راه اندازی شبکه علم و فناوری کشور

نبود نوآوری و مشکل در فرآیندها و دیدگاه ‌های مدیریتی است یکی از مشکلات اصلی صنعت ماست.

راه اندازی شبکه علم و فناوری کشور

به گزارش کلیک، دکتر خسرو پیری گفت: اسناد راهبردی پارک‌ های علم و فناوری که در آنها ظرفیت‌ های مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گرفتند، سال گذشته تهیه و به ‌زودی منتشر خواهد شد.
پیری افزود: دانشگاه‌ ها، مراکز پژوهشی و پارک‌ های علم و فناوری بعنوان سه حلقه اصلی ایجاد اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی هستند. استفاده از ظرفیت علمی و فناوری ایرانیان خارج از کشور به منظور انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه‌ گذاری یکی از سیاست‌ های اصلی وزارت علوم است.
وی ادامه داد: همچنین برنامه ‌ریزی برای حضور شرکت ‌های صاحب برند در پارک‌ های علم و فناوری کشور از دیگر رویکردهای وزارت علوم می باشد، ضمن اینکه توانمند سازی بخش غیردولتی در تولید علم و فناوری ضرورت دارد.
مدیرکل برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم عنوان کرد: کمک به بازاریابی، صادرات و خدمات پس از فروش محصولات فناورانه شرکت‌ های دانش بنیان از دیگر سیاست‌ های وزارت علوم است. گسترش مراکز انتقال تکنولوژی و تجاری ‌سازی فناوری که از ارکان اصلی دانشگاه کارآفرین محسوب می شود، در دستورکار وزارت علوم قرار دارد.
پیری اظهار داشت: در راستای گسترش تعاملات بین‌ المللی توافقات اولیه‌ ای انجام دادیم تا شرکت های دانش بنیان ایرانی در شهریورماه امسال عازم یکی از کشورهای اروپایی شوند و در آنجا در کنار ۹۰ شرکت کشور میزبان، همکاری ‌های مشترک خود را آغاز کنند.
وی تاکید کرد: از روسای پارک ‌های علم و فناوری حاضر در این نشست خواهشمندم ارزیابی از شاخص‌ های نوآوری پارک‌ های خود را هرچه زودتر آغاز کنند. یکی از مشکلات اصلی صنعت ما نبود نوآوری و مشکل در فرآیندها و دیدگاه ‌های مدیریتی است که باید با کمک مراکز پژوهشی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

ارسال نظر