دستیابی به سرعت جدید در انتقال داده

اطلاعات، کلیدی برای جامعه مدرن ما است و انتقال داده ها را برای بسیاری از صنایع، هم چون زندگی روزمره ما اساسی و محوری کرده است.

دستیابی به سرعت جدید در انتقال داده

به گزارش کلیک، خوشبختانه، این سرعت به طور مداوم در حال افزایش است و در حالی که ممکن است این تغییرات سرعت را در زیرساخت های فعلی نبینیم، ولی دلایل بسیاری برای خوشبینی وجود دارد.

محققان دانشگاه ایلینوی گزارش دادند که به یک رکورد جدید برای انتقال داده ها از طریق فیبر نوری دست یافتند. آن ها توانستن از طریف فیبر نوری به سرعت ۵۷ گیگا بایت بر ثانیه (Gbps) برای انتقال داده ها آن هم بدون افت سرعت و خطا دست پیدا کنند. این سریع ترین سرعتی نیست که تاکنون به دست آمده است، چون بالاترین سرعت ۱٫۱۲۵ ترابایت بر ثانیه یا ۱۱۲۵ گیگابایت بر ثانیه است. با این حال، این سرعت با یک سیستم ارتباطات نوری به دست آمده که تعدادی فرستنده را با هم ترکیب کرده و از یک تک گیرنده استفاده نموده است.

تیم تحقیقاتی توسط مهندس برق و کامپیوتر میلتون فنگ رهبری شد ، که اعلام کرد : بزرگ ترین سوال ما این بود که چگونه می توانیم سرعت انتقال داده را افزایش دهیم و از آن چیزی که امروزه هست سریع تر کنیم. حجم داده های موجود در جهان خیلی زیاد است، ولی اگر سرعت انتقال داده های شما زیاد نباشد، نمی توانید آن گونه که می خواهید و باید از آن استفاده کنید، یا نمی توانید از تکنولوژی هایی که در آینده می آیند و وابسته به انتقال حجم بالایی از اطلاعات هستند، مانند فناوری واقعیت مجازی، استفاده نمایید.

آن چه مسلم است تیم تحقیقاتی از دانش و تجربه کافی برخوردار بوده است و توانسته اطلاعات آزمایش های گذشته را به خوبی در کنار هم بچیند و نتیجه خوبی بگیرد. این چیزی است که باعث موفقیت چشمگیر تیم شده است. در آزمایش هایی که در گذشته انجام می شد، مهم ترین چالشی که وجود داشت خنک نگه داشتن وسایل در حال استفاده در آزمایش بود، که هیچ گاه حاصل نشد. ولی تیم استاد فنگ وفق شدند همه چیز را به خوبی و به اندازه لازم خنک نگه دارند. این به این معنی است که آن ها نه تنها می توانند از فناوری در مراکز داده استفاده کنند، بلکه می توانند در صنایعی که نیاز به انتقال اطلاعات با سرعت بالا دارند هم استفاده نمایند.

فنگ گفت: این تکنولوژی فقط برای مراکز داده ای استفاده نمی گردد، بلکه برای هوابرد و ارتباطات سبک، مانند هواپیما هم استفاده می شود، به این دلیل که سیم فیبر نوری بسیار سبک تر از سیم مسی است. ما معتقدیم که این فناوری می تواند برای صنعت بسیار مفید باشد و این چیزی است که این کار را برای ما بسیار مهم می کند.

این طور که به نظر می رسد تیم تحقیقاتی بسیار مشتاق است تا نتایج خوبی از این آزمایش بگیرد و بتواند گام موثر و مفیدی برای پیشرفت این تکنولوژی مهم و نو ظهور انجام دهد.

منبع: zmescience

ارسال نظر