تاییدیه دو مرحله ای به شبکه پلی استیشن اضافه می شود

همان طور که اطلاع دارید، تامین امنیت حساب کاربران شبکه های بازی های ویدیویی کار بسیار سختی ترقی می شود چرا که روزانه بسیاری از هکر ها در تلاش هک حساب کاربران شبکه های پلی استیشن، ایکس باکس لایو، استیم، اوریجین و... هستند. از آن جا که هر بازی ویدیویی قیمت نسبتا بالایی دارد، حفظ حساب کاربری شخصی برای گیمرها نیز بسیار مهم می باشد. به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از دزدیده شدن حساب کاربران، کمپانی مایکروسافت در سال 2013، تاییدیه ورود دو مرحله ای را به شبکه اختصاصی خود اضافه کرد و با این اقدام، امنیت شبکه Xbox Live به طور عجیبی افزایش یافت. حال کمپانی سونی پس از مدت ها، تصمیم گرفته است که تاییدیه دو مرحله ای را در شبکه پلی استیشن اضافه کند و امنیت این سرویس را نسبت به گذشته افزایش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

تاییدیه دو مرحله ای به شبکه پلی استیشن اضافه می شود

از آن جا که هر بازی ویدیویی قیمت نسبتا بالایی دارد، حفظ حساب کاربری شخصی برای گیمرها نیز بسیار مهم می باشد. به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از دزدیده شدن حساب کاربران، کمپانی مایکروسافت در سال 2013، تاییدیه ورود دو مرحله ای را به شبکه اختصاصی خود اضافه کرد و با این اقدام، امنیت شبکه Xbox Live به طور عجیبی افزایش یافت. حال کمپانی سونی پس از مدت ها، تصمیم گرفته است که تاییدیه دو مرحله ای را در شبکه پلی استیشن اضافه کند و امنیت این سرویس را نسبت به گذشته افزایش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، کمپانی ژاپنی و بزرگ سونی به منظور افزایش امنیت حساب های کاربری شبکه پلی استیشن، ویژگی ف تاییدیه دو مرحله ای را به آن اضافه خواهد کرد. چند روز گذشته، یکی از دارندگان کنسول نسل هفتم سونی، پلی استیشن 3، در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که پس از نصب بروز رسانی جدید این کنسول، ویژگی تاییدیه دو مرحله برای ورود به حساب شخصی به شبکه پلی استیشن اضافه شده است. در آن زمان، کمپانی سونی هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان نداد و بسیاری این ادعا را نادرست تصو کردند.

سرانجام مدتی پیش، کمپانی ژاپنی سونی این خبر را تایید کرد و در بلاگ رسمی خود نوشت که ویژگی تاییدیه دو مرحله ای ورود به حساب کاربری، بزودی به شبکه بزرگ پلی استیشن اضافه می شود. سخن گوی این شرکت، اخیرا در مصاحبه ای با وب سایت معتبر گیم اسپات، این خبر را تایید کرد. ایشان در این مصاحبه توضیح داد:

به منظور افزایش امنیت حساب کاربران در شبکه پلی استیشن، در حال حاضر، مشغول اضافه کردن ویژگی تاییدیه دو مرحله ای به این شبکه هستیم.

متاسفانه سخن گوی شرکت سونی تنها خبر از اضافه شدن این ویژگی داد و گویا در آینده شاهد انتشار جزئیات بیشتری از این ویژگی خواهیم بود. همچنین هنوز تاریخ اضافه شدن این ویژگی به شبکه PlayStation مشخص نشده است. به احتمال زیاد، در کنفرانس رسمی سونی در رویداد بزرگ E3 سال میلادی جاری، از این ویژگی رونمایی می شود. همراه رسانه کلیک باشید...

همان طور که در بالا اشاره کردیم، ویژگی تاییدیه دو مرحله ای در سال 2013 توسط مایکروسافت به شبکه بزرگ ایکس باکس لایو اضافه شد و امنیت این شبکه را دو چندان کرد. با این حال، هم اکنون بیشتر هکر ها قادر به دستیابی به حساب شخصی کاربران ایکس باکس لایو نیستند و صرف نظر از چند مورد، امنیت این شبکه پس از اضافه شدن ویژگی تاییدیه دو مرحله ای افزایش یافته است. همچنین وب سایت Battle.net و شبکه محبوب استیم نیز از این ویژگی بهره مند می باشد.

هم اکنون، حساب کاربران شبکه پلی استیشن در سراسر فضای مجازی توسط افراد و وب سایت های مختلف به فروش می رسند و گویا دستیابی به حساب های این شبکه، راحت تر و ممکن می باشد. به همین خاطر، کمپانی سونی قصد اضافه کردن ویژگی تاییدیه دو مرحله ای به شبکه اختصاصی خود دارد تا علاوه بر افزایش امنیت پلی استیشن، نگرانی گیمرها را نیز از بین ببرد.

ویژگی تاییدیه دو مرحله ای، ویژگی ای است که کاربران برای ورود به حساب شخصی خودشان، علاوه بر وارد کردن رمز عبور، باید به یک سوال دیگر نیز پاسخ دهند. در صورتی که این دو مرحله به درستی طی شود، کاربر وارد حساب شخصی خود شده و می تواند همانند قبل، از اکانت خود استفاده کند و به تجربه بازی های ویدیویی، نرم افزارها و... بپردازد. اگر چه مدت زمان ورود به حساب کاربری در این ویژگی افزایش می یابد اما امنیت آن بیشتر از یک رمز است.

گروه های هکری مختلف در تلاش هک و نابودی شبکه های پلی استیشن، ایکس باکس لایو، استیم و دیگر شبکه ها هستند و همیشه با ایجاد اختلاتی در این شبکه، باعث آفلاین شدن کامل شبکه های مذکور شده اند. پنج سال گذشته، به دلیل وجود حفره امنیتی و نقص در امنیت این شبکه، اطلاعات بیش از 70 میلیون کاربر لو رفت و حتی این موضوع، به کنگره ایالات متحده آمریکا نیز برای رسیدگی ارسال شد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با اضافه شدن ویژگی تاییدیه دو مرحله ای به شبکه پلی استیشن چیست؟ آیا شما با افزایش امنیت این شبکه و ویژگی تاییدیه دو مرحله موافق هستید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

ارسال نظر