت مجازی PlayStation موضوع دور از انتظاری نیست.

ارسال نظر