شناسایی متهم سایت جعلی یارانه ها

حدود دو هفته پیش خبری پخش شد مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی مربوط به یارانه ها که با یک سایت جعلی و آرم پست بانک صورت می گرفت.

شناسایی متهم سایت جعلی یارانه ها

به گزارش کلیک، پس از انتشار خبر، پست بانک به سرعت به این موضوع واکنش نشان داد و با ارسال پیامک تلاش کرد تا مردم را از واقعیت موضوع آگاه کند. پست بانک در پیامی اعلام کرد: این بانک جهت دریافت اطلاعات افراد خانوار و ثبت در سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها، اطلاعیه و فراخوانی نداده و هیچگونه مسئولیتی هم در این راستا ندارد.

در تازه ترین واکنش ها، رییس پلیس فتای تهران گفت: از حدود دو هفته قبل برخی افراد پیامک‌ هایی را دریافت می‌ کنند که به آنها گفته می ‌شود یارانه شما از این ماه قطع خواهد شد.

محمدمهدی کاکوان افزود: برای اینکه این اتفاق نیفتد، سایتی به آنها معرفی می ‌شود www.sabtename95.com تا با مراجعه به آن، اطلاعات تکمیلی را در سایت یارانه اعلام کنند.

کاکوان اضافه کرد: آن سایت شماره و رمز عبور کارت مراجعه کنندگان را طلب می ‌کند در حالی که آدرس اینترنتی آن نیز هیچ تطابقی با سایت یارانه ‌ها که دات آی‌آر (.ir) است، ندارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر متهم شناسایی شده است، او در خارج از کشور به سر می ‌برد و حساب ۵۵ میلیون تومانی که درصدد انتقال آن بوده را، بستیم.

کاکوان تصریح کرد: هر کسی و هر سایتی حتی منتسب به نهادهای حکومتی شماره حساب و رمز عبور کارت بانکی شما را درخواست کرد، بدانید جعلی است.

ارسال نظر