مشکل امنیتی گوشی وان پلاس 6 شناسایی شد؛ عبور آسان از بخش بوت لودر!

رسانه کلیک - یکی از کارشناسان حوزه آی تی به تازگی موفق به کشف مشکل امنیتی وان پلاس 6 شده است که به کمک آن، امکان گذر از بوت لودر لاک شده فراهم می شود.

مشکل امنیتی گوشی وان پلاس 6 شناسایی شد؛ عبور آسان از بخش بوت لودر!

پرچمدار جدید کمپانی OnePlus به تازگی معرفی شده است، اما در همین مدت کوتاه فردی موفق به پیدا کردن مشکل امنیتی وان پلاس 6 شده است که به هر شخصی اجازه می دهد با یک فایل image از بوت ویرایش شده، بوت لودر لاک شده این دستگاه را دور زده و از آن عبور کند. البته برای انجام چنین کاری، شخص هکر نیاز به دسترسی مستقیم به گوشی شما دارد. مسئولین شرکت یاد شده، مشکل امنیتی وان پلاس 6 را تأیید کرده و در آینده نزدیک، بروزرسانی نرم افزاری را برای رفع آن ارائه می کنند.

بر اساس اعلام موسسه امنیتی Edge Security LLC و یکی از اعضای انجمن XDA به نام جیسون داننفلد، گوشی OnePlus 6 از یک مشکل امنیتی رنج می برد که از طریق یک فایل image از بوت ویرایش شده امکان دور زدن بوت لودر لاک شده و گذر از آن امکان پذیر شده است. برای انجام چنین کاری، حتی نیاز به USB Debugging هم وجود ندارد. بد نیست بدانید که این قابلیت، برای کار با گوشی یک امر حتمی و مورد نیاز است.

وب سایت اندروید پلیس نیز این موضوع را تأیید و اعلام کرده است که قابلیت بوت کردن TWRP روی این گوشی را امتحان کرده است. آنها همچنین به این موضوع اشاره کرده اند که امکان تغییر بوت پیش فرض وان پلاس 6 و دسترسی به روت وجود دارد و به این ترتیب شخص هکر می تواند به کل محتویات گوشی دسترسی پیدا کند.

اما خبر خوب این است که شخص هکر برای انجام چنین کاری، به گوشی شما نیاز دارد. به این ترتیب آنها با اتصال گوشی به کامپیوتر و ریستارت کردن آن در حالت fastboot، امکان انتقال فایل image بوت را دارا خواهند بود.

همان طور که اشاره شد، مدیران OnePlus از این موضوع مطلع هستند و به زودی یک آپدیت نرم افزاری برای رفع آن ارائه می کنند.

ارسال نظر