خداحافظی با حاشیه نمایشگر در طرح مفهومی گوشی ویوو APEX

رسانه کلیک - در حال حاضر گوشی های هوشمند زیادی در بازار وجود دارند که از طراحی تمام صفحه بهره می برند ولی آن ها حاشیه هایی هرچند اندک دارند. گوشی ویوو APEX به تازگی معرفی شده که مفهوم تازه ای از محصولات بدون حاشیه نمایشگر را بیان می کند. 

خداحافظی با حاشیه نمایشگر در طرح مفهومی گوشی ویوو APEX

در کنگره جهانی موبایل علاوه بر محصولات جدید، از طرح های مفهومی نیز پرده برداری می شود. هر ساله یکی از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی ایده جالبی را در این نمایشگاه معرفی می کند که امسال چنین اتفاقی را شرکت ویوو رقم زده است. این شرکت چینی در MWC 2018 از طرح مفهومی ویوو APEX رونمایی کرد.

اولین موردی که در رابطه با این محصول جلب توجه می کند، نمایشگر بدون حاشیه آن است. در حالی که بسیاری از شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند اعلام می کنند که محصولات بدون حاشیه نمایشگر تولید می کنند، تمامی آن ها دارای حاشیه نسبتا کمی هستند.

[lightgallery images="156319,156320,156317,156314"]

نمایشگر گوشی ویوو APEX را می توان کاملا بدون حاشیه تلقی کرد. نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه برابر با 98 درصد بوده و ضخیم ترین حاشیه آن 4.3 میلی متر است. ویوو برای دستیابی به چنین ارقامی به جای اسپیکر مکالمه از لرزش شیشه بهره برده است. در گذشته شاهد استفاده از چنین فناوری در شیائومی می میکس بوده ایم. در گوشی ویوو APEX سنسور مجاورت در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

در بیانیه مربوط به این محصول اعلام شده است:

فناوری The Screen SoundCasting لرزش ها را از طریق نمایشگر بدون نیاز به اسپیکر به کاربر منتقل می کند. این تکنولوژی در مقایسه با راهکارهای دیگری که برای دستگاه های بدون حاشیه مطرح می شود، مصرف انرژی کمتری دارد.

یکی از ویژگی های جذاب این محصول، استفاده از دوربین سلفی جاسازی شده در بدنه است. در صورت نیاز این دوربین به آرامی و با صدایی خاص از بدنه بیرون آمده و تصاویر را ثبت می کند. این دوربین در هنگام ثبت تصاویر سلفی در نرم افزار دوربین، به صورت خودکار بیرون می آید.

در نهایت باید گفت که این محصول نیز همانند ویوو X20 Plus UD به سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر مجهز است که البته تفاوت هایی با آن دارد ( ویوو X20 Plus UD اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر سرانجام به بازار رسید ). در محصول قبلی ویوو یک محل مشخص برای سنسور اثر انگشت در نظر گرفته شده بود ولی محصول جدید این شرکت کارایی بیشتری در این بخش دارد و نصف نمایشگر گوشی ویوو APEX می تواند اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد.

ارسال نظر