مرسدس AMG GT C؛ رودستر پرتوان اشتوتگارتی

شرکت مرسدس بنز به تولید خودروهای مختلف لوکسی می پردازد که هر یک با ویژگی های بزرگی همراه هستند و محصولات قابل توجهی از سوی برند اشتوتگارتی شناخته می شوند، اما باید AMG GT C را رودستری تمام عیار دانست. با وب سایت کلیک همراه باشید.

مرسدس AMG GT C؛ رودستر پرتوان اشتوتگارتی

به گزارش کلیک - خودرو رودستر مرسدس AMG GT C پرچمدار شرکت مرسدس بنز شناخته می شود که کمپانی مذکور سعی کرده مشخصات بزرگی را برای آن در نظر گیرد. سیستم چهار چرخ محرک با دیفرانسیل عقب الکترونیکی، سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی، پنجره مشبک، اگزوز بلند، باتری لیتیوم یونی سبک تر سیستم فنی بزرگی را برای این محصول فراهم می آورد.

البته پیشرانه ۴٫۰ لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو AMG GT C رودستر را به رقیب سرسختی برای R8 V10 آئودی، جگوار F-Type SVR و برخی دیگر تبدیل می کند. با طراحی منحصربفرد ساختار این محصول آلمانی ها تهاجمی و پرقدرت نشان می دهد که حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

خودروهای رودستر با سقفی متحرک برای روزهای مختلف بسیار مناسب هستند. سواری با این رودستر نسبت به MX-5 مزدا کسل کننده نیست و می توان لذت بالایی بوسیله این مدل کروک بدست آورد. AMG GT C را می توان نماد موفقیت و قدرت مرسدس دانست که در سال های مختلف مدل های متعددی از آن را با پیشرانه‌های مختلف شاهد بودیم.

AMG GT C در جاده ها می تواند جولانی به پا کرده و در فضای داخلی نیز با توجه به طراحی جذابی که مرسدس به ارمغان آورده لذت افراد را به دنبال داشته باشد. رینگ های بزرگ آلومینیومی در کنار لاستیک های پهن بر روی عملکرد AMG GT C تاثیر داشته و چهره آن را تهاجمی نشان می دهد. فرمانی سوپر اسپرت نسبت به مدل های دیگر سبک بوده و با به دست گرفتن آن می توان احساس بزرگی داشت.

همچنین دقت حرکتی فرمان نیز سریع بود و نرم جلوه می کند. بنابراین در جاده ها با یک یوزپلنگ سریعی رو به رو هستیم و GT C نیز می تواند به چنین حیوانی تشبیه شود. صدای اگزوز GT C مخوف بوده و اگر از کنار شما عبور کند قطعا می توان نظرها را به خود جلب کرده قابل توجه باشد. اگزوزهای عقب دوگانه و بزرگ بوده که با توجه به پیشرانه هشت سیلندر توربو قطعا مناسب آن است. سیستم رانندگی مختلفی چون حالت S+ یا Race تجربه رانندگی هیجان انگیزی خواهد داشت. البته این لذت و هیجان با هزینه اندکی به ارمغان نمی آید زیرا AMG GT C با قیمت ۱۳۹ هزار پوندی روانه بازار خواهد شد.

پیشرانه پرتوان در کنار گیربکس کلاچ دوگانه که بیشتر روی خودروهای با عملکرد بالا قرار می گیرد، تناسب کافی با سیستم انتقال قدرت AMG GT C دارد. به گفته مرسدس و براساس بررسی انجام گرفته دور موتور این سوپراسپرت ۴۵۰۰ دور در دقیقه ای بوده که می تواند توان بالایی به AMG GT C ببخشد. با حالت های رانندگی مختلفی چون Comfort, Sport, Sport+ و Race باید انتظارات بسیاری از عملکرد این سوپراسپرت داشت.

کمک فنرهای این خودرو به شکل سه مرحله تطبیقی عمل می کند تا عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در حالت Sport+ رانندگان AMG GT C با هیجان بیشتری در حرکت رو به رو خواهند شد که این موضوع از نام محصول پیداست. بنابراین سوپراسپرت علاوه بر طراحی چشمگیر، در بخش تعلیق و فنی دست کمی از دیگر سوپراسپرت های رقیب ندارد.

اسپویلر مکانیکی که از جنس فولاد، منزنیوم و آلومینیوم بوده و به مدت ۱۱ ثانیه باز خواهد شد. سقف پارچه ای به عنوان یک خودرو کروک از جنس باکیفیتی بوده که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است. چراغ های عقب و جلو به شکل دقیقی طراحی شده که از زبان طراحی مرسدس بنز بهره می برد و تماشای AMG GT C را لذت بخش می کند. بنابراین در نگاه نخست این سوپراسپرت جلوه تهاجمی و جذابی داشته و نظر هر فردی را به خود جلب خواهد کرد. هنگامی که درون این مدل قرار می گیرید احساس بزرگی خواهید داشت و حس خوشبختی به سراغتان می آید. علت چنین احساسی متریال داخلی لوکس و باکیفیت و ساختار قابل توجه AMG GT C است.

مرسدس با به کارگیری شاسی مستحکم و قدرتمندی برای AMG GT C نه تنها بدنه با دوامی برای آن در نظر گرفته بلکه این نوع شاسی در آیرودینامیک خودرو نیز تاثیر بسزایی دارد. با سیستم چهار چرخ محرک می توان انتظار داشت تا AMG GT C بتواند قوای محرکه سریعی داشته که در کنار پیشرانه پرتوان هشت سیلندر توربو می‌تواند قدرتمند باشد.

با وزن ۱۷۳۵ کیلوگرمی که علت عمده آن پیشرانه پرتوان و سنگین بوده، همچنان AMG GT C می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. GT C یک پرچمدار برای مرسدس محسوب می شود و انتظار داریم بزودی شرکت اشتوتگارتی جانشینی را برای آن مشخص کند. جانشینی شایسته با ویژگی های قابل توجه که بتوان آن را یک جایگزین بزرگ برای GT C فعلی دانست.

شرکت مرسدس این محصول را با قیمت ۱۳۷ هزار پوند به فروش می رساند. خودرویی با پیشرانه ۵۵۷ اسب بخاری که می تواند سقف سرعتی ۳۱۳ کیلومتر برساعتی را به ارمغان آورد. شایان ذکر بوده این سوپراسپرت ۰ تا ۱۰۰ آن کمتر از ۳٫۷۰ ثانیه بوده و در دسته پرقدرت ها جای می گیرد.

ارسال نظر