حمایت از ۵۰ طرح الکترونیک پارک های علم و فناوری

اداره ارزیابی طرح ‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، از ۵۰ طرح‌ الکترونیک شرکت‌ های فناور پارک ‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور به طور ویژه حمایت خواهد کرد.

حمایت از ۵۰ طرح الکترونیک پارک های علم و فناوری

به گزارش کلیک، حسام خانکشی زاده، با اعلام این خبر افزود: با هدف اجرای تفاهم‌ نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان، صحا ردیف اعتباری ویژه‌ ای را برای حمایت از طرح های دانش بنیان کوچک و شرکت های نوپا در سال گذشته در نظر گرفت. برهمین اساس پارک ‌های علم و فناوری و مراکز رشد، طرح ‌های شرکت های مستقر در پارک و مرکز رشد را که در حوزه الکترونیک بودند، به صندوق ارسال کردند.

رییس اداره ارزیابی طرح ‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) اضافه کرد: با وجود اینکه شرکت‌ های تولیدی نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند، پشتیبانی از شرکت‌ های فناور و حمایت از رشد آنها، زمینه ساز توسعه شرکت‌ های دانش بنیان در کشور شده و در نهایت بستر اقتصاد دانش بنیان را فراهم می کند.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل و تسریع فرایند و با هماهنگی صورت گرفته با مسئولان استان‌ های مختلف، چند پیشخوان تخصصی پذیرش و ارزیابی طرح ‌ها در پارک ‌های علم و فناوری استان های فارس، هرمزگان، اردبیل و سمنان با حضور کارشناسان اداره ارزیابی طرح ‌های صحا برپا و طرح‌ های شرکت های فناور مورد بررسی قرار گرفتند.

خانکشی زاده بیان کرد: در این راستا پیشخوان های پذیرش و بررسی طرح های جشنواره های کارآفرینی شریف، جوان خوارزمی و موتور سیکلت برقی شریف در صحا برپا شد؛ در نهایت طی این فراخوان تاکنون ۷۵ طرح کوچک الکترونیک از سوی شرکت های فناور پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در صندوق پذیرش شد که از این میان ۵۰ طرح از استان های هرمزگان، قزوین، فارس، بوشهر، خراسان شمالی، البرز، همدان و اردبیل پس از ارزیابی های فنی و اقتصادی در صحا مصوب و از تسهیلات با شرایط مناسب بهره مند شده و خواهند شد.

رییس اداره ارزیابی طرح ‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) گفت: امیدواریم با توجه به موفقیت طرح و رضایت مسئولان و متقاضیان، در سال جاری طرح‌ های بیشتری از سراسر کشور به صحا واصل شود تا حمایت اثربخش از شرکت های فناور صورت پذیرد.

ارسال نظر