مدل های قبلی سونی برای ساخت مدل Xperia XZ قربانی شدند

کمپانی سونی برای ساخت اسمارت فون جدید خود، دو مدل پیشین دستگاه های اندرویدی خود را فدا کرده است.

مدل های قبلی سونی برای ساخت مدل Xperia XZ قربانی شدند

به گزارش کلیک، حتی نام این گوشی هم نشان دهنده دو مدل پیشین سونی می‌باشد. گوشی جدید سونی با نام Xperia XZ دارای برخی از ویژگی‌های گوشی‌های سری Z و برخی از ویژگی‌های جدیدترین دستگاه سری X است که شش ماه پیش در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی شد.

Xperia XZ از Xperia Z صفحه نمایش بزرگ، باتری قدرتمند و دوربین به روز رسانی شده و عالی را به ارث برده است. از طرف دیگر، بدنه فلزی آن خلاف تمام گوشی‌های اکسپریا است که پیش از این منتشر شده بودند. در حالی که بالا و پایین گوشی صاف است لبه های گوشی کاملا گرد شده و از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند. بدنه فلزی و براق آن می‌تواند به گوشی ظاهری متفاوت و براق دهد که می‌تواند بسیار کاربرپسند باشد.

۱

در داخل گوشی پردازنده چهار هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 820 به همراه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با حافظه microSD و باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع وجود دارد که می‌تواند در صورت استفاده بهینه تا ۱ روز دوام آورد.

در روز‌های شلوغ، حالت "Stamina" سونی می‌تواند به شما در کاهش مصرف شارژ دستگاه کمک کند و عملکرد قسمت‌های مختلف دستگاه را کاهش دهد تا شما مجددا به شارژر خود دسترسی پیدا کنید. حسگر اثر انگشت دوباره در دکمه پاور قرار داده شده و در سمت راست تعبیه گردیده، اما سونی اعلام کرد که این سنسور در دستگاه‌هایی که در آمریکا عرضه می‌شوند وجود نخواهد داشت. علاوه بر این با صدور گواهینامه IP68، گوشی مقاوم در برابر آب است.

صفحه نمایش ال سی دی ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ به نظر عالی می‌رسد، که با تراکم پیکسلی برخی پرچم‌داران دیگر مطابقت ندارد. شاید دلیل این امر آن است که سونی از نرم افزارهای اختصاصی خود (Triluminos و X-Reality) برای افزایش رنگ و روشنایی آن استفاده کرده است.

۲

دوربین این گوشی بهتر از هر دوربین دیگری است که در گوشی های پیشین سونی به کار رفته و از همان سنسور ۲۳ مگاپیکسلی که در Xperia X و پیش از آن Z5 استفاده شده بود، بهره می‌برد که دارای دریچه دیافراگم ۲٫۰، لیزر و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور طیف رنگ، و توانایی ضبط فیلم با کیفیت ۴k است. در طرف دیگر Xperia XZ یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز f / 2.0 و سنسور ۱/۳ اینچ وجود دارد. این سنسور بزرگ‌تر از آن چیزی است که به طور معمول در دوربین‌های جلو به کار می رود.

در نمایشگاه الکترونیکی IFA در برلین، سونی Xperia X Compact جدید را رونمایی کرد، که مدلی کوچکتر از Xperia X است که در فصل بهار در مراسم MWC معرفی نمود. این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی است. دوربین اصلی هم مانند Xperia XZ دارای سنسور ۲۳ مگاپیکسلی می‌باشد. در حالی که ممکن است از کوچکی این گوشی هوشمند رضایت داشته باشید، اما شاید پردازنده قدیمی Snapdragon 650 برای‌تان خوشایند نباشد. این همان تراشه مورد استفاده در Xperia X است.

هر دو گوشی با آندروید ۶ مارشمالو و رابط کاربرای اختصاصی سونی عرضه خواهد شد. طبق اعلام سونی پس از عرضه رسمی، در کوتاه ترین زمان ممکن اندروید ۷ برای‌شان منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این دو گوشی برای اولین بار در اواسط ماه اکتبر در آمریکا منتشر شوند. گوشی Xperia XZ حدود ۶۰۰ دلار هزینه خواهد شد، در حالی که قیمت گوشی Xperia X Compact هنوز نامشخص است.

ارسال نظر