ویوو Y83 به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده هلیو P22 معرفی شد

رسانه کلیک - از گوشی ویوو Y83 به صورت رسمی رونمایی شد. این محصول اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده مدیاتک هلیو P22 محسوب می شود.

ویوو Y83 به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده هلیو P22 معرفی شد

تنها چند روز پس از معرفی رسمی پردازنده هلیو P22 ، شرکت ویوو از اولین گوشی هوشمند مجهز به این تراشه رونمایی کرد ( پردازنده هلیو P22 با لیتوگرافی 12 نانومتری معرفی شد ). گوشی ویوو Y83 در کنار استفاده از پردازنده جدید مدیاتک از طراحی مناسبی بهره می برد و دارای نمایشگر بدون حاشیه است.

ویوو Y83 دارای نمایشگر 6.22 اینچی بوده که دارای رزولوشن اچ دی پلاس است. به علت استفاده از برش صفحه نمایش با نسبت تصویر 19:9 روبه‌رو هستیم. در بخش پشتی این دستگاه دوربین اصلی و فلاش LED خودنمایی می کند. به نظر می رسد که از فلز برای ساخت این محصول استفاده شده است.

گوشی ویوو Y83 در رنگ های سفید، مشکی و قرمز در اختیار خریداران قرار می گیرد. پردازنده هلیو P22 مورد استفاده در این محصول از 8 هسته پردازشی با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می برد. این پردازنده با لیتوگرافی 12 نانومتری FinFet توسعه یافته است.

ویوو برای گوشی هوشمند جدید خود 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. این محصول از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی می کند. درگاه سیم کارت این اسمارت فون به صورت هیبریدی نیست و کاربر می تواند همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه خارجی استفاده کند.

در جلوی این دستگاه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار گرفته که به هوش مصنوعی و الگوریتم شناسایی چهره مجهز شده است. این محصول فاقد سنسور اثر انگشت است بنابراین کاربر برای قفل گشایی گوشی خود باید از قابلیت فیس آنلاک استفاده کند.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 وظیفه ثبت تصاویر کاربران را برعهده دارد. انرژی گوشی ویوو Y83 را یک باتری 3260 میلی آمپر ساعتی تامین می کند. این دستگاه دارای سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو 8.1 به همراه رابط کاربری FunTouch OS 4.0 است. این اسمارت فون با قیمت 235 دلار به فروش می رسد.

ارسال نظر