خودنمایی با راه اندازی استارتاپ

متاسفانه در شرایطی کنونی برخی از افرادی که وارد جریانات استارتاپی می شوند جهت رشد سازمان خود،رفع نیاز های مشتری واقعی و برخی از این موارد فعالیت خود را جدی نمی گیرند!

خودنمایی با راه اندازی استارتاپ

به گزارش کلیک ،یکی از مهمترین مسائلی که در دو سال اخیر (از اواخر سال ۹۳) در بین دوستان استارتاپی مشهد،بجنورد و تهران به چشم دیدم این مسئله می باشد که این افراد جهت رشد سازمان خود ،رفع نیازهای مشتری واقعی و برخی از این موارد فعالیت خود را جدی نمی گیرند در حالی این دوستان مشغول به کار می شوند تا در رویدادی مقام کسب کنند یا از طرف شتابدهنده ها و دیگر سرمایه گذار ها قول جذب سرمایه را دریافت نمایند.

یکی از دلایل راه اندازی استارتاپ ها این مورد می باشد که فعالیت مردم را در جهت استفاده از کسب وکار خود با نگرش تغییر سبک زندگی آسوده کنیم و از این طریق شاهد کسب درآمد از استارتاپ خود شویم.اما رویکرد و دلیلی که این روزها بیشتر شاهد آن هستیم به موضوع کسب مقام در رویداد خاصی یا جذب سرمایه از شتابدهنده ها و دیگر سرمایه گذارها بستگی دارد که این مورد برای شروع یک کار تیمی فوق العاده آسیب پذیر است چرا که تمرکز اصلی آنان بیشتر روی دیده شدن و خودنمایی می باشد نه سرویس دهی!

از این رو راه اندازی نکردن استارتاپ ارزش بیشتری نسبت به راه اندازی استارتاپ دارد چرا که وقت و هزینه خود را بیهوده تلف نخواهید کرد.

تجربه حضور مستر والکو در کنار یکی از تیم های رویداد استارتاپ ویکند

به طور مثال اوایل تابستان ۱۳۹۵ تیمی در استارتاپ ویکند استان خراسان شمالی شهر بجنورد جزو تیم های برتر می شود،پس از جریانات رویداد تیم همچنان به کار خود ادامه داد و انگیزه افراد در جهت ادامه کار نیز بسیار بالا بود و کار هم به خوبی پیش می رفت تا اینکه توسط یکی از شتابدهنده های تهران دعوت به ارائه می شوند که تیم با انگیزه بالا جهت حضور در بین مربیان شتابدهنده حاضر می شود ،مراحل اول تا چهارم را به خوبی از فیلتر گذر می کنند اما در مرحله چهارم از دور جریانات تیم ها خارج می شوند و مجوز حضور در شتابدهنده را کسب نمی کنند همین دلیل آن ها را به سمت شکست واقعی کشاند و انگیزه و کار تیمی به شدت افت کرد.

از این نوع جریانات در بسیاری از تیم ها شاهد آن هستیم که تیم این طرز تفکر را به خود وارد کرده که چنانچه در رویدادی مقام کسب نکنیم یا سرمایه گذار ما را رد کرد نتیجه فعالیت به شکست ختم می شود که کاملا طرز فکر اشتباه و غلطی می باشد

سرمایه گذار در قدم اول تیم را مورد ارزیابی قرار می دهد که آیا توانایی پیاده سازی ایده خود را دارند؟ آیا به ایده و فعالیت خود ایمان دارند؟ شاید سرمایه گذار مورد دوم را به این سبک مورد ارزیابی قرار دهد که به شما جواب منفی دهد و منتظر عکس العمل تیم باشد.نکته بعدی که احتمال می رود سرمایه گذار به تیم جواب منفی دهد این مورد می باشد که در حوزه سرمایه گذاری وی نباشد و همچنین رابطینی در این خصوص نداشته باشد.

سعی کنید بر روی ایده و کار خود تمرکز جدی داشته باشید،شما زمانی می توانید از برچسب شکست استفاده نمایید که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • ورود به بازار و رجوع نکردن مشتری:درصورتی که چندین بار مدل کسب و کاری خود را بهبود دهید اما تغییر احساس نکنید
  • متلاشی شدن تیم ها:پیدا کردن هم تیمی جدید قطعا جزو سخت ترین بخش های کار در استارتاپ می باشد اما دلیلی اصلی جهت توقف کار احتمال می رود که نباشد.
  • نبود سرمایه پس از ورود به بازار:چنانچه استارتاپ شما مشتری داشته باشد می توانید براحتی سرمایه ای کسب کنید اما قبول دارم زمان می برد پس صبر کنید!

دنیای استارتاپی فضای پرچالشی می باشد برای افرادی که قدرت مواجه شدن با موانع پیش رو را داشته باشند پس چنانچه فکر می کنید که قادر نخواهید بود با چالش های ساده ای مانند کسب نکردن رتبه در رویداد خاصی یا جواب منفی شنیدن از سرمایه گذار مواجه شوید وارد نشدن به این حوزه سود بیشتری دارد و سعی کنید زمان را صرف یادگیری و کارهای دیگر کنید.

ارسال نظر