قابلیت ارسال فرمان از طریق مغز به کامیپوتر ممکن شد

شرکت سینکرون روز گذشته اعلام کرد برای نخستین بار در آمریکا، جراحی تعبیه یک قطعه فرستنده فرمان از مغز را با موفقیت انجام داده است.

قابلیت ارسال فرمان از طریق مغز به کامیپوتر ممکن شد

قابلیت ارسال فرمان از طریق مغز به کامیپوتر ممکن شد

سال‌ها است رویای تبدیل انسان به سایبورگ در داستان‌ها و فیلم‌های سینمایی دنبال می‌شود و البته پتانسیل‌های علمی فراوانی نیز به همراه دارد. قابلیت ارسال فرمان از طریق مغز به کامیپوتر، بسیاری از مرزهای انسانی را جابجا خواهد کرد
جالب است بدانید مشابه خبر پیوند قلب خوک که چند روز قبل در موردش صحبت کردیم و سرپرست تیم آن یک پزشک ایرانی بود، در این مورد نیز دکتر شهرام مجیدی سرپرست تیم جراحی را برعهده داشته است.

همانطور که گفتیم این جراحی برای نخستین بار در کشور آمریکا انجام شده اما عمل مشابهی نیز چند ماه قبل در استرالیا روی ۴ بیمار انجام شد که نتایج آن نیز تا به حال مثبت بوده است.

به گفته دکتر مجیدی، نصب این قطعه بدون باز کردن جمجمه انجام شده و آنها از طریق یک رگ (ورید ژوگولار) آن را داخل قشر حرکتی مغز تعیبه کرده‌اند و بیمار ۴۸ ساعت بعد از عمل ترخیص شده است.

اکنون بیمار در یک فرایند آموزشی قرار گرفته و یاد می‌گیرد چگونه دستورات مختلف را از طریق این قطعه ارسال کند. هدف این است که بیمار بتواند کارهایی مانند استفاده از اینترنت و ارسال ایمیل را به تنهایی انجام دهد.

خواندن این مطلب احتمالا شما را یاد شرکت نورالینک ایلان ماسک می‌اندازد که آنها نیز روی فناوری مشابهی کار می‌کنند. اما شرکت نورالینک هنوز موفق به دریافت تاییدیه‌های سازمان غذا و داروی آمریکا برای انجام جراحی روی انسان نشده و به نظر می‌رسد شرکت سینکرون در این مورد جلوتر است.

حجم ویدیو: 1.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12 | دانلود ویدیو
ارسال نظر