جیپ گرند چروکی L نسل پنجم معرفی شد؛ حفظ اصالت در عین پیروی از مدرنیسم

رسانه کلیک-جیپ گرند چروکی L نسل پنجم، به عنوان یکی از نمادهای شاخص خودروهای شاسی بلند آفرودر آمریکایی به بازار معرفی شد.

جیپ گرند چروکی L نسل پنجم معرفی شد؛ حفظ اصالت در عین پیروی از مدرنیسم

جیپ گرند چروکی یکی از محبوب‌ترین و خوشنام‌ترین شاسی بلندهای بازار ایالات متحده و سایر نقاط جهان به شمار می‌رود که از سال ۱۹۹۳ تاکنون به عنوان یکی از خودروهای مطرح شاسی بلند شناخته می‌شود و چه در بحث آفرود یا عملکرد شهری، توانسته قابلیت‌های والای خود را به رخ حریفان بکشد.

جیپ گرند چروکی L نسل پنجم معرفی شد؛ حفظ اصالت در عین پیروی از اصول مدرنیسم

آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته معادل ۲۱۰ هزار دستگاه جیپ گرند چروکی به فروش رسیده که نشان از محبوبیت بالای آن در میان مشتریان دارد. نسل چهارم جیپ گرند چروکی از سال ۲۰۱۱ روی مدار تولید قرار داشت اما بالاخره کمپانی جیپ از نسل پنجم آن به عنوان یک شاسی بلند جذاب و مدرن رونمایی کرد.

جیپ گرند چروکی L نسل پنجم معرفی شد؛ حفظ اصالت در عین پیروی از اصول مدرنیسم طراحی نسل جدید گرند چروکی در قیاس با گذشته چندان انقلابی ظاهر نشده و بیشتر می‌توان از آن به عنوان یک فیس‌لیفت کلی بر اساس نسخه کانسپت گرند واگنیر نام برد. نمای جانبی این خودرو از گلگیرهای چند ضلعی غیرمنحنی سود می‌برد و نوار کروم رنگی که از آینه های بغل تا زیر شیشه عقب تداوم یافته، از جمله ویژگی‌های شاخص طراحی این قسمت به شمار می رود.
جیپ گرند چروکی L نسل پنجم معرفی شد؛ حفظ اصالت در عین پیروی از اصول مدرنیسم طراحی داخلی جیپ گرند چروکی L بسیار مدرن‌تر از گذشته صورت پذیرفته و طبق روال جاری خودروهای مدرن از نمایشگر مرکزی بزرگ در میانه داشبورد بهره‌مند است. سیستم اطلاعات سرگرمی یوکانکت ۵ به همراه نمایشگر ۸.۴ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو اپل کارپلی بیسیم نیز جزو قابلیت‌ها و ویژگی‌های فناورانه کابین جیپ گرند چروکی L به حساب می‌آیند. همچنین نمایشگر ۱۰.۱ اینچی پشت فرمان به علاوه تجهیزاتی همچون کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه رادار تابلوخوان و سیستم دید در شب نیز جزو دیگر تجهیزات تکنولوژیکی کابین این خودرو شاسی بلند به شمار می‌روند.
جیپ گرند چروکی جدید در قالب نسخه‌های مختلف وارد بازار خواهد شد که در این میان مدل سامیت رزرو به عنوان نسخه فول آپشن از رویه چرمی دست‌دوز پالرمو ویژه تمام صندلی‌ها، داشبورد با تزیین چوب گردو، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، ماساژور ۵ حالته، گرمکن ردیف دوم، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، سیستم هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری، هداپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و بسیاری تجهیزات مدرن دیگر سود می‌برد.
جیپ گرند چروکی ال در نسخه‌های پایه خود از یک موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۸ نیوتن متر استفاده می کند. مدل‌های گران‌تر هم به موتور v۸ با حجم ۵.۷ لیتر مجهز شده‌اند تا نیرویی معادل 357 اسب بخار قدرت و 528 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار به سوی تمامی چرخ‌ها ارسال کنند.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی مبنی بر قیمت و زمان آغاز فروش جیپ گرند چروکی ال منتشر نشده اما احتمالا بهایی در حدود بیش از ۴۰ هزار دلار برای نسخه پایه آن در نظر گرفته خواهد شد.

ارسال نظر