رئیس سازمان فضایی ایران از سوی وزیر ارتباطات منصوب شد | حسن سالاریه کیست؟

رئیس جدید سازمان فضایی ایران طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد. حسن سالاریه عهده‌دار این مقام شده است. 

رئیس سازمان فضایی ایران از سوی وزیر ارتباطات منصوب شد | حسن سالاریه کیست؟

عیسی زارع‌پور با صدور حکم انتصاب «حسن سالاریه» به عنوان رئیس جدید سازمان فضایی ایران، مأموریت‌های ویژه ریاست سازمان فضایی را ابلاغ کرد.

مأموریت‌های اصلی سازمان فضایی که در حکم وزیر ارتباطات به رئیس جدید این سازمان واگذار شده عبارت است از:

  • توسعه همکاری‌های بین‌بخشی برای شتاب‌بخشی به توسعه متوازن صنعت فضایی کشور
  • فعال کردن دبیرخانه شورای عالی فضایی و تقسیم‌کار و نگاشت نهادی همه بازیگران صنعت فضایی کشور
  • توسعه کاربردهای صنعت فضایی و انتقال سرریز فناوری‌های فضایی به سایر صنایع کشور
  • بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی برای شتاب‌بخشی به توسعه صنعت فضایی کشور

به نقل از سازمان فضایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حکم همچنین از زحمات مرتضی براری در مدت تصدی ریاست سازمان فضایی تشکر کرده است.

سوابق علمی پژوهشی دکتر سالاریه

حسن سالاریه دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و استاد تمام و عضو هیئت‌علمی این دانشگاه است. انتشار بیش از ۱۷۰ مقاله در مجلات بین‌المللی و ۷۰ مقاله در مجلات داخلی و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و مدیریت پروژه بسیاری از طرح‌های پژوهشی صنعتی در حوزه هوافضا و مکانیک، بخشی از سوابق علمی پژوهشی دکتر سالاریه است.

سوابق اجرایی حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران

قائم‌مقام، معاون آینده‌سازان و معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان، ریاست دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، مدیریت و راه‌اندازی چندین شرکت دانش‌بنیان در زمینه هوافضا و مکانیک، بخشی از سوابق اجرایی سالاریه است.

افتخارات علمی پژوهشی دکتر سالاریه

نفر اول دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، برگزیده فرهنگستان علوم و فناوری در شاخه مهندسی مکانیک به‌عنوان دانشمند جوان مهندسی مکانیک در سال ۱۳۹۴ بخشی از افتخارات علمی پژوهشی سالاریه است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر