نگاهی به مشخصات لئوپارد CS10 کراس اوور جدید بازار ایران

رسانه کلیک - لئوپارد CS10 یک کراس اوور جمع وجور شهری با ابعادی بزرگتر از جک S5 است که احتمالا در آینده نزدیک از سوی ریگان خودرو جایگزین کوپا T210 خواهد شد.

نگاهی به مشخصات لئوپارد CS10 کراس اوور جدید بازار ایران

طبق آخرین اخبار منتشرشده در وبسایت‌های خودرویی کشور، شرکت ریگان خودرو قصد دارد تا تعهدات معوق کوپا تی ۲۱۰ مربوط به قبل از سال ۱۳۹۷ را با تحویل همان مدل به انجام برساند و برای سایر متقاضیان امکان تبدیل تی210 به دیگر تولیدات خود را فراهم آورد.

چندی پیش این خودروساز کرمانی از یک شاسی بلند شهری با شاسی مستقل به نام جی ام سی S350 رونمایی کرد که البته از لحاظ قیمت، امکانات و ابعاد تشابه چندانی با کوپا t۲۱۰ ندارد و به همین دلیل برخی مشتریان کوپا تمایل زیادی به جایگزینی آن با اتومبیل ثبت نامی خود نشان نمی‌دهند. بنابراین ریگان خودرو دست به کار شده و احتمالا قرار است یک خودرو همکلاس با کوپا به نام لئوپارد CS10 را جایگزین مدل مذکور کند.
لئوپارد CS10
لئوپارد CS10 محصول شرکت چانگ فنگ از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی GAC است که نسخه اولیه آن در سال ۲۰۱۴ وارد میدان شد. این خودرو در سال ۲۰۱۹ با برخی به‌روزرسانی‌ها در طراحی ظاهری و همچنین تحول کلی کابین مواجه شد و آن‌طور که به گوش می‌رسد، ریگان خودرو فکر عرضه نمونه فیس‌لیفت و جدید لئوپارد cs10 را در سر می‌پروراند.
شمایل لئوپارد سی اس ۱۰ نیوفیس در نمای جلو المان‌های بصری شرقی را به نمایش می‌گذارد اما زمانی که به پروفیل کناری خودرو بنگرید، می‌توانید اصول یک طراحی نسبتا پخته اروپایی را در آن مشاهده کنید. به طور کل فرایند طراحی بیرونی این خودرو به سبکی جذاب و خوشایند صورت پذیرفته و به احتمال فراوان مشتریان ایرانی نسبت به آن روی خوش نشان خواهند داد.
لئوپارد CS10 از سوی دیگر هنگامی که وارد کابین لئوپارد CS10 جدید می‌شوید، یک داشبورد آشنا را مشاهده خواهید کرد؛ به ویژه کارشناسان خیلی زود به یاد محصولات جدید شرکت مرسدس بنز خواهند افتاد؛ بنابراین باید گفت طراحان داخلی چانگان بدون شک از داشبورد محصولات جدید مرسدس بنز به طور کامل الهام گرفته‌اند. به خصوص پیوستگی نمایشگرهای مرکزی و پنل دیجیتال پشت آمپر به علاوه سه عدد دریچه گرد تهویه در میانه داشبورد، به طور صددرصد از روی کابین خودروهای مرسدس بنز الگو برداری شده‌اند.
موتور لئوپارد CS10
لئوپارد CS10 در بخش فنی از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر بهره‌مند شده و یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه انتقال نیروی آن به محور جلو را برعهده دارد. بنابراین باید منتظر عرضه یک کراس اوور چینی چالاک و قدرتمند از سوی ریگان خودرو به بازار ایران باشیم. یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به همراه گیربکس سی وی تی نیز در بازار چین برای این خودرو عرضه شده که احتمال حضور آن در ایران پایین به نظر می‌رسد.
استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، نمایشگر یکپارچه داشبورد، روکش چرمی صندلی‌ها، سامانه کنترل کشش و پایداری از جمله امکانات CS10 به شمار می‌روند. لئوپارد cs10 مجهز به موتور دو لیتری در بازار چین به طور میانگین حدود ۱۹ هزار دلار قیمت دارد؛ بنابراین احتمالا در ایران شاهد بهای حدودا ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومانی این خودرو خواهیم بود.
ارسال نظر