هشدار شرکت‌های هواپیمایی درباره خطرات اینترنت 5G

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا درباره اجرایی شدن اینترنت نسل پنجم از سوی شرکت‌های‌ ای تی‌اند تی و ورایزون، و بحران هوایی فاجعه‌باری که به دلیل خطرات اینترنت 5G در کمین است هشدار دادند.

هشدار شرکت‌های هواپیمایی درباره خطرات اینترنت 5G

چندین شرکت هواپیمایی آمریکا، درباره اختلالی که امواج اینترنت نسل پنجم می‌تواند در عملکرد هواپیماها ایجاد کند هشدار دادند و خواستار آن شدند که فناوری اینترنت 5G در فاصله ۳. ۲ کیلومتری از فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار نگیرد.

مدیران ارشد خطوط هوایی امریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاین، یونایتد ایرلاینز، ساوث وست ایرلاینز و دیگران گفتند: «در صورت اجرای اینترنت نسل پنجم در مراکز اصلی ما، اکثریت مسافران و پروازهای باری زمین‌گیر خواهند شد.»

همچنین اداره هوانوردی فدرال آمریکا هشدار داد که تداخل احتمالی امواج اینترنت ۵ جی با ابزارهای حساس هواپیما مانند ارتفاع‌سنج‌ها، می‌تواند بر عملکرد هواپیماها در شرایطی مانند فرود با دید کم تأثیر بگذارد و افزود: «این بدان معناست که در روزی مانند دیروز، بیش از یک هزار و ۱۰۰ پرواز و ۱۰۰ هزار مسافر، با لغو، تغییر مسیر یا تاخیر پرواز مواجه خواهند شد.»

بیشتر بدانید: امواج رادیویی 5G موجب اختلال در سیستم پیش بینی آب و هوا می‌شود

شرکت‌های «ای تی‌اند تی» و «ورایزون» که طی یک قرارداد ۸۰ میلیارد دلاری مجوز ارائه اینترنت نسل پنجم را کسب کرده‌اند، برای ایجاد فضای امن در اطراف حدود ۵۰ فرودگاه در آمریکا و کاهش خطرات اینترنت 5G توافق کرده‌اند.

این دو شرکت می‌خواهند با دسترسی گسترده‌تر به فرکانس‌های باند میانه نسل پنجم، ارتباطات را بیشتر توسعه دهند و قرار است از چهارشنبه آینده این خواسته اجرایی شود؛ اما مشکل اینجاست که هواپیماها برای تشخیص ارتفاع خود باید از ارتفاع‌سنج رادیویی استفاده کنند و اینترنت نسل پنجم با آن تداخل ایجاد می‌کند. بنابراین اداره هوانوردی آمریکا از خلبانان خواست در صورت عدم مشاهده زمین، به علت تداخل فناوری 5G از این تکنولوژی استفاده نکنند.

همچنین بخوانید: گوشی 5G در ایران بخریم یا نه؟

منبع:‌ ایرنا

ارسال نظر