عزم راسخ اسپیس اکس برای سفر به مریخ

ایلان ماسک، رئیس شرکت اسپیس اکس مجددا زمزمه‌هایی در مورد آرزوی بین سیاره‌ای خود دارد. هفته گذشته در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست نه‌تنها چندین بار به‌قصد خود برای ارسال فضاپیما به مریخ پیش از پایان این دهه اشاره کرد بلکه از جزییات ارسال انسان به مریخ نیز صحبت کرد.

عزم راسخ اسپیس اکس برای سفر به مریخ

به گزارش کلیک، ماسک بر این باور است که سفر به سیاره سرخ مانند کاری است که مهاجرین با عبور از اقیانوس اطلس برای کشف دنیای جدید انجام دادند و به این صورت بشر تبدیل به‌گونه‌ای می‌شود که مالک چندین سیاره است.

ماسک گفت در حال آماده‌سازی یک مسیر حمل‌ونقل بین زمین و مریخ است. وی افزود در نظر دارد به دانشمندان در مورد پیش‌بینی سفر به مریخ داده بدهد. برای انجام این کار اسپیس اکس هر دو سال یک سفینه باری بدون سرنشین ارسال می‌کند و اولین ماموریت باسرنشین انسانی تا سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

spacexmars1-720x720

ماسک گفت "ما در حال سازمان‌دهی یک محموله به مریخ هستیم. این‌یک مسیر محموله منظم است و هر ۲۶ ما یک‌بار ارسال خواهد شد. و اگر دانشمندان در سراسر دنیا بدانند که می‌توانند رو ی آن حساب کنند و قرار است در مقایسه با گذشته یک‌راه ارزان باشد، می‌توانند برای انجام آزمایش‌های بسیاری از آن استفاده کنند."

هرچند برخی از آزمایش‌ها ممکن است به‌سادگی قابل انجام باشند اما اغلب مواردی که ماسک در نظر دارد به مریخ ارسال کند، تجهیزات هستند که مرتب ارسال خواهند شد تا برای ماموریت انسانی استفاده شوند. علاوه بر این سفرهای بدون سرنشین اطلاعات بی‌سابقه‌ای در مورد امنیت و چگونگی فرود روی این سیاره را گردآوری خواهند کرد.

برای رسیدن به مریخ، اسپیس اکس در نظر دارد از راکت فالکن خود برای ارتقای کپسول دراگون استفاده کند. البته اسپیس اکس هنوز هیچ آزمایشی روی این راکت فالکن انجام نداده است، پس اگر در حین آزمایش هر مشکلی پیش آید احتمال دارد ارسال این محموله مریخی به تاخیر بیافتد. علاوه بر این، این شرکت فضایی موفق شده است دراگون را با کمک پیشرانه‌های خودش فرود آورد که یک بخش کلیدی در فرود یکپارچه کپسول است.

۲۷۰۴۲۴۴۹۳۹۳_۷۵d3cd0183_k-720x720

وی افزود "این برنامه بسیار خارق‌العاده است. من مایلم بیشتر در مورد جزییات حرف بزنم اما متأسفانه باید جلوی خودم را بگیرم."

هرچند این برنامه بسیار بلند پروازانه به نظر می‌رسد اما بااین‌حال ماسک از خطرات آن نیز آگاه است. ماموریت انسانی در سال ۲۰۲۵ نیز قرار است تعداد بسیار زیادی فضانورد را در برداشته باشد و هرگونه خطری ممکن است باعث یک فاجعه عظیم شود.

وی گفت "این‌یک ماموریت خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ شود و ما از این امر مطلع هستیم. بنابراین ما در حال هموار کردن مسیر هستیم تا این سفر بی‌خطر و راحت باشد. اما این امر سال‌ها طول می‌کشد."

ارسال نظر