فعالیت ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد و هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مجموعه کتابخانه‌های عمومی شاغل هستند.

فعالیت ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور

محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز به همراه محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سیدنواب علوی، رئیس اداره امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در راستای ارتقا و توسعه همکاری‌های فرهنگی در استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت مسؤولان استانی از تعامل و ارتباط با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و حمایت از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی افزود: حمایت و همراهی مسؤولان در برنامه‌های فرهنگی موجب دلگرمی فعالان عرصه فرهنگ برای ادامه کار می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه نهادی هستند و هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مجموعه کتابخانه‌های عمومی شاغل هستند.

میرزایی ضمن ابراز خرسندی از استفاده صحیح ظرفیت‌های استان سمنان اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی دبیرکل جوان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدامات خوبی در حال انجام است؛ اما با وجود این اقدامات هنوز با نقطه مطلوب فاصله ‌داریم.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات انجمن در استان سمنان، خواستار دعوت از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برای شرکت در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان برای کمک به حوزه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شد.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هفته کتاب را ظرفیتی بی‌بدیل برای شناساندن برنامه‌ها و کارکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و افزود: هدف عمده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی و شناساندن کتابخانه‌ها، آشنا کردن جامعه مخاطب با فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی و مراکز اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط میان آن‌ها است.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

ارسال نظر