موشک رپتور SpaceX مریخ را به مستعمره زمین تبدیل خواهد کرد!

رویای زندگی در مریخ و کشف دیگر سیارات همیشه در ذهن متخصصین و مردم بوده است؛ آن چنان که کارشناسان از هیچ گونه آزمایشی برای تحقق این امر فروگذار نمی کنند و این آزمایش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

موشک رپتور SpaceX مریخ را به مستعمره زمین تبدیل خواهد کرد!

به گزارش کلیک، الون ماسک در توییتر با انتشار پستی اعلام کرد اسپیس ایکس اولین آزمون خود را از موتور موشک رپتور که انسان را در اوایل ۲۰۲۴ به مریخ می برد، به انجام رسانده است. گفتنی است این موشک در مرکز مک گرگور مورد بررسی قرار گرفته که با امکانات خود، می تواند نیروی موتور و پرتاب فوق العاده بالای موشک مذکور را تاب بیاورد. ماسک با اشاره به "الماس های ماخ" از این آزمایش گفت: هدف از تولید رپتور، فراهم آوردن نیروی برانگیزاننده ۳۸۲ ثانیه ای و فشار موتور ۶۸۰ هزار پوندی است که این میزان معادل بیش از سه برابر Falcon 9 است.

با وجود ۹ موتور که از متان به عنوان سوخت استفاده می کند، موشک اژدهای سرخ به مراتب قوی تر از سفینه فضایی فعلی خواهد بود. این مسئله در نهایت Colonical Transporter را که با ۱۰۰ تن محموله بارگیری شده، به سمت سیاره سرخ هدایت خواهد کرد. این شرکت قصد دارد تا یک سفینه بدون سرنشین را تا سال ۲۰۱۸ به مریخ ارسال کند و سپس تا ۲۰۲۴ موجبات سفر انسان را به سیاره سرخ به ارمغان آورد. مسلم است که این یک هدف بلند پروازانه است؛ به خصوص با توجه به شکست و عدم موفقیت اخیر این شرکت!

الون ماسک فردا در کنفرانس بین المللی فضانوردی در مکزیک با عنوان "تبدیل انسان به گونه های چند سیاره ای" سخنرانی خواهد کرد. در طول بحث، از او انتظار می رود تا از طراحی Colonical Transporter و نیز طرح کلی این شرکت برای مهاجرت انسان به سیاره قرمز و ساکن شدن او در این سیاره پرده بردارد. ماسک همچنین بر اساس گزارشات به دست آمده، در مورد بودجه این پروژه صحبت خواهد کرد و سعی می کند دولت و جامعه علمی را برای کمک به پرداخت هزینه برای انجام این مأموریت متقاعد کند. البته با توجه به فاجعه اخیر که به شدت به آن دامن زده شده، این تست سکوی پرتاب موفقیت آمیز از رپتور بدون شک در موفقیت او بی تاثیر نخواهد بود.

ارسال نظر