عرضه ارزان‌قیمت‌ترین مادربردهای B760 اینتل توسط چینی‌ها

به تازگی رده جدیدی از مادربردهای مجهز به تراشه B760 اینتل توسط یک شرکت چینی با عنوان Onda عرضه شده است که قرار است با قیمت کمتر از 100 دلار روانه بازار شوند.

عرضه ارزان‌قیمت‌ترین مادربردهای B760 اینتل توسط چینی‌ها

عرضه این محصولات سبب می‌شود که Onda نخستین شرکتی باشد که می‌تواند این مادربردهای اینتل را با قیمتی کمتر از 100 دلار عرضه کند.

اگرچه Onda در آمریکا و یا قاره اروپا به عنوان برندی گمنام مطرح می‌شود اما محصولات آن در کشورهای آسیایی نظیر چین بسیار محبوب هستند و به دلیل قیمت رقابتی و همچنین ارزش خرید بالا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارند. این شرکت به تازگی رده جدیدی از مادربردهای مجهز به تراشه B760 اینتل را عرضه کرده است که قیمتی کمتر از 100 دلار دارند. اهمیت این اتفاق این است که تاکنون این مادربردهای اینتل با چنین برچسب قیمت مناسبی عرضه نشده بودند.

این مادربردهای شرکت Onda در حال حاضر در قالب دو محصول مختلف با عناوین B760-VH4-B و B760-VH5-W معرفی و روانه بازار شده‌اند. تفاوت میان این دو محصول پشتیبانی آن‌ها از رده مختلفی از حافظه‌های رم است. مادربرد B760-VH4-B از حافظه‌های رم DDR4 پشتیبانی می‌کند اما مادربرد B760-VH5-W قادر است به حافظه‌های رم قدرتمند DDR5 نیز مجهز شود.

براساس تصاویر و رندرهای منتشر شده از این مادربرد می‌توان گفت که آن‌ها در فرم استاندارد mATX طراحی شده‌اند و در تولید آن‌ها بیش از هرچیز به کاهش قیمت تمام شده توجه شده است.

مادربردهای B760 تولید شده توسط شرکت Onda از 1+8 فاز منبع تغذیه بهره می‌برند و همانطور که از تصاویر هم مشخص است برای این بخش یک هیت سینک کوچک و جمع و جور در نظر گرفته شده است. سوکت LGA 1700/1800 نیز در این مادربردها از طریق یک کانکتور 8 پین تغذیه می‌شود.

در کنار سوکت پردازنده می‌توان دو شیار حافظه DIMM را مشاهده کرد که پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5-5600 یا DDR4-3600 را فراهم می‌کنند. این مادربردها همچنین از قابلیت XMP نیز پشتیبانی کامل دارند.

شرکت Onda همچنین برای این مادربردهای خود درگاه‌های ارتباطی نسبتاً متنوعی را در نظر گرفته است. هردوی این مادربردها به یک شیار PCIe x16، یک شیار PCIe x1 و همچنین دو شیار M.2 مجهز هستند. در بخش درگاه‌های ارتباطی برای اتصال به حافظه‌های ذخیره‌سازی نیز به سه پورت SATA III و همچنین یک پورت USB 3.0 برای اتصال به پنل جلو دستگا‌ه‌های مختلف دیده می‌شود.

برای درگاه‌های حاضر در بخش انتهایی مادربرد نیز پورت‌هایی نظیر HDMI و VGA و همچنین شش پورت USB در نظر گرفته شده است. در این بخش می‌توان به پورت Ethernet LAN و همچنین جک صوتی 3.5 میلی‌متری نیز دسترسی پیدا کرد. Onda همچنین به منظور ارتباط با وسایل جانبی قدیمی، این مادربردهای خود را به پورت PS/2 نیز مجهز کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده مادربرد Intel B760-VH4-B که از حافظه‌های رمDDR4 پشتیبانی دارد با قیمت 80 دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. مادربرد B760-VH5-W نیز که می‌تواند به حافظه‌های DDR5 مجهز شود 95 دلار قیمت گذاری شده است.

تاکنون اطلاعاتی در مورد عرضه این مادربردها در خارج از کشور چین منتشر نشده است؛ چرا که این محصولات با هدف استفاده در دستگاه‌های خاص و ارزان قیمت تولید می‌شوند.

منبع : آخرین خبر

ارسال نظر