معلمان بازمانده از بسته ‌های رایگان اینترنتی چه کنند؟

رسانه کلیک - معلمانی که از دریافت بسته ‌های رایگان اینترنتی آموزش مجازی بازمانده‌اند می‌توانند اکنون نسبت به ثبت‌نام و فعال‌سازی این بسته‌ها اقدام کنند.

معلمان بازمانده از بسته ‌های رایگان اینترنتی چه کنند؟
با همه گیری ویروس کرونا در ایران، مدارس و دانشگاه‌های کشور از هفته ابتدایی اسفند تعطیل شدند و به دنبال تعطیلی کلاس‌ها، آموزش رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت و از آن زمان تا کنون کلاس های درس به صورت مجازی تشکیل می‌شوند. یکی از چالش‌های شرکت در کلاس‌های آنلاین، نیاز به حجم بالایی از اینترنت است که هزینه‌ بالایی خواهد داشت لذا مسئله‌ی دسترسی دانش‌آموزان، معلمین و دانشجویان به اینترنت به یکی از مسائل چالش برانگیز و با اهمیت این دوران بدل شده است.
با ادامه‌دار شدن روند تعطیلی مدارس و هزینه‌ای که به دلیل استفاده از محتوای تصویری و ویدیویی به معلمان و دانش‌آموزان تحمیل می‌شد، به منظور تسهیل استفاده از آموزش مجازی، با دستور هیئت دولت استفاده از شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) در همه اپراتورها رایگان شد و محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- همچنین اعلام کرد تمهیداتی برای ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است.
در این راستا چمدی پیش اعلام شد با توجه به نیاز معلمان به بسته‌های اینترنتی جدای از رایگان شدن شبکه شاد، بسته‌ های رایگان اینترنتی ۳ ماهه با حجم ۲۰ گیگابایتی برای معلمان و کادر آموزشی سراسر کشور که فروردین ماه در سامانه وزارت ارتباطات ثبت نام کرده بودند، فعال می‌شود.
در عین حال با توجه به اینکه برخی از معلمان نسبت به ثبت‌نام بسته ‌های رایگان اینترنتی در فروردین ماه اقدام نکرده بودند، آذری جهرمی در پستی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: سایت ictgifts.ir برای ثبت‌نام از معلمان بازمانده از ثبت‌نام دریافت بسته‌ های رایگان اینترنتی آموزش مجازی در دسترس قرار گرفته است. مهلت ثبت‌نام، برای این طرح پنج روز و زمان فعال‌سازی آن تا یک هفته آینده است.
ارسال نظر