بررسی تخصصی گلکسی اس 9؛ نهمین کهکشان سامسونگ

رسانه کلیک - بالاخره انتظارها به سر رسید و کمپانی سامسونگ از جدیدترین پرچمدارش رونمایی کرد. گلکسی S9 نام این هندست جدید بوده که امروز برای به رخ کشیدن قدرت و قابلیت‌هایش در کلیک حضور پیدا کرده است. بررسی گوشی گلکسی S9 سامسونگ را در ادامه دنبال کنید.

بررسی تخصصی گلکسی اس 9؛ نهمین کهکشان سامسونگ

بدون شک سامسونگ با تولید پرچمداران سری S، معنای تازه‌ای را به تلفن‌های‌ هوشمند داده است. از همان ابتدا که این کمپانی اولین گلکسی S را معرفی کرد، برنامه بلند مدتش برای حضور پر قدرت در بازار گوشی‌های هوشمند کاملا مشهود بود؛ به طوری که در حال حاضر می‌توان سامسونگ را با عنوان " پیشتاز " در این عرصه خواند.

گلکسی S9 که جدیدترین پرچمدار سامسونگ به حساب می‌آید، یک پکیج کامل از امکانات و قابلیت‌های مورد نیاز کاربران بوده، که آن‌ها را در تولیدات دیگر کمپانی‌های مشابه، مشاهده نمی‌کنیم. ظاهر، سخت افزار، نرم افزار و تجربه کاری، فاکتورهایی هستند که کاربر برای خرید یک تلفن هوشمند، در نظر می‌گیرد و سامسونگ تمامی سعی‌اش را به کار گرفته تا همه این موارد را به بهترین نحو به صورت یک مجموعه‌ که نامش را " گلکسی S9 " گذاشته، ارایه دهد. ( گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شدند )

اگر می‌خواهید با این شاهکار کهکشانی بیشتر آشنا شوید، بررسی گوشی گلکسی S9 را در ادامه دنبال کنید.

مشخصات گوشی گلکسی S9

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 147.7 در 68.7 در 8.5 میلیمتر
وزن 163 گرم
جنس بدنه شیشه
اندازه نمایشگر 5.8 اینج
نسبت تصویری 18.5:9
نوع پنل سوپر امولد
رزولوشن +WQHD
چگالی پیکسلی 570 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 84.8 درصد
نوع دوربین تکی
رزولوشن دوربین 12 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین F/1.5 - F/2.4
رزولوشن دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین سلفی F/1.7
پردازنده 8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده 4 هسته 2.7 گیگاهرتز+4 هسته 1.8 گیگاهرتز
چیپست اگزینوس 9810
حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایت
رم 4 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18
سیستم عامل اندروید 8.0
رابط کاربری Samsung Experience 9.0
ظرفیت باتری 3000 میلی‌ آمپر
دیگر ویژگی‌ها شارژ سریع، شارژ بی سیم، Dex، سنسور عنبیه چشم، حسگر اثر انگشت، اسپیکر استریو، USB Type C، گواهی IP68

درون جعبه گلکسی S9 چه می‌گذرد؟

جعبه گلکسی S9 دقیقا همان چیزی است که برای یک گوشی لوکس پرچمدار انتظارش را داریم و دیگر سازندگان، دقت چندانی به آن نمی‌کنند. رنگ مشکی برای طراحی این جعبه در نظر گرفته شده که نام S9 در بخش میانی آن به چشم می‌آید. درون این جعبه علاوه بر خود گوشی، لوازمی قابل مشاهده بوده که شاید وجودشان به صورت رایگان، کمی تعجب برانگیز باشد. تبدیل micro USB به USB Type C و OTG دو ابزاری هستند که در جعبه محصول قرار دارند و بیشتر از آنچه فکرش را ‌کنید، در مواقع مختلف کاربردی خواهند بود.

در بخش کناری جعبه، هدفون AKG قرار گرفته که در همان نگاه اول، متوجه کیفیت بالای آن می‌شوید. تعدادی سری هدفون با سایز بندی‌های متفاوت هم در این قسمت قرار داشته تا کاربر حین استفاده از هدفون احساس راحتی کند.

از آنجایی که گوشی گلکسی S9 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کرده، سامسونگ بر خلاف اقدام ناپسندانه رقیب آمریکایی‌اش، آداپتور شارژر هماهنگ با این ویژگی را در جعبه قرار داده و کاربر را به خرید تجهیزات جداگانه برای استفاده از این قابلیت گوشی دعوت نمی‌کند.

USB Type C ، پین خارج کننده سیمکارت و دفترچه راهنما ، دیگر مواردی هستند که در جعبه گوشی گلکسی S9 به چشم می‌آیند.

ظاهر گلکسی S9؛ آشنا و در عین حال فوق العاده

پرچمدار سال گذشته سامسونگ از نظر ظاهر بی‌نظیر بود و نه تنها توجه بسیاری از کاربران را به خودش جلب کرد، بلکه باعث الگوگیری بسیاری از سازندگان برای تولیدات جدیدشان گردید. سامسونگ با رسیدن به این درجه از موفقیت در محصول سال گذشته‌اش، همان زبان طراحی چشم نواز را برای گلکسی اس 9 هم پیاده کرده است.

نمایشگر Infinity (بی‌نهایت) چنان فضای جلویی گوشی را پر کرده که تفکیکش از بدنه، مخصوصا در حالتی که گوشی خاموش باشد، به سختی انجام پذیر است. انحنای بخش‌های کناری نمایشگر، به حداقل رساندن حاشیه‌ها، قرار گیری دکمه هوم به صورت نرم افزاری توسط لمس سه بعدی و همچنین استفاده از نسبت 18.5:9 در صفحه، عواملی هستند که در زیبایی هر چه بیشتر بخش جلویی گوشی تاثیر گذاشته‌اند.

دوربین سلفی و اسپیکر گوشی در کنار دیگر سنسورهای موجود، با اشغال کم‌ترین فضای ممکن، بالای نمایشگر مشاهده می‌شوند. قرار گیری این موارد در بخش بالایی گوشی به صورتی انجام شده که بر زیبایی دستگاه تاثیر منفی نگذارد.

اگر به خاطر داشته باشید فریم دوری گلکسی S7 با رنگی روشن‌تر از بدنه طراحی شده بود و بدین ترتیب یکپارچگی در ظاهر این مدل دیده نمی‌شد؛ اما در گوشی گلکسی S9 با طی لبه‌های گرد طرفین نمایشگر، به فریم فلزی آن می‌رسیم که سامسونگ از رنگی کاملا مشابه با بدنه در این بخش استفاده کرده تا حتی عنوان infinity برای این قسمت هم کاربردی باشد!

پاور تنها دکمه‌ای است که در لبه راستی گوشی دیده شده و با قرار گیری در بخش میانی، دسترسی به آن، بسیار آسان است. دکمه بیکسبی که توسط آن می‌توان دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ را فراخوانی کرد، در لبه سمت چپ دستگاه، کنار دکمه‌های کنترل صدا قرار دارد. سامسونگ اکنون این امکان را به کاربر می‌دهد تا عملکرد این دکمه را غیرفعال کند. پورت USB Type C، میکروفون، اسپیکر و از همه مهم‌تر، جک صوتی 3.5 میلی متری در لبه پایینی گلکسی اس 9 مشاهده می‌شوند. لبه بالایی دستگاه هم خشاب سیمکارت و میکروفون دوم را میزبانی‌ می‌کند.

در بخش پشتی گلکسی S9، دوربینی را می‌بینیم که در نیمه بالایی درون محفظه‌ای که با کمی بیرون آمدگی همراه بوده، قرار گرفته است. این محفظه که به صورت عمودی طراحی شده، سنسور اثر انگشت را هم درون خودش جای داده و این بار دسترسی انگشت به آن را نسبت به گلکسی S8، آسان‌تر کرده است. درست سمت راست دوربین و حسگر اثر انگشت، فلاش LED و سنسورهای کنترل سلامتی قرار گرفته‌اند.

سامسونگ این بار هم از شیشه برای جنس بدنه این پرچمدار جدید استفاده کرده که ضمن مقاومت بالایش که توسط پوشش گوریلاگلس 5 تامین شده، حس لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند. این بدنه شیشه‌ای مخصوصا در رنگ مشکی، در برابر جذب اثر انگشت مقاومت خوبی دارد.

طراحی چهار گوشه بدنه گلکسی S9 به صورت گرد و بدون زاویه صورت گرفته که تاثیر به سزایی در خوش دستی گوشی داشته است. البته عوامل دیگری هم مانند استفاده از نسبت تصویری کشیده‌‌تر، وزن 163 گرمی و سر نبودن بدنه، در جای گیری راحت‌تر گوشی در دست تاثیر گذاشته‌اند.

گلکسی اس 9 گوشی زیبایی است که در بیشتر بخش‌ها به گلکسی S8 شبیه است. تغییر یافتن محل قرار گیری سنسورهای اثر انگشت، سلامتی و فلاش LED در قاب پشتی دستگاه، تنها تفاوتی است که بین گلکسی S9 و پرچمدار گذشته‌اش، مشاهده می‌کنیم. برای این که اقدام سامسونگ در این زمینه را بیشتر درک کنید، دستور پخت یک غذای خاص را در نظر داشته باشید که آشپز بعد از تست انواع روش‌ها، به آن دست یافته و اکنون برای تنوع، با دانستن پایه و اساسش، تنها چاشنی‌های آن را تغییر می‌دهد؛ در اینجا منظور از دستور پخت، زبان طراحی سامسونگ در گلکسی S8 بوده و تغییر در چاشنی،‌ به تفاوت ظاهری اندک گلکسی S9 اشاره دارد.

نمایشگر گلکسی S9؛ معنای واقعی «بی‌کران»!

سامسونگ با تولید پنل‌های نمایشگر برای تلفن‌های هوشمندش، همیشه در این زمینه بهترین عملکرد را میان سایر رقبا داشته؛ به طوری که از همان ابتدا، کیفیت بالای نمایشگر گوشی‌های این کمپانی زبان زد همگان بوده است. گلکسی S9 از این قاعده مستثنی نیست و سامسونگ با بهره گیری از برترین پنل خود در این مدل، بالاترین کیفیت نمایشگر در تلفن‌های هوشمند را به کاربر ارایه می‌دهد؛ به طوری که به گفته دیسپلی میت، این گوشی توانسته با پشت سر گذاشتن تمامی پرچمداران موجود از جمله آیفون X، بالاترین امتیاز را از نظر کیفیت نمایشگر به دست بیاورد.

نمایشگر سوپر امولد گلکسی S9، اندازه‌ای معادل 5.8 اینچ داشته که توانایی نمایش 2960 در 1440 پیکسل را دارد. علاوه بر این‌ها سامسونگ از نسبت تصویری 18.5:9 هم در آن استفاده کرده که باعث کشیده‌تر شدن دستگاه شده و کار با آن را برای کاربر راحت‌تر کرده است.

در گوشی گلکسی S9 خبری از دکمه‌های ناوبری به صورت سخت افزاری در پایین نمایشگر نبوده و سامسونگ آن‌ها را به صورت نرم افزاری در دسترس کاربر قرار داده است. دکمه هوم در این گوشی هم به صورت لمس سه بعدی عمل کرده و در برابر میزان فشار حساس است. کاربر می‌تواند از طریق منوی تنظیمات با تعیین میزان فشار، نحوه عمکلرد این دکمه را تغییر دهد.

همان طور که می‌دانید، نمایشگر گوشی گلکسی S9 در دو بخش چپ و راست به صورت خمیده طراحی شده که علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Edge Panel یکی از این قابلیت‌های نرم افزاری است که با فعال کردن آن یک پنل جدید به لبه نمایشگر اضافه شده که توسط آن می‌توان به صورت میانبر، اپلیکیشن‌های مختلف را به اجرا در آورد.

سامسونگ برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش، از پوشش گوریلاگلس 5 استفاده کرده است. این پوشش بر روی قاب پشتی دستگاه هم موجود است.

اگر به یاد داشته باشید، عده‌ای به نمایش اغراق آمیز رنگ‌ها در صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ اعتراض می‌کردند و سامسونگ هم در همین راستا بخش خاصی را برای شخصی سازی‌های بیشتر در نمایش رنگ‌ها در منوی تنظیمات تلفن‌های هوشمندش ایجاد کرده است. در گوشی گلکسی S9 کاربر می‌تواند در بخش Screen Mode، از میان چهار مود مختلف Adaptive ،AMOLED cinema ،AMOLED photo و Basic، یکی را با توجه به نیازش از نحوه نمایش رنگ، انتخاب کند. علاوه بر این‌ها امکان ایجاد تغییرات به صورت دستی در رنگ‌های مختلف هم وجود دارد.

قابلیت تغییر در رزولوشن از +WQHD به +FHD و +HD در منوی تنظیمات نمایشگر گلکسی S9 موجود بوده و کاربر می‌تواند برای مصرف کمتر باتری، از رزولوشن‌های پایین‌تر استفاده کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب گلکسی S9 در این بخش، قابلیت نمایشگر همیشه روشن بوده که در این پرچمدار با بهبود فراوان نسبت به نسخه‌های گذشته، همراه است. با فعال سازی این ویژگی، پس از قفل شدن گوشی می‌توان بدون فشردن دکمه‌ای، به اطلاعات زمانی و اعلانات دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این‌ها، کنترل موزیک هم از این طریق ممکن است. قابلیت نمایشگر همیشه روشن در گلکسی S9 با چند حالت جدید همراه بوده و امکان زمان بندی نمایش هم برای آن موجود است.

Video Enhancer، نام قابلیتی است که در منوی تنظیمات نمایشگر گوشی گلکسی S9 قرار گرفته و در کیفیت ویدیو‌هایی که در گوشی پخش می‌کنید، تاثیر مثبت می‌گذارد. این قابلیت از ویدیو پلیر سامسونگ و تمامی اپلیکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه، پشتیبانی می‌کند.

فیلتر نور آبی، تغییر اندازه فونت و منوها، نمایش اسکرین سیور و تمام صفحه کردن اپلیکیشن‌هایی که از نسبت تصویری 18.5:9 پشتیبانی نمی‌کنند، دیگر ویژگی‌هایی هستند که در بخش نرم افزاری صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ مشاهده می‌شوند.

دوربین گلکسی S9؛ مثل چشم انسان!

سامسونگ برای ساخت دوربین گلکسی S9 از بهترین نمونه موجود الهام گرفته؛ چشم انسان! حال دوربین گلکسی S9 می‌تواند با قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه ، بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 با توجه به شرایط نوری محیط، سوییچ کند تا بدین ترتیب عکس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن و نویز پایین، به ثبت برسند. توسط این ویژگی می‌توان در محیط‌های کم نور، با قرار دادن دیافراگم بر روی F/1.5 و جذب نور بیشتر، با کیفیت بالا به عکاسی پرداخت و یا بلعکس در شرایطی که نور بیش از اندازه بوده، با استفاده از دیافراگم F/2.4، روشنایی مناسبی را در تصاویر به ثبت رساند.

علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید گلکسی S9 سامسونگ با باز کردن دیافراگم دوربین تا این حد (F/1.5)، عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر رقبا خواهد داشت.

در گلکسی S9 برخلاف نسخه پلاس آن شاهد دوربین تکی هستیم که رزولوشن لنز آن 12 مگاپیکسل بوده و از فناوری Dual Pixel برای فوکوس سریع و صحیح بر روی سوژه استفاده می‌کند. توسط این لنز که برای آن لرزشگیر اپتیکال هم تعبیه شده، می‌توان تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند. علاوه بر این‌ها یک عدد فلاش LED هم در کنار لنز دوربین قرار گرفته که شما را در عکاسی در محیط‌های تاریک، کمک می‌کند. ( مقایسه گلکسی S9 با گلکسی S8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟ )

اما قابلیت‌های گلکسی S9 در بخش دوربین فقط به این‌ها ختم نشده و سامسونگ بر روی فیلمبرداری هم مانور زیادی داده است. این گوشی نه تنها قادر به ضبط فیلم‌های UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه بوده، بلکه از قابلیتی با نام Super SlowMotion پشتیبانی می‌کند که توسط آن می‌توان به ضبط فیلم‌های فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720 پرداخت.

فیلم‌هایی که در حالت Super SlowMotion توسط این گوشی ضبط می‌شوند، از کیفیت مناسبی برخوردارند. همچنین آهسته شدن فیلم علاوه بر حالت خودکار که با بررسی حرکات سوژه انجام شده، به صورت دستی هم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

برای دوربین سلفی گلکسی S9، شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 هستیم که برای این بخش بسیار عالی تلقی می‌شود. یکی از مواردی که دوربین سلفی این پرچمدار را نسبت به سایر مدل‌های مشابه متمایز کرده، قابلیت فوکوس خودکار آن بوده که در بهبود کیفیت تصاویر بسیار موثر است. این دوربین سلفی می‌تواند حداکثر با رزولوشن QHD به ضبط فیلم بپردازد. لرزشگیر نرم افزاری برای دوربین سلفی گلکسی S9 در نظر گرفته شده که حین عکاسی و فیلمبرداری کاربردی خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جذاب و سرگرم کننده موجود در دوربین گلکسی S9، قابلیتی است که سامسونگ نامش را AR Emoji گذاشته است. توسط AR Emoji این امکان به کاربر داده می‌شود تا با استفاده از دوربین اصلی و یا سلفی، ایموجی متحرک خودش را به شکل انیمیشنی بسازد و آن را به صورت عکس، فایل ویدیویی و یا GIF ذخیره نماید. با اتمام ساخت AR Emoji خود، تعدادی فایل متحرک GIF با حالت‌های مختلف ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

حالت‌های مختلفی در بخش AR Emoji موجود بوده؛ برای مثال بخشی با عنوان استکیر وجود داشته که با فیلترهای مختلفش می‌توانید پس از شناسایی چهره‌تان، آن‌ها را کنترل کنید. در این حالت استیکر انتخابی شما به حرکت کردن و یا پلک زدن واکنش نشان خواهد داد.

رابط کاربری دوربین گلکسی S9 نسبت به آنچه در پرچمدار سال گذشته سامسونگ دیده بودیم، دستخوش تغییرات مثبتی شده است. در بخش بالایی این رابط مود‌های غذا، پانوراما، Pro ،Selective Focus ،Super Slow Mo ،AR Emoji و هایپرلپس قابل انتخاب هستند.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای‌تری به عکاسی بپردازید، مود Pro در گلکسی S9 برای شما است. در این بخش می‌توان سرعت شاتر را تغییر داد، میزان ایزو را تعیین کرد و یا به تنظیمات بیشتر در رابطه با نحوه نوردهی و رنگ پرداخت. امکان تغییر گشودگی دیافراگم بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 هم از این قسمت قابل دسترس است.

با وجود اینکه خبری از دوربین دوگانه در گوشی گلکسی S9 نیست، سامسونگ قابلیتی را با نام Selective Focus در این گوشی قرار داده که توسط آن می‌توان به صورت نرم افزاری به ثبت تصاویر پرتره پرداخت. البته شاید کیفیت خروجی تصاویری که توسط این قابلیت به ثبت می‌رسند نسبت به آن‌هایی که توسط ماژول دوگانه گرفته‌ می‌شوند، بالا نباشد، اما همین هم برای بسیاری از افراد علاقه مند به عکاسی، کاربردی است.

اگر به ثبت تصاویر پرتره توسط دوربین سلفی هم علاقه دارید، سامسونگ در گلکسی S9 این ویژگی را به صورت نرم افزاری در اختیارتان قرار داده است. توسط مود Selfie Focus که آن را برای دوربین اصلی هم دیده بودیم، می‌توان به ثبت این دسته از تصاویر با تار شدگی پس زمینه پرداخت.

Wide Selfie برای عکاسی سلفی با فضای عریض و قابلیت AR Emoji، دیگر مودهایی هستند که در این بخش از رابط کاربری دوربین مشاهده می‌شوند.

اما قابلیت‌های سامسونگ برای دوربین سلفی این پرچمدار به همین‌ها ختم نشده و فیلتر‌های چهره، افکت‌های رنگی و مودهای زیبایی با حالت‌های مختلف در این بخش قابل دسترس‌اند. مود زیبایی دوربین سلفی این گوشی نسبت به گلکسی S8، پیشرفته‌تر شده و اکنون می‌توان علاوه بر کار کردن بر روی پوست صورت، چشم‌ها و روشنایی چهره، از بخش ویژه آرایش هم استفاده کرد. مود آرایش برای دوربین سلفی در چند حالت مختلف با امکان ایجاد تغییرات در جزییات چهره موجود بوده و می‌توان از آن‌ها برای ثبت تصاویر سلفی جذاب‌تر بهره برد.

بیکسبی ویژن قابلیتی است که توسط آن می‌توان درباره پیرامون خود و اجزای موجود در آن، اطلاعات به دست آورد. برای مثال؛ در صورتی که می‌خواهید به اطلاعات یک لپ تاپ که از مدلش بی‌خبر هستید، دسترسی پیدا کنید، تنها کافی است با فعال بودن بیکسبی ویژن، از آن عکس بگیرید. امکان استخراج متن از تصاویر گرفته شده و حتی ترجمه آنلاین هم در این بخش به کاربر ارایه می‌شود. بهتر است بدانید بیکسبی ویژن در دو حالت برای دوربین سلفی و اصلی قابل استفاده است.

گوشی گلکسی S9

قابلیت عکاسی HDR، دنبال کننده سوژه برای فوکوس، ضبط Motion Photo، دکمه شاتر مجازی، عکاسی با دستورات حرکتی و صوتی و مود عکاسی با نسبت 18.5:9، دیگر ویژگی‌هایی هستند که دوربین گلکسی S9 به کاربر ارایه می‌دهد.

با توجه به این که گوشی‌های سامسونگ در زمینه دوربین همیشه یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آیند، گلکسی S9 هم از این قضیه مستثنی نبوده و عملکرد فوق العاده‌ای را در این امر ارایه می‌دهد. گشودگی دیافراگم قابل تغییر را می‌توان اصلی‌ترین برگ برنده این هندست در زمینه دوربین دانست که در کنار فاکتورهای دیگری چون رزولوشن 12 مگاپیکسلی با فناوری Dual Pixel، لزرشگیر اپتیکال و ویژگی‌های نرم افزاری کاربردی، کاربر را با تجربه‌ای عالی در زمینه عکاسی مواجه می‌کند. برای اینکه با قدرت دوربین این پرچمدار بیشتر آشنا شوید، نمونه تصاویر گرفته شده توسط گلکسی S9 را در ادامه مشاهده کنید.

[lightgallery images="163201,163202,163204,163205,163206,163207,163208,163209,163210,163211,163212,163213,163214"]

سخت افزار گلکسی S9؛ پرقدرت‌تر از آنچه تصور می‌کنید!

وقتی صحبت از پرچمدار در میان باشد، انتظارها در بخش سخت افزار به حد بالایی می‌رسند؛ به طوری که کاربر توقع دارد گوشی پرچمدارش از پس هر پردازشی به راحتی بر بیاید. سامسونگ با بهره گیری از جدیدترین چیپست ساخته شده توسط خودش با نام اگزینوس 9810 ، به این خواسته کاربر تحقق بخشیده است. بر روی این چیپست شاهد قرار گیری 4 هسته Mongoose هستیم که با فرکانس 2.8 گیگاهرتز در کنار 4 هسته دیگر با معماری Cortex-A55 و فرکانس 1.7 گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

علاوه بر این‌ها در این چیپست، جدیدترین مودم LTE از نوع Cat18 با ساپورت 6CA مشاهده می‌شود که توسط آن می‌توان از حداکثر توان ارتباطی برای دریافت و ارسال داده‌ها استفاده کرد.

سامسونگ برای GPU گوشی گلکسی S9 از قدرتمندترین نمونه با مدل Mali-G72 استفاده کرده که به راحتی از پس سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی بر می‌آید.

گلکسی S9 در سه مدل با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه شده که در کشور ما بیشتر مدل 64 گیگابایتی آن موجود است. البته اصلا نباید نگران کمبود حافظه در این پرچمدار باشید؛ چرا که با پشتیبانی از کارت حافظه micro SD ، این امکان به کاربر داده شده تا به ظرفیت حافظه دستگاه اضافه کند.

با در نظر گرفتن رم 4 گیگابایت برای این مدل، مشکل خاصی در زمینه مولتی تسکینگ و اجرای چند برنامه به صورت همزمان وجود نخواهد داشت و سامسونگ با بهینه سازی گلکسی S9 در بخش‌های مختلف، خیال کاربر را از این مورد راحت کرده است.

سامسونگ برای این پرچمدار از پورت USB Type C در جدیدترین نسخه موجود استفاده کرده که در زمینه انتقال داده‌ها بسیار پرسرعت‌تر از نسل‌های قبل عمل می‌کند.

پشتیبانی از بلوتوث در نسخه 5.0، وای فای 802.11 a/b/g/n/ac توسط باند دوگانه، NFC و GPS، دیگر ویژگی‌هایی هستند که در این بخش می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

همان طور که مشاهده می‌کنید، گوشی گلکسی S9 سامسونگ از به روزترین مشخصات سخت افزاری بهره برده و نه تنها پاسخگوی نیاز کاربران در حال حاضر بوده، بلکه تا چندین سال می‌تواند سخت‌ترین فرآیندها را پردازش کند. برای اینکه با قدرت سخت افزاری این پرچمدار بیشتر آشنا شوید، آن را توسط اپلیکیکشن‌های مختلف بنچمارک‌گیری تست کردیم و نتایج به دست آمده را در ادامه برایتان قرار داده‌ایم.

AnTuTu 7.0

[click_chart value=162561]

GeekBench 4.1 single-core

[click_chart value=162564]

GeekBench 4.1 multi-core

[click_chart value=162566]

GFX 3.1 Manhattan 1080p offscreen

[click_chart value=162568]

نرم افزار گلکسی S9؛ به روز و پرامکانات

از زمان گلکسی S6، تغییرات مثبت زیادی در رابط کاربری سامسونگ نسبت به نسل‌های گذشته ایجاد شد و توجه بسیاری از کاربران را به خودش جلب کرد. در گوشی گلکسی S9 این تغییرات مثبت به اوج خودش رسیده و شاهد یک رابط کاربری کامل با مجموعه‌ای از امکانات کاربردی و در عین حال بهینگی بالا هستیم. Samsng Experience 9.0 که نام جدیدترین رابط کاربری اختصاصی سامسونگ بوده همراه با اندروید 8.0 در گلکسی S9 قرار گرفته و با قدرت بالا تمامی نیازهای کاربران را در بخش نرم افزاری برطرف می‌کند.

بر خلاف اکثر کمپانی‌ها که اپلیکیشن‌های اختصاصی خودشان را بدون قابلیت حذف شدن به صورت پیش فرض در تلفن‌های هوشمند قرار می‌دهند، سامسونگ دست به کار جالبی زده و تصمیم گیری برای داشتن اکثر اپ‌های ساخته شده توسط خودش را بر دوش کاربر گذاشته است. برای مثال؛ با وجود اپلیکیشن گوگل موزیک که قادر به پخش‌ فایل‌های صوتی است، سامسونگ برنامه موزیک خودش را به صورت از پیش نصب شده در گلکسی S9 قرار نداده و بدین ترتیب کاربر در صورت نیاز می‌تواند آن را توسط فروشگاه اختصاصی گلکسی دانلود و نصب کند. با این حرکت دیگر شاهد پر شدن حافظه دستگاه با اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده‌ای که به صورت تحمیل شده در دسترس هستند، نخواهیم بود. علاوه بر این‌‌ها، حتی امکان حذف آن تعداد کم از برنامه‌های پیش فرض، مانند مرورگر سامسونگ برای کاربر موجود است.

در استور اختصاصی سامسونگ که با نام Galaxy Apps وجود داشته، کاربر می‌تواند علاوه بر اپلیکیشن‌های کاربردی ساخته شده توسط توسعه دهندگان متعدد، به برنامه‌هایی که توسط سامسونگ به صورت اختصاصی برای گوشی گلکسی S9 توسعه داده شده، دسترسی داشته باشد و به نصب آن‌ها اقدام کند. چند نمونه برنامه موجود در این استور که پیشنهاد می‌کنیم بر روی پرچمدار جدید خود نصب کنید، Samsung Health برای کنترل سلامتی، Samsung Music برای اجرای موزیک و Samsung Switch برای اتصال به دستگاه‌های دیگر است.

رابط کاربری جدید سامسونگ از نظر ظاهری در رده بالایی قرار می‌گیرد. در این رابط شاهد طراحی آیکون‌‌‌ها و منوها با گرافیکی مناسب و کیفیت بالا هستیم. علاوه بر این‌ها، افکت‌هایی که سامسونگ برای جابجایی در این رابط قرار داده، در عین زیبایی، بسیار روان اجرا می‌شوند.

شخصی سازی یکی از ویژگی‌های Samsng Experience 9.0 محسوب می‌شود. توسط برنامه Samsung Themes این امکان به کاربر داده شده تا با استفاده از تم‌های موجود در استور، ظاهر نرم افزاری دستگاه را به طور کل تغییر دهد. در این برنامه علاوه بر موجود بودن موارد رایگان، نمونه‌های پولی هم موجود بوده که با پشتیبانی از واحد پولی ایران، ‌می‌توان توسط کارت بانکی به صورت آنلاین، آن‌ها را خریداری کرد. در این استور می‌توان علاوه بر تم، به دانلود تصویر‌های پس زمینه، پک آیکون‌ و طرح‌های مختلف برای ساعت Always On نیز پرداخت.

در منوی تنظیمات رابط کاربری، امکان ایجاد تغییرات در بخش‌های مختلف ظاهری مانند اندازه فونت‌ و منوها، قرار دادن اپ دراور، تنظیم دکمه‌های ناوبری و بسیاری دیگر از این دسته ویژگی‌ها موجود بوده و دست شما برای دسترسی به ظاهر دلخواه‌تان کاملا باز خواهد بود.

بیکسبی نام دستیار صوتی بوده که به صورت اختصاصی از زمان گلکسی S8 بر روی پرچمداران این کمپانی قرار گرفته است. این دستیار که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار بوده، می‌تواند کاربر را در بخش‌های زیادی کمک کند. سامسونگ برای دسترسی راحت‌تر کاربر به این دستیار هوشمند، دکمه‌ جداگانه‌ای را در لبه چپ دستگاه قرار داده تا با فشردن آن، بیکسبی را فراخوانی کند. علاوه بر بیکسبی، دستیار صوتی گوگل هم در این گوشی حضور داشته و می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

بهره گیری گلکسی S9 از اندروید اوریو و رابط کاربری حرفه‌ای Samsng Experience 9.0 که امکان شخصی سازی در بخش‌های زیادی را برای کاربر فراهم کرده، این پرچمدار جدید را به این حد از قدرت در بخش نرم افزار رسانده‌ است.

صدای گلکسی S9؛ بدون رقیب!

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات گلکسی S9 نسبت به نسل گذشته‌اش، مربوط به بخش صوتی می‌شود. گوشی گلکسی S9 اکنون از اسپیکر استریو بهره برده و بدین ترتیب اولین تلفن هوشمند سامسونگ به حساب می‌آید که از اسپیکر تکی به صورت مونو استفاده نمی‌کند.

اسپیکر اول در همان جای همیشگی کنار پورت USB Type C، در لبه پایینی دستگاه قرار گرفته است. بلندگوی موجود در بخش بالایی که برای تماس صوتی استفاده می‌شود، به عنوان دومین اسپیکر برای تولید صدای استریو کار می‌کند.

کیفیت صدای گلکسی S9 با توجه به بهره گیری از اسپیکر استریو، بسیار عالی است؛ به طوری که از تمامی تلفن‌های هوشمندی که تا کنون با اسپیکر دوتایی عرضه شده‌اند، با اختلاف بالا، بهتر عمل می‌کند. علاوه بر وضوح بسیار خوب صدا ، این پرچمدار عملکرد فوق العاده مناسبی هم در زمینه حجم و بلندی داشته که ما را در ابتدا به شدت شگفت زده کرد. نکته جالب اینجا است که با افزایش حجم صدا، همچنان همان وضوح بالا حفظ شده و هیچ افت کیفیتی در این بخش احساس نمی‌شود.

سامسونگ برای شخصی سازی صدا، بخش جدید Dollby Atoms را اضافه کرده که توسط آن می‌توان به کیفیت صدایی حتی بیشتر دست یافت. در این قسمت می‌توان با توجه به نوع استفاده، از میان مودهای موجود، یکی را انتخاب کرد و از کیفیت بالای صدا لذت برد. این قابلیت برای اسپیکر و هدفون‌ قابل استفاده است.

سامسونگ بخش اختصاصی Sound Alive خودش را در تنظیمات صدا حفظ کرده که توسط آن به فاکتورهای بیشتری برای شخصی سازی صدای دستگاه دسترسی خواهید داشت.

خروجی صدای گوشی گلکسی S9 در هدفون هم در حد ایده آل بوده و هیچ نکته منفی درباره آن وجود ندارد. کیفیت و حجم صدا نسبت به نسل گذشته بهبود فراوانی داشته و گوش دادن به موسیقی توسط هدفون‌های سطح بالای AKG که به صورت رایگان در جعبه محصول قرار گرفته، لذت بخش‌تر از همیشه شده است.

با توجه به اینکه سامسونگ در حال حاضر صاحب کمپانی Harman بوده، این کیفیت بالای صوتی در گلکسی S9، آن چنان مایه تعجب نیست. از آن جایی که این پرچمدار جدید در دو بخش اسپیکر و خروجی صدای هدفون بهترین عملکرد را دارد، به جرات می‌توان آن را به عنوان یک محصول مناسب به علاقه‌مندان به موسیقی معرفی کرد.

باتری گلکسی S9؛ نیرومند!

سامسونگ بر روی گلکسی S9 از همان باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی که در نسل گذشته دیده بودیم، استفاده کرده است. البته بهتر است بدانید، بهره گیری گوشی گلکسی S9 از چیپست جدید سامسونگ که نسبت به گذشته کم‌ مصرف‌تر شده، بر روی شارژدهی تاثیر مثبت گذاشته است.

با توجه به موجود بودن فناوری شارژ سریع و توسط شارژری که در جعبه محصول موجود بوده، می‌توان این پرچمدار را در مدت یک ساعت و 40 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کرد. گوشی گلکسی S9 از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

دیگر قابلیت‌های گلکسی S9

سنسور عنبیه چشم قابلیتی است که سامسونگ بر روی پرچمدار جدیدش قرار داده است. این سنسور با اسکن عنبیه چشم کاربر قادر به بازگشایی قفل دستگاه بوده و سطح امنیتی بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این، سامسونگ حسگر اثر انگشت هم برای گوشی گلکسی S9 تعبیه کرده است. این حسگر در بخش پشتی دستگاه بر روی بدنه آن قرار گرفته و نسبت به آنچه در نسل گذشته پرچمدار سامسونگ دیده بودیم، دسترسی‌اش آسان‌تر شده است.

تشخیص چهره دیگر قابلیتی است که کاربر می‌تواند از آن برای تامین امنیت هندست خود استفاده کند. این ویژگی‌ به صورت نرم افزاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

گوشی گلکسی S9 گواهی مقاومتی IP68 را بدست آورده که با توجه آن، دستگاه با قرار گیری در عمق 1.5 متری آب در مدت 30 دقیقه، دچار مشکل نخواهد شد.

Dex قابلیت دیگری است که آن را از سال گذشته در پرچمدار سامسونگ دیده بودیم. توسط این ویژگی و استفاده از داکی که سامسونگ برای آن طراحی کرده، کاربر می‌تواند با متصل نمودن گوشی به مانیتور، مانند کامپیوتر از امکانات آن استفاده کند.

ارسال نظر