اسکایپ تنها اپلیکیشن پیام رسان ویدئویی خود را حذف می‌ کند

بر اساس خبرها، اسکایپ تنها پیام رسان ویدئویی خود یعنی Qik را حذف خواهد کرد. این در حالی است که این اپلیکیشن اولین بار در پاییز سال 2014 عرضه گردید تا امکانات بیشتری را به کاربران ارائه دهد.

اسکایپ تنها اپلیکیشن پیام رسان ویدئویی خود را حذف می‌ کند

به گزارش کلیک، اپلیکیشن Qik، طراحی مجدد تیمی بود که تجربه‌ طراحی اسکایپ را داشتند و اگرچه این اپلیکیشن نام خود را با اسکایپ تلفیق ساخته است، اما دارای فناوری‌ های کاملا متفاوتی می‌ باشد. نسخه‌ قدیمی تر Qik امکان انتقال تصاویر زنده را داشت که نوعی از پروتو- پریسکوپ بودند. اپلیکیشن سال 2014 با کد و اهداف ویژه ای طراحی شده بود.
کاربران می‌توانند با استفاده از QiK و با ارسال سریع پیام‌ های تصویری، با دوستان و خانواده‌ خود ارتباط برقرار نمایند. دکمه را فشار دهید، ویدئوی کوتاه خود را ضبط و سپس ارسال نمایید. هنگامی که ارتباط را با فرد دریافت کننده‌ فایل برقرار نمودید، تاریخچه ای از پاسخ‌ های ویدئویی شما در پایین صفحه و به شکل نمایه ای از عدد صحیح و بر اساس ترتیب زمانی ذخیره می‌شود. این امر امکان پخش مجدد تصاویر ویدئویی گذشته را تا نقطه ای معین برای شما ایجاد می کند، یعنی 8 پیام ارسال و دریافته شده و پیام‌های قدیمی‌تر ناپدید می‌ شوند. شبکه‌ های اجتماعی تمایل به داشتن این شاخصه دارند. به هر حال، بر اساس یادداشتی که در وبلاگ توسعه دهندگان اسکایپ آمده است، بسیاری از ایده‌های بدست آمده از Qik اکنون در حال تبدیل شدن به عملکردهای اصلی اسکایپ می‌ باشند و برخی از آن‌ها شامل ارسال پیام ویدئویی می‌شوند. اسکایپ شاخصه‌ های سرگرم کننده ای از قبیل ارائه فیلترها، شخصی تر کردن پیام و ابزار دیگری جهت برقراری ارتباط گروهی را نیز دارا می‌باشد (مانند تماس‌های تصویری با موبایل).
از آنجا که اسکایپ از عملکردهای اصلی Qik پشتیبانی به عمل می‌آورد، Qik در حال پاکسازی و پایان کار است.
البته آنچه که در وبلایک اسکایپ آمده است اشاره به پایان کار Qik دارد. تیم اسکایپ پس از اشاره به اینکه Qik چگونه می‌تواند به کاربران یاری ‌رساند تا لحظات را با دوستان تقسیم کنند، چنین می‌نویسد:
از آغاز کار Qik، آموخته‌ایم که بسیاری از شما این کارها را با اسکایپ هم انجام می‌دهید و در نتیجه برخی از ویژگی‌ها و امکانات Qik را در اسکایپ پیاده کردیم و شما اکنون از آن‌ها بهره برده و به آن‌ها علاقمند هستید.
به عبارت دیگر، Qik چندان جذاب نیست. کاربران اسکایپ فقط به اسکایپ علاقمند هستند. بر اساس آنچه App Annie دریافت، Qik بر اساس رده بندی iOS App در میان شبکه‌های اجتماعی در رتبه‌ 350 و بر اساس دسته بندی انجام شده در Google Play در رتبه‌ی 239 قرار دارد. اسکایپ می‌گوید: از 24 ماه مارس سال 2016، دیگر اپلیکیشن Qik بر روی گوشی‌های اندروید و ویندوز وجود نخواهد داشت. شرکت به کاربران خود اعلام کرده است که پیام‌های مهم خود را پیش از فرارسیدن این تاریخ ذخیره کنند.
منبع: techcrunch

ارسال نظر