کاربران Google Assistant از این پس می توانند دو نوع فرمان صوتی را انتخاب کنند

رسانه کلیک - گوگل برای راحتی بیشتر کاربران، با لحاظ کردن سلیقه آن ها در انتخاب فرمان صوتی گوگل اسیستنت موبایل، به آن‌ها اجازه می‌دهد از  بین دو عبارت کلیدی "Hey, Google" یا "Ok, Google  یکی را به طور دلخواه انتخاب کنند.

کاربران Google Assistant از این پس می توانند دو نوع فرمان صوتی را انتخاب کنند

همان‌طور که می‌دانید فرمان صوتی گوگل اسیستنت اسپیکر هوشمند گوگل، " Hey, Google" است. شما برای فعال‌سازی دستیار اسپیکر هوشمند گوگل باید بگویید: Hey, Google اما برای فعال کردن دستیار هوشمند موبایل‌های اندرویدی باید بگویید: Ok, Google

این دوگانگی کلمه کلیدی برای فعال کردن دستیار هوشمند یک برند، باعث سردرگمی بسیاری از کاربران گوگل می شد؛ به‌ خصوص برای آن دسته از کسانی که به‌طور هم‌زمان از موبایل و اسپیکر گوگل استفاده می کردند. طبیعی است که کاربران گاهاً فراموش کنند برای کدام یک از دو محصول کدام فرمان صوتی یا کلمه کلیدی را باید استفاده کنند و این مسئله برای آن‌ها کمی کلافه کننده است.

اکنون به نظر می‌رسد گوگل با واگذاری حق انتخاب یکی از این دو کلمه کلیدی به کاربران موبایل سعی دارد مشکل را تا حدودی برطرف کند. بسیاری از کاربران گوشی‌های اندروید به تازگی خبر دادند که با ورود به گوشی خود با این سؤال دستیار هوشمند گوشی مواجه شده‌اند: «کدام کلمه کلیدی را برای فعال کردن دستیار هوشمند خود ترجیح می‌دهید؟ Hey, Google یا Ok, Google».

با این حساب اگر شما هم از کاربران اندروید هستید و اخیراً با این سؤال مواجه شده‌اید، اکنون می‌توانید "Hey, Google" را انتخاب کنید یا اجازه دهید کلمه کلیدی دستیار هوشمند گوشی‌تان مانند قبل همان "Ok, Google" باقی بماند. البته با اینکه گوگل حق انتخاب فرمان صوتی گوگل اسیستنت را به خود کاربران داده است، هنوز بسیاری از کاربران احساس راحتی بیشتری با فرمان صوتی قبلی می کنند و ترجیح می دهند مانند قبل از فرمان صوتی Ok, Google استفاده کنند.

https://www.engadget.com/2017/12/17/google-assistant-on-phones-now-offers-a-choice-of-hotwords/

ارسال نظر