سامسونگ A12 در صدر تقاضا | شروع مدارس بازار فروش موبایل را رونق داد

شروع مدارس بازار فروش موبایل را دوباره رونق داده و باعث اقبال مردم به گوشی‌هایی چون سامسونگ A12، A21 و A21 S شده است.

سامسونگ A12 در صدر تقاضا | شروع مدارس بازار فروش موبایل را رونق داد

امسال و در سایه دومین سال کرونایی گرچه خبرهایی مبنی بر تصمیم برای بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد، با این حال بخش عمده تحصیل دانش‌آموزان کماکان به صورت مجازی ادامه دارد. حالا داشتن لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی تلفن همراه به یکی از اقلام ضروری برای درس خواندن تبدیل شده است و والدین علی‌رغم نابسامانی‌های اقتصادی و تلاطم قیمت‌ها می‌کوشند در حد وسعشان یک گوشی تلفن همراه مناسب برای درس خواندن فرزندانشان تهیه کنند.

آن‌طور که سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه به ایرنا می‌گوید، شروع مدارس بازار فروش موبایل را دوباره رونق داده و باعث اقبال مردم به گوشی‌هایی چون سامسونگ A12، A21 و A21 S شده است. او همچنین از واردات ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موبایل به کشور طی یک سال گذشته خبر داده است.

بازگشایی مدارس و رونق فروش موبایل

محمدرضا عالیان می‌گوید: «بر اساس آخرین آماری که تحرکات بازار موبایل تا آخر مهرماه سال جاری نشان می‌دهد، از ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار موبایل وارداتی، ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار موبایل توسط مصرف‌کنندگان وارد شبکه ارتباطی شدند.»

بیشتر بخوانید: واردات 16 میلیون تلفن همراه در سال 99 | بازار موبایل ایران همچنان در قبضه سامسونگ

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه اضافه کرد: «بر اساس این گزارش، شهریورماه یک میلیون و ۷۱۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده اما میزان مصرف موبایل یک میلیون و ۸۴۰ هزار دستگاه بوده است. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از میزان واردات باشد.»

به گفته عالیان واردات تلفن همراه در مهرماه امسال به یک میلیون و ۷۳۰ هزار رسید که از این تعداد، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شدند. عالیان خاطرنشان کرد: «نکته مهم این است که بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین عامل افزایش واردات و فروش تلفن همراه در کشور بوده است.»

سهم گوشی‌ها از بازار، سامسونگ در صدر

آن‌طور که سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل به کشور می‌گوید، در حال حاضر سامسونگ ۴۸ درصد، شیائومی ۲۹ درصد، نوکیا ۱۲ درصد، اپل ۴ درصد و هوآوی ۲ درصد از سهم واردات برندها را به بازار به خود اختصاص داده‌اند.

عالیان درباره آمار مصرف و سهم بازار برندهای تلفن همراه در ایران افزود: «سامسونگ ۵۴ درصد، شیائومی ۳۴ درصد، نوکیا ۳ درصد، اپل ۷ درصد و هوآوی یک درصد سهم واردات را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین ارزش کالاهای وارد شده به ترتیب متعلق به سامسونگ با ۳۴ درصد سهم، شیائومی با ۲۹ درصد سهم، نوکیا با یک درصد سهم، اپل با ۲۳ درصد سهم و هوآوی با ۲ درصد سهم است.»

وی ادامه داد: «واردات نوکیا ۱۲ درصد بوده، اما ارزش ریالی آن سهم یک درصدی دارد؛ چراکه تلفن‌های نوکیا را عموماً تلفن‌های دکمه‌ای ارزان‌قیمت تشکیل می‌دهند. اما در مقابل تلفن‌های همراه اپل با اینکه سهم بالایی از بازار ندارند، از آنجا که قیمت‌های آن عموماً بالای ۶۰۰ دلار است از نظر ارزشی ۲۳ درصد ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.»

گوشی‌های پرطرفدار ایرانی‌ها

عالیان در ادامه این گفت‌وگو درباره پرفروش‌ترین مدل‌های تلفن همراه در کشور هم توضیح داده است که نگاهی به این گوشی‌ها و امکاناتشان می‌تواند درک درستی از وضعیت بازار و سلیقه عمده خریداران ارائه کند.

به گفته او گلکسی A۱۲ سامسونگ بیشترین میزان فروش را دارد و گلکسی A21 و A21 S سامسونگ به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. پس از آن نوکیا ۱۰۵، سامسونگ A۵، شیائومی پوکو M۳ و شیائومی پوکو M۳ PRO نیز از طرف خریداران بیشترین اقبال را داشته‌اند.

جالب است بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ سری A کدام است؟

گفتنی است سامسونگ A12 ویژگی‌هایی چون صفحه نمایش 6 اینچی و دوربین 48 مگاپیکسلی دارد و با قیمتی حدوداً 3.5 تا 4 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود و طیف قیمتی آن در مقایسه با دیگر گوشی‌های بازار اقتصادی است.

ارسال نظر