اپل قابلیت‌های امنیتی جدیدی را برای Apple ID و iMessage معرفی کرد

شرکت اپل به تازگی تدابیر امنیتی جدیدی را برای کاربران معرفی کرده است که از حساب‌های iCloud از طریق رمزگذاری محافظت می‌کند.

اپل قابلیت‌های امنیتی جدیدی را برای Apple ID و iMessage معرفی کرد

اپل امنیت پیشرفته‌تری را برای Apple ID و iCloud به ارمغان آورده و همچنین یک ویژگی جدید برای iMessage به طور خاص وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن شوید پیام‌های شما فقط برای شما و گیرنده مشخص قابل مشاهده است.

قابلیت‌های جدید اپل چگونه امنیت را تامین می‌کنند؟

در همین حال، کلیدهای امنیتی برای AppleID می‌توانند به استفاده از یک کلید امنیتی فیزیکی خارجی برای تقویت احراز هویت دو مرحله‌ای iCloud نیاز داشته باشند.

قابلیت جدید اپل می‌تواند از داده‌های پیشرفته برای iCloud و داده‌های پشتیبان‌گیری شده (متون، عکس‌ها و سایر داده‌های شخصی) با رمزگذاری سرتاسر هنگام فعال شدن محافظت کند.

معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل در بیانیه مطبوعاتی این شرکت گفت: «تیم‌های امنیتی ما به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران کار می‌کنند و با تأیید کلید تماس iMessage، کلیدهای امنیتی و حفاظت پیشرفته داده برای iCloud، کاربران سه ابزار جدید قدرتمند برای محافظت بیشتر از حساس‌ترین داده‌ها و ارتباطات خود خواهند داشت.»

Advanced Data Protection اکنون برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا ios در دسترس است و انتظار می‌رود تا پایان سال برای کاربران ایالات متحده و سال آینده برای کاربران جهانی در دسترس باشد.

همچنین، iMessage Context Key تأیید و کلیدهای امنیتی برای Apple ID باید در سال 2023 در سطح جهانی در دسترس باشد. iMessage قبلاً رمزگذاری شده است، به این معنی که اپل یا افسران مجری قانون نمی‌توانند محتوای پیام‌ها را بخوانند، اما نسخه‌های پشتیبان iCloud اینطور نیست و به مجریان قانون اجازه می‌دهد به چت‌ها و داده‌های پشتیبانی‌گیری شده، دسترسی داشته باشند.

کلیدهای امنیتی اپل برای روزنامه‌نگاران و مقامات دولتی است؟

تأییدیه کلید تماس iMessage اپل، برای افرادی مانند روزنامه نگاران و مقامات دولتی در نظر گرفته شده است که دارای پلتفرمی هستند که ممکن است در معرض تهدیدات دیجیتال و شنود، چه توسط کشورهای متخاصم و چه هکرها قرار گیرند.

در بیانیه مطبوعاتی اپل توضیح داده شده است که این ویژگی به دو کاربر که با یکدیگر در ارتباط هستند اجازه می‌دهد تا یک کد تأیید تماس را برای اطمینان از قانونی بودن مکالمه داشته باشند. این ویژگی همچنین می‌تواند در مواقعی که دستگاه مشکوکی در کمین است، اعلانی را در iMessage به کاربران ارسال کند.

دولت‌های سراسر جهان اپل را تحت فشار قرار داده‌اند تا به نام اجرای قانون، حفره‌هایی را در شیوه‌های حفظ حریم خصوصی خود ایجاد کند، و به گفته واشنگتن پست، سال‌ها پیش پس از مخالفت FBI، رمزگذاری ذخیره‌سازی iCloud را به تأخیر انداخت.

سیستم امنیت اپل فعالیت مجرمان را تسهیل می‌کند!

این درحالیست که مقامات دولتی معتقدند که رمزگذاری، باعث می‌شود که فعالیت و ارتباطات مجرمانی مانند قاچاقچیان مواد مخدر و انسان را تسهیل شود.

اداره تحقیقات اف‌بی‌آی شب گذشته پس از انتشار این خبر، بیانیه‌ای را در واشنگتن پست منتشر کرد و از ویژگی‌های امنیتی جدید اپل انتقاد کرد.

این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ویژگی امنیت اپل مانع از توانایی ما برای محافظت از مردم آمریکا در برابر اقدامات جنایتکارانه از حملات سایبری و خشونت علیه کودکان گرفته تا قاچاق مواد مخدر، جنایت سازمان یافته و تروریسم می‌شود.

کلیدهای امنیتی به سخت افزار خارجی از شخص ثالثی مانند کلید NFC یوبیکو برای احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از هک کردن حساب iCloud شما متکی هستند.

به گفته ایوان کرستیچ، رئیس مهندسی و معماری امنیتی اپل، حفاظت پیشرفته داده برای iCloud، «بالاترین سطح امنیت داده‌های ابری» این شرکت است و از 23 دسته مختلف داده مانند پشتیبان‌گیری iCloud، یادداشت‌ها و عکس‌ها محافظت خواهد کرد. اما از داده‌های پیشرفته‌تر از ایمیل، مخاطبین و تقویم iCloud محافظت نخواهد کرد.

منبع : تجارت نیوز

ارسال نظر