تیپاکس، نخستین اپراتور خصوصی پست ایران
رسانه کلیک – نخستین اپراتور خصوصی پست ایران، شرکت تیپاکس با هدف تنظیم بازار و ایجاد خدمات سفارشی و گسترده به شرکتهای اینترنتی و استارت آپها در آیندهای نزدیک فعالیت خود را به عنوان نماینده بخش خصوصی در صنعت پست آغاز خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار کلیک ، شرکت تیپاکس به عنوان یک شرکت بزرگ و شناخته شده در حوزه حمل مرسولههای پستی با سابقه فعالیت ۵۶ ساله توانست تا در مزایده انجام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات عنوان نخستین اپراتور خصوصی پست را کسب کند و به عنوان یکی از دو اپراتور پستی کشور پروانه فعالیت دریافت کند. این شرکت طی یک نشست خبری با حضور مدیران مجموعه تیپاکس و مدیر کل روابط عمومی شرکت ملی پست ایران از آغاز فعالیت تیپاکس در آیندهای نزدیک به عنوان نماینده بخش خصوصی در صنعت پست خبر داد.
مهرداد فاخر، مدیرعامل شرکت تیپاکس گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مزایدهای را برای انتخاب اپراتورهای خصوصی پست برگزار کرد که ۵ کنسرسیوم و شرکت در آن حضور پیدا کردند و شرکت تیپاکس توانست بدون استفاده از کنسرسیوم و به تنهایی برنده این مزایده باشد و عنوان اولین اپراتور خصوصی پست ایران را کسب کند و یکی از دو اپراتور خصوصی پست ایران باشد. تیپاکس به عنوان یک اپراتور پست خصوصی قصد دارد تا با بهبود و تنظیم بازار و ایجاد خدمات بر پایه ارزش افزوده باعث شود تا بازار و صنعت پست رشد پیدا کند.
وی افزود: تحقیقات و بررسیهایی از سوی تیپاکس انجام شده است و ما طبق نتایج بررسیها، طرح تحولی را در سیستم تیپاکس انجام دادهایم تا نیاز کسب و کارهای نوپا و سبک زندگی جدید مردم را برطرف کنیم و بتوانیم خدماتی که تا به امروز شرکت ملی پست ایران قادر به ارائه آنها نبوده است را به مردم و شرکتهای کوچک و بزرگ ارائه دهیم.
حسین رضایی، مدیر پروژه اپراتور اول خصوصی ایران با نام تیپاکس گفت: شرکت تیپاکس همواره توجه ویژهای به الگوبرداری از پست شرکتهای پست سایر کشورها داشته است و با توجه به ضریب ۵۶ به عنوان میانگین ارسال مرسوله به ازای هر نفر در دنیا و ضریب ۷۰۰ برای کشور سوئیس و همچنین ضریب ۱۰۰۰ برای کشور آمریکا باید گفت که ایران با ضریب ارسال مرسوله ۸ به ازای هر نفر دارای بازاری با آیندهای روشن است که با خدمات جدید مانند اپراتور خصوصی پست و کمک دولت و بخش خصوصی میتوان از آن بهره برداری کرد.
حسین رضایی ادامه داد: شرکت ملی پست ایران خدمات پایه و باکیفیتی را با توجه به زیر ساختهای کلان ایجاد شده در صنعت پست توانسته تا به مشتریان ارائه دهد و اپراتور نخست حصوصی پست، شرکت تیپاکس قصد دارد تا این زیر ساختها را تکمیل و آن را با کسب و کارهای مبتنی بر فناوری تلفیق کند. امروزه شرکتهای اینترنتی و استارت آپها سرمایههای جدید و ثروت ساز هستند که در چندین سال اخیر رشد بسیار بالایی داشتهاند و یکی ازنیازهای اصلی آنها وضعیت لجستیک و حمل و نقل سریع و با کیفیت است که میتواند در موفقیت آنها از نگاه کاربران تاثیر چشمگیری داشته باشد، اما متاسفانه برخی از شرکتها و کسب و کارهای اینترنتی به دلیل نداشتن زیرساخت لجستیکی و دیرکرد و کیفیت پایین در ارائه محصولات و خدمات با شکست رو به رو شدهاند.
مدیر پروژه اپراتور اول پست خصوصی ایران اضافه کرد: تیپاکس به عنوان اولین اپراتور خصوصی پست کشور با نگاه ملی و آینده دار به این خدمات در کنار ارائه خدمات پایه شرکت ملی پست کشور و با همکاری با دیگر فعالاتن حوزه صنعت لجستیک و پست به دنبال ایجاد سرویس های جدید، اختصاصی و جذاب برای کسب و کارها و مردم خواهد بود تا از سرعت و کیفیت بالا در ارسال مرسولههای پستی لذت ببرند.
رضایی با اشاره به نیاز برای اخذ مجوز از سوی سازمان رگولاتوری گفت: سرویسهای جدید در حوزه پست و لجستیک ابتدا باید مجوزهای لازم را از سازمان رگولاتوری دریافت کنند و پس از آن قیمت در نظر گرفته شده برای آنها تایید شود و در نهایت خدمات به مشتریان ارائه خواهد شد.
محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست کشور به عنوان نماینده شرکت ملی پست ایران در نشست خبری شرکت تیپاکس گفت: شرکت ملی پست ایران همچنان در ارائه خدمات پایه ای در مناطق مختلف کشور مخصوصا مناطق دور که برای شرکت های خصوصی به صرفه نخواهد بود و هزینه بالایی برای حمل به دنبال دارد، فعالیت خواهد داشت اما قانون گذار یعنی سازمان تنظیم مقررات به دلیل رفع نیازهای جدید مردم و ایجاد خدمات با کیفیتتر، پرسرعت و ایجادخدماتی مبنی بر ارزش افزوده به این صنعت، ورود اپراتورهای خصوصی پست را ضروری دانتسته اسن و به همین دلیل مزایدهای توسط سازمان تنظیم مقررات برای شناختن اپراتور خصوصی پست شکل گرفت و تیپاکس به عنوان اپراتور اول پست خصوصی کشور برنده این مزایده شده است. همچنین وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقای جهرمی نیز به مسئله اپراتورهای خصوصی در صنعت پست تاکید داشتهاند.
ترابی یادآور شد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارای اسناد بالادستی کشور است و وظیفه دارد تا ارتباط بین اپراتورها و پست را ایجاد کند ومیان پست و اپراتورهای خصوصی برای خدمات با کیفیتتر و پر سرعتتر هم افزایی داشته باشد. در واقع همواره نگاه ملی در عملکرد شرکت پست ایران وجود داشته است که با ورود اپراتورهای خصوصی به این حوزه بیش از پیش خواهد شد چرا که علاوه بر دولت، بخش خصوصی نیز در صنعت پستی ایران فعالیت خواهد داشت.