بررسی سخت‌افزاری گلکسی نوت ۷

همزمان با اعلام رسمی سامسونگ مبنی بر ارائه جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت ۷، کارشناسان با تجزیه و تحلیل این مدل مشخصات سخت‌افزاری آن را فاش کردند.

بررسی سخت‌افزاری گلکسی نوت ۷

به گزارش کلیک، چندی پیش بود که سامسونگ خبر عرضه گلکسی نوت ۷ را در بازار‌های کشور‌های منتخب اعم از ایالات متحده، کانادا، مکزیک، پورتوریکو، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایوان، امارات متحده عربی و کره اعلام کرد. این در حالی است که کشور‌های دیگر نیز به زودی به این کشور‌ها خواهند پیوست.

فبلت جدید سامسونگ از یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Super AMOLED، پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ همراه با ۴ گیگابایت رم و یک واحد پردازش گرافیکی ۵۳۰ Adreno برخوردار است. دوربین عقب این فبلت یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارای OIS است و حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. از جمله دیگر امکانات آن می‌توان به اسکنر iris، اسکنر اثر انگشت، قلم S Pen، درگاه USB-C و جک هدفون اشاره کرد.

اولین واحدی که مورد بررسی قرار گرفت، قلم گلکسی نوت ۷ بود. آزمایش نشان داد که صفحه نمایش نوت ۷ به خوبی در برابر قلم مایکروسافت سرفیس و قلم اپل واکنش نشان می‌دهد. در واقع، S Pen از هر دو این قلم‌ها کوچک‌تر است، اما دارای درجه اسکن ۳۶۰ هرتز است و ۴۰۹۶ سطح از فشار را دریافت می‌کند. علاوه بر آن، S Pen این بار از ظرافت‌های خاصی بهره‌مند است؛ به صورتی که یک نوک نرم برای نوشتن بر روی صفحه نمایش و یک نوک سخت برای نوشتن بر روی محافظ صفحه نمایش در نظر گرفته شده‌ است تا کاربران در هر دو صورت مشکلی با استفاده از قلم نداشته باشند.

گلکسی نوت ۷ از یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی ( ۱۳٫۴۸ وات) برخوردار است که در مقایسه با باتری ۱۰٫۴۵ وات آیفون ۶ اس پلاس قدرتمند‌تر به نظر می‌رسد، اما در مقابل، از باتری ۱۳٫۸۶ وات گلکسی اس ۷ اج نتوانسته پیشی بگیرد. گزارشات حاکی از این است که مهندسین سامسونگ، باتری گلکسی نوت ۷ را در داخل دیواره‌هایی به صورت منحنی از قاب پشتی قرار داده‌اند تا نشانه‌ای باشد بر ضدآب بودن این فبلت و نیز استحکام و تناسب ساختاری آن.

رم ۴ گیگابایتی این فبلت دوست‌داشتنی نیز بر روی تراشه اسنپ دراگون ۸۲۰ قدرتمند شرکت کوالکام قرار گرفته شده است. جک هدفون نیز به کاربر این امکان را می‌دهد تا با خیالی راحت از عدم نفوذ آب به دستگاه، به موزیک مورد علاقه خود گوش کند. گذشته از همه این موارد، پورت USB-C هدیه‌ای است که سامسونگ برای اولین بار به کاربران سری نوت خود تقدیم کرده‌است.

شایان ذکر است که گلکسی نوت ۷ در آزمایش "قابلیت تعمیر و جایگزینی قطعات" موفق به کسب ۴ امتیاز از ۱۰ امتیاز ممکن شد و این در حالی است که اکثر قطعات نوت ۷ به صورت ماژولار هستند و می‌توان آن‌ها را به صورت مستقل تعویض کرد. اگرچه، کسب تنها ۴ امتیاز از ۱۰ امتیاز ممکن قابل قبول به نظر نمی‌رسد، اما حداقل می‌توان به این دلخوش بود که گلکسی اس ۷ دو سیم کارت تنها ۳ امتیاز از این آزمایش کسب کرد و سامسونگ حداقل ۱ امتیاز پیشرفت داشته است!

باید منتظر بود و دید نوت ۷ که از آن به عنوان شاهکار سامسونگ یاد می‌شود، تا چه میزان می‌تواند راه سری‌های قبلی را ادامه دهد و کاربران را با رضایت کافی بدرقه کند.

ارسال نظر