ساخت اولین جاده الکتریکی جهان در سوئد

یک‌راه حل برای مشکل آلودگی هوا و سوخت فسیلی، استفاده از خودروهای الکتریکی است. سوئد با ایجاد اولین جاده الکتریکی برای کامیون‌ها قدمی در حل این مساله برداشته است.

ساخت اولین جاده الکتریکی جهان در سوئد

به گزارش کلیک، بعضی خودروها آن‌قدر بزرگ و سنگین هستند که نمی‌توان آن‌ها را گزینه مناسبی برای خودروهای برقی دانست. گرچه این به این معنی نیست که نمی‌توان انرژی آنان را تنها از طریق برق تأمین کرد.

سوئد با همکاری کامیون‌های اسکانیا اولین جاده الکتریکی جهان را ساخته است. این جاده یک بزرگراه دو کیلومتری در مرکز سوئد است که خطوط برق در سمت راست آن کشیده شده‌اند.

کامیون‌های هیبریدی که مجهز به یک دستگاه با نام گردآورنده برق پانتوگراف هستند، می‌توانند در زیر این خطوط برق حرکت و از آن‌ها برق دریافت کنند. زمانی که به خطوط متصل شوند، می‌توانند به‌طور کامل و تنها باقدرت برق حرکت کنند. پس‌ازاینکه به انتهای خطوط برق رسیدند، موتور تغییر کرده و به حالت هیبرید بازمی‌گردد.

electric

این کار ایده جدیدی نیست. درواقع سیاتل از ۱۹۴۰ اتوبوس‌های الکتریکی را دارد. باوجوداینکه این ایده جدید نیست اما جاده الکتریکی سوئد اگر به‌طور وسیع اجرا شود می‌تواند به رسیدن به هدف کاهش سوخت فسیلی تا سال ۲۰۳۰ کمک کند.

کاربرد جدید برای فناوری قدیمی راه‌حل مناسبی است. این برنامه می‌تواند گسترش‌یافته و موثر واقع شود زیرا مبتنی بر فناوری باتری‌های پیشرفته نیست. امروزه کامیون‌ها نیز می‌توانند الکتریکی شوند. اکنون می‌توانیم برای حل مشکل آلودگی جهانی قدم برداریم. شاید مانند خودروهای تسلا جذاب نباشند، اما به این معنی نیست که اثرگذار نیستند.

ارسال نظر