معرفی لپ‌تاپ سبک لنوو X1 Yoga

لپ‌تاپ جدید لنوو X1 Yoga، به تکنولوژی صفحه‌نمایش OLED مجهز است و طراحی سبک و قابل‌حملی دارد.

معرفی لپ‌تاپ سبک لنوو X1 Yoga

کلیک - چند سالی است که تکنولوژی صفحه‌های نمایش OLED وارد دنیای تصویر شده است. شاید تلویزیون‌های OLED کمپانی LG را دیده باشید و این واژه به گوشتان خورده باشد اما معنای واژه OLED چیست و به چه صفحه نمایشگری OLED می‌گویند؟

درواقع OLED به معنای دیود نوری از جنس مواد آلی است. امروزه این فناوری در حال جایگزین شدن با فناوری LCD و در تجهیزات تلفن همراه است. علت این جایگزینی کیفیت بهتر این صفحه‌نمایش و شفافیت بیشتر و هم‌چنین نازک‌تر بودن آن است. درعین‌حال مصرف برق OLED کمتر از سایر صفحه‌های نمایش است که تولید انبوه آن را آسان‌تر می‌کند.

لپ‌تاپ‌های زیادی مانند برندهای Dell،HP این فناوری را در صفحه‌های نمایش خود استفاده کرده‌اند که حالا نوبت به لنوو رسیده است. لپ‌تاپ X1 Yoga از کمپانی لنوو مجهز به صفحه‌نمایش OLED است و طراحی این لپ‌تاپ نیز به‌گونه‌ای است که بسیار نازک طراحی‌شده است.

در نقدها و بررسی‌هایی که بر روی این لپ‌تاپ انجام‌شده است مزایا و معایبی در رابطه با آن ارائه‌شده است که نکات مثبت این لپ‌تاپ را صفحه‌نمایش OLED آن، طراحی سبک و قابل‌حمل و کیبورد بسیار خوب آن است. از معایب این لپ‌تاپ قیمت بالای آن به خاطر نوع صفحه‌نمایش، عمر باتری گفته‌شده است.

لپ تاپ لنووX1 Yong طراحی ظریف و صفحه نمایشOLED

سخت‌افزار

این لپ‌تاپ ازنظر ظاهری چیز خیلی تازه و جدیدی برای نمایش ندارد. بدنه این لپ‌تاپ از متریال و مواد بسیار رایج (فیبر کربن و آلیاژ منیزیم) ساخته‌شده است. این به این معنی نیست که طراحی این لپ‌تاپ بد باشد، توصیفات گفته‌شده تنها به این منظور است که ظاهر این لپ‌تاپ مانند خیلی از لپ‌تاپ‌های معمولی است و مخاطب را شگفت‌زده نمی‌کند؛ اما چیزی که ممکن است کمی مخاطب را جذب این لپ‌تاپ کند صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی OLED آن است.

از دیگر نکات مثبت این لپ‌تاپ قابلیت حمل‌ونقل آسان آن است. وزن آن حدوداً ۲٫۸ پوند است. در مقایسه با MacBook Air که صفحه‌نمایش آن ۱۳ اینچ است و تنها ۰٫۲ پوند میان وزن آن‌ها اختلاف است که این نکته صحت سبک بودن و قابل‌حمل بودن لپ‌تاپ جدید لنوو را می‌رساند.

لنوو X1 Yoga سه خروجی USB 3.0 دارد و مانند همه لپ‌تاپ‌ها خروجی HDMI نیز بر روی آن قرار دارد.

لپ‌تاپ جدید لنوو قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای را دارد. با چرخاندن ۳۶۰ درجه لپ‌تاپ و قرار دادن کیبورد در قیمت زیرین لپ‌تاپ به یک تبلت تقریباً بزرگ تبدیل می‌شود. با چرخاندن صفحه‌نمایش حالت‌های مختلفی به دست می‌آید و یکی از بهترین حالت‌ها ایجاد زاویه‌ای میان صفحه‌نمایش و کیبورد است تا بتوان لپ‌تاپ را به‌صورت ایستاده بر روی سطحی قرارداد.

لپ تاپ لنووX1 Yong طراحی ظریف و صفحه نمایشOLED

همچنین کمپانی لنوو اظهار دارد که این لپ‌تاپ برای طراحی بسیار مناسب است.

صفحه‌نمایش و قلم

یکی از ویژگی‌های بارز صفحه‌های نمایش OLED که در ابتدا هم ذکر شد، کیفیت بسیار بالای آن‌ها و تفکیک رنگ بسیار خوب آن‌ها است. قطعاً تماشای یک عکس یا یک فیلم باکیفیت بالا در این صفحه‌های نمایش خالی از لطف نیست. صفحه‌نمایش OLED به‌عکس ما عمقی می‌دهد که عکس حالت سه‌بعدی پیدا می‌کند.

لپ تاپ لنووX1 Yong طراحی ظریف و صفحه نمایشOLED

رزولوشن تصویر صفحه‌نمایش ۲٫۵۶۰ در ۱۴۴۰(۱۴۴۰P/2K) است. کیفیت تصویر در این صفحه‌نمایش از کیفیت تصویر در صفحه‌نمایش ۱۰۸۰p بیشتر و واضح‌تر است اما به‌پای کیفیت ۴K نمی‌رسد و در آن اندازه بی‌نقص نیست.

از دیگر نکات مثبت لپ‌تاپ صدای خوب آن و اسپیکرهایی که در زیر صفحه‌نمایش قرار دارند را می‌توان نام برد.

قابلیت استفاده از قلم نیز در این لپ‌تاپ ممکن است. قلمی که برای استفاده ارائه‌شده بسیار نازک است و استفاده از آن پیشنهاد بسیار خوبی برای طراحان است که نیاز به‌دقت بالا در طراحی دارند.

نوشتن

یکی از نکات بارز X1 Yoga صفحه‌کلید یا کیبورد آن است. طراحی این کیبورد به‌گونه‌ای است که هر کلید دارای قوسی به داخل است که این قوس باعث می‌شود تا کاربر راحت‌تر با کلیدها کار کند. هم‌چنین دکمه‌ی دایره‌ای شکلی که در قسمت وسط کیبورد دیده می‌شود در هنگام نوشتن و تایپ کردن به کاربر کمک می‌کند تا جای کلیدها را راحت‌تر پیدا کند.

لپ تاپ لنووX1 Yong طراحی ظریف و صفحه نمایشOLED

انتقادی که از این صفحه کیبورد می‌شود این است که اگر کمپانی لنوو کلیدهایی برای پخش و متوقف کردن آهنگ و یا جلو و عقب کردن آن بر روی کیبورد طراحی می‌کرد، این کیبورد بی‌شک هیچ نقصی نداشت.

عملکرد

لپ‌تاپ X1 Yoga با تمام نکات مثبت و منفی می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربرانی باشد که به یک لپ‌تاپ باکیفیت و سبک نیاز دارند. از مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌توان ۵ هسته‌ای بودن لپ‌تاپ Core i5-6200U،۸GB DDR3 RAM و ۱۲۸GB SSD را نام برد.

این لپ‌تاپ برای کاربردهای معمولی مانند باز کردن چندین صفحه مرورگر و پردازش فیلم‌ها و عکس‌های باکیفیت مناسب است و مناسب برای بازی‌های کامپیوتری در سطح متوسط ازنظر گرافیکی است.

مسئله ناامیدکننده در این لپ‌تاپ عمر کم باتری است. باتری لپ‌تاپ با هر بار شارژ جواب گوی ۴ الی ۵ ساعت استفاده معمولی از لپ‌تاپ است. باتری می‌تواند تا ۵ الی ۸ ساعت جوابگوی مشاهده یک فیلم با نور صفحه ۵۰% باشد.

رقبا

قیمت این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش OLED حدود ۱۶۸۲ دلار و با صفحه‌نمایش LCD 1400 دلار اعلام‌شده است. برای لنوو در این زمینه رقبایی وجود دارند که یکی از آن‌ها کمپانی HP است.

HP به‌تازگی از لپ‌تاپ OLED؛ صفحه باقابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را ۱۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است که کمی مقرون‌به‌صرفه تر است.

کلام آخر

برای کاربرانی که در هر شرایطی؛ در اتوبوس، فرودگاه و... مجبور به استفاده از لپ‌تاپ هستند،X1 Yoga گزینه بسیار مناسبی است. این لپ‌تاپ با داشتن ویژگی‌های مثبت مثل سبک بودن، نازک بودن و قابلیت چرخش کار انتخاب را برای بسیاری از مخاطبان و کاربران ساده کرده است. هم‌چنین OLED بودن صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ را خاص کرده است.

ارسال نظر