سونی به عرضه کنسول پلی استیشن ۵ خوش بین نیست!

به دلیل عرضه برخی از عناوین انحصاری برای کنسول های خانگی و همچنین قیمت این دستگاه ها نسبت به رایانه های شخصی، برخی از گیمرها خرید کنسول های بازی را به رایانه های شخصی (PC) ترجیح می دهند. سخت افزار نسبتا قدرتمند و در عین حال ارزان تر این کنسول ها، گزینه بسیار مناسبی برای تجربه بازی های ویدیویی به حساب می آیند. البته این دستگاه قطعا به خوبی رایانه های شخصی نمی رسند چرا که در کنار مزیت ها، عیب هایی نیز دارند. برخی از محدودیت همانند عدم ارتقای سخت افزار کنسول ها همچنان قادر به جذب برخی از گیمرها نشده و این دسته از بازیکن ها، پلتفرم رایانه های شخصی را برای تجربه بازی ها مناسب می دانند. در حال حاضر، دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ که رقابت شدید و تنگاتنگی با یکدیگر دارند، همیشه از نظر عملکرد سخت افزاری مورد آزمایش منتقدان و تحلیل گران قرار می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

سونی به عرضه کنسول پلی استیشن ۵ خوش بین نیست!

سخت افزار نسبتا قدرتمند و در عین حال ارزان تر این کنسول ها، گزینه بسیار مناسبی برای تجربه بازی های ویدیویی به حساب می آیند. البته این دستگاه قطعا به خوبی رایانه های شخصی نمی رسند چرا که در کنار مزیت ها، عیب هایی نیز دارند. برخی از محدودیت همانند عدم ارتقای سخت افزار کنسول ها همچنان قادر به جذب برخی از گیمرها نشده و این دسته از بازیکن ها، پلتفرم رایانه های شخصی را برای تجربه بازی ها مناسب می دانند. در حال حاضر، دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ که رقابت شدید و تنگاتنگی با یکدیگر دارند، همیشه از نظر عملکرد سخت افزاری مورد آزمایش منتقدان و تحلیل گران قرار می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، بیش از ۲ سال از عرضه کنسول های نسل هشتم دو کمپانی مایکروسافت و سونی (ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴) گذشته و با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش کیفیت بازی ها، کم کم قدرت این دو دستگاه کاهش یافته و این دو شرکت هنوز حرفی از برنامه های خود به میان نزده اند. حدود دو ماه پیش، شایعه هایی در زمینه عرضه کنسول پلی استیشن ۴٫۵ توسط منابع معتبر خارجی به گوش رسید که خبر از عرضه نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ می دهند.

با گذشت زمان، شاهد افزایش شایعه ها در زمینه کنسول پلی استیشن ۴٫۵ بودیم و جزئیات نسبتا بیشتری از این کنسول در دسترس قرار می گرفت. عده ای معتقد بودند که این کنسول در مقایسه با PlayStation 4، قدرت بسیار زیادی دارند و تمامی عناوین ویدیویی را با رزولوشن ۴K اجرا می کند.

متاسفانه کمپانی ژاپنی سونی هرگز در خصوص این شایعه ها عکس العملی نشان نداد و درباره همه شایعات، سکوت کرد. با توجه به عمر ۶ الی ۷ ساله کنسول های نسل هفتم، برخی از تحلیل گران این میزان عمر را برای کنسول های نسل هشتم پیش بینی نمی کنند. بنا به ادعای این افراد، کنسول های نسل هشتم عمر نسبتا کمتری خواهند داشت و دو شرکت مایکروسافت و سونی در طی چند سال آینده، از کنسول های نسل نهم خود رونمایی می کنند. این خبر چند روز پیش توسط خرده فروش بزرگ گیم استاپ نیز تایید شد.

https://static2.click.ir/servev2/ODExYQJDRcTi/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

از آن طرف، در صورت عرضه کنسول پلی استیشن ۴٫۵، کمپانی بزرگ مایکروسافت نیز دست به کار می شود و با عرضه نسخه ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان، باز هم وارد عرصه رقابت خواهد شد. احتمال می رود که نسخه جدید کنسول ایکس باکس وان، نسخه اسلیم این دستگاه باشد که ابعاد نسبتا کوچک تری در مقایسه با Xbox One دارد.

در هر صورت، عرضه کنسول پلی استیشن ۴٫۵ و نسخه ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان، هرگز جای کنسول های نسل نهم را پر نمی کنند. به همین خاطر، در این رابطه ها، سوال هایی از آقای شوهی یوشیدا، رئیس کل بخش پلی استیشن کمپانی سونی، پرسیده شد که گویا ایشان از این سوالات متعجب گشته است.

در رویداد و نمایشگاه DICE Awards سال میلادی جاری، آقای لورن لنینگ، از اعضای تحریریه وب سایت معتبر گیم اینفورمر، سوال هایی را از آقای شوهی یوشیدا در زمینه کنسول پلی استیشن ۵ پرسیده است که با این سوالات، آقای شوهی یوشیدا را متعجب کرد!

لورن لنینگ در جدیدترین پادکست گیم اینفورمر اعلام کرد که در رویداد DICE Awards امسال، از آقای شوهی یوشیدا پرسید:

پلی‌استیشن ۵ چگونه خواهد بود؟

شوهی یوشیدا در پاسخ به این سوال گفت:

منظور دقیق شما این است که اگر کنسول پلی استیشن ۵ وجود داشته باشد، چگونه خواهد بود؟

لورن لنینگ ادعا می کنند که آقای شوهی یوشیدا هرگز پاسخ شفاف و واضحی به ایشان نداد و گویا علاقه ای به عرضه کنسول پلی استیشن ۵ ندارد! لورن در این پادکست توضیح داد که آقای یوشیدا سعی می کرد صحبت های خود را به صورت غیر مستقیم به جامعه گیمری برساند. شوهی یوشیدا گفت:

ما باید کاملا زیرکانه و مرموزانه عمل کنیم. هیچ کس از آینده خبر ندارد و نمی داند که آینده به شکل خواهد بود. همه چیز لحظه به لحظه تغییر می کند و ما چگونه می توانیم خود را به این سرعت با آینده همگام سازیم؟!

آقای لورن لنینگ درباره کنسول های نسل نهم پرسید:

آیا حاضر هستی همین صحبت ها را در صحنه هم بگویی؟

شوهی یوشیدا در پاسخ به این سوال اعلام کرد:

بله، البته اگر کنسول های نسل نهم وجود داشته باشند!

عرضه نسخه ارتقا یافته و قدرتمند کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در آینده نزدیک امری عاقلانه و منطقی به نظر می رسد و اگر امکان ارتقای سخت افزار کنسول ها برای گیمرها فراهم شود، احتمالا آخرین نسل کنسول ها، همان نسل هشتم خواهد بود! اگر چه کمپانی مایکروسافت در گذشته اعلام کرد که نسخه دیگری از کنسول ایکس باکس وان عرضه می شود، اما این شرکت ادعا کرد که این نسخه، نسخه ارتقا یافته Xbox One نخواهد بود. البته هنوز جزئیاتی از نسخه جدید ایکس باکس وان در دسترس نیست و احتمال می رود که مایکروسافت در تلاش است که نسخه اسلیم (ابعاد کوچک) کنسول ایکس باکس وان را در آینده نزدیک در سراسر جهان عرضه کند.

https://static3.click.ir/servev2/ODExYQxi5RPk/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

توجه داشته باشید که هرگز نمی توانیم از شایعه هایی که در خصوص نسخه قدرتمند کنسول پلی استیشن ۴ با نام پلی استیشن ۴٫۵ بگذریم! چندی پیش، وب سایت معتبر و بزرگ یورو گیمر، برای چندین بار پی در پی عرضه کنسول PlayStation 4.5 را تایید کرد و در تیتر خبر خود نوشت که هیچ شکی وجود ندارد و بزودی شاهد معرفی کنسول پلی استیشن ۴٫۵ خواهیم بود. بنابراین هنوز نمی توانیم از صحت شایعه ها خبر دار شویم و باید مانند سایر گیمرها، منتظر واکنش سونی بمانیم.

کم کم به برگزاری نمایشگاه و مراسم باشکوه E3 امسال نزدیک می شویم و دو کمپانی مایکروسافت، در گذشته حضور خودشان را در این مراسم تایید کرده اند. شرکت سونی و مایکروسافت به صورت اختصاصی در این مراسم، کنفرانس خواهند داشت و در طی این کنفرانس، تمامی شایعه هایی که تا به امروز شنیدیم، آشکار می شوند. رسانه کلیک نیز همانند همیشه، تمامی کنفرانس های رویداد E3 2016 را به صورت زنده پوشش خواهد داد. همراه رسانه کلیک باشید...

در پایان این گزارش، دیدگاه شما درباره کنسول پلی استیشن ۵ چیست؟ آیا در سال های آینده شاهد عرضه کنسول های نسل نهم خواهیم بود و یا آخرین نسل کنسول ها، نسل هشتم می باشد؟ به نظر شما، رویای قابلیت ارتقای سخت افزار کنسول های بازی مانند رایانه های شخصی، بزودی به حقیقت می پیوندد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Attack of The Fanboy و Gamespot

ارسال نظر