شرکت اسنشال پتنت دوربین سلفی متحرک را به اسم خودش ثبت کرد

رسانه کلیک - آقای اندی رابین، خالق سیستم عامل اندروید و موسس شرکت Essential در آخرین توییت خود، خبر از ثبت پتنت دوربین سلفی متحرک توسط اسنشال داده است.

شرکت اسنشال پتنت دوربین سلفی متحرک را به اسم خودش ثبت کرد

چندی پیش خبرهایی در مورد طرح مفهومی Vivo Apex در رسانه ها منتشر شده بود ( خداحافظی با حاشیه نمایشگر در طرح مفهومی گوشی ویوو APEX ). از طرف دیگر همانطور که می دانید، دوربین سلفیِ اولین محصول تقریبا بدون حاشیه شیائومی، می میکس (Mi Mix)، در حاشیه بسیار کم پایین نمایشگر آن قرار گرفته بود و چنین طرحی نیز در نسل دوم این اسمارت فون تکرار شد. ظاهرا قرار است دوربین سلفی در گوشی می میکس 2 اس به سمت راست و بالای نمایشگر منتقل شود ( مشخصات کامل گوشی شیائومی Mi Mix 2S لو رفت! ).

با این تفاسیر، Vivo تصمیم گرفت تا محل بهتری را برای دوربین سلفی در نظر بگیرد. طرح مفهومی تلفن هوشمند اپکس (Apex) به دوربین سلفی متحرک (Pop-up) مجهز بود و چنین ایده ای، جذاب و کاربردی به نظر می رسید.

حالا اندی رابین، موسس شرکت اسنشال به تازگی در توییتی از ثبت پتنت مربوط به دوربین سلفی متحرک این شرکت خبر داد. این گواهی ثبت اختراع در ماه می 2016 عنوان «روشی برای افزایش ابعاد صفحه نمایش اسمارت فون» را به خود اختصاص داد.

دوربین سلفی متحرک

تصاویری که ضمیمه این پتنت شده، تلفن هوشمند با دوربین سلفی متحرک را به نمایش می گذارد که از قسمت بالایی این دستگاه بیرون می آید، دقیقا مانند حالتی که برای Vivo Apex در نظر گرفته شده بود. به یاد داشته باشید که محل قرارگیری این دوربین در قسمتی است که اکثر کاربران، عادت دارند تا دکمه ای را در این محل فشار دهند.

از آنجا که اسمارت فون Apex در حال حاضر در حد یک طرح مفهومی است، به نظر نمی رسد که ویوو برای استفاده از این طرح نیاز به کسب اجازه داشته باشد. اما اگر مسئولان این شرکت چینی تصمیم به عرضه آن بگیرند، باید مذاکرات خود با شرکت Essential را آغاز کنند.

با هم نگاهی به تصاویر پتنت اسنشال در مورد دوربین سلفی متحرک این شرکت می اندازیم:


  • ٔوربین سلفی متحرک

  • ٔوربین سلفی متحرک
ارسال نظر