کمپانی فیس بوک بیش از 6500 صفحه مربوط به گروه های شبه نظامی را حذف کرد

رسانه کلیک - کمپانی فیس بوک به تازگی بیش از 6500 صفحه و گروه های مرتبط با جنبش های اجتماعی شبه نظامی و اغتشاش طلب را از پلتفرم خود حذف کرد.

کمپانی فیس بوک بیش از 6500 صفحه مربوط به گروه های شبه نظامی را حذف کرد

کمپانی فیس بوک یک ماه پیش جنبش های شبه نظامی و QAnon را از پلتفرم خود حذف کرد. حال به نظر می رسد که این شرکت به سراغ موارد مشابه رفته و 6500 صفحه و گروه مرتبط با جنبش های اجتماعی شبه نظامی دیگر را نیز حذف کرده است.

تحت قوانین جدید، حساب های کاربری مرتبط با QAnon، گروه های شبه نظامی و سایر گروه های هرج و مرج طلب در صورت هرگونه بحث درباره خشونت بالقوه، فورا از کار انداخته می شوند. این رسانه اجتماعی محبوب و پرمخاطب همچنین قصد دارد تا حضور این نوع گروه ها را در اپلیکیشن های خود کم رنگ تر کند.

حال که یک ماه از وضع قوانین جدید می گذرد، می توان نتیجه این سیاست را مشاهده کرد. طبق گفته های برایان فیشرمن، مدیر مبارزه با تروریسم و سازمان های خطرناک در Facebook، این کمپانی در پیروی از قوانین جدید، بیش از 300 سازمان را شناسایی کرده و هزاران صفحه و گروه را غیرفعال و حذف کرده است. البته فیشرمن به طور دقیق اشاره ای به گروه های حذف شده نکرد. وی همچنین افزود که تاکتیک های این نوع گروه های خشونت طلب دائما در حال تغییر است. مثلا زمانی که محتوای مربوط به تجمعات شناسایی و حذف می شود، آنها به جای عبارت Proud Boys از عبارات دیگری مانند Trump 2020 و MAGA استفاده می کنند. بدین ترتیب فیس بوک به بررسی محتوای حاوی این عبارات پرداخته و در صورت شناسایی هر گونه ارتباط با Proud Boys، آن ها را حذف می کند.

این سیاست حدودا یک ماه گذشته تحت بررسی قرار گرفت؛ یعنی هنگامی که فیسبوک نتوانست صفحه مربوط به پاسخ مسلحانه به اعتراضات کنوشا و ویسکانسین را حذف کند؛ آن هم در حالی که بسیاری از کاربران صفحه را ریپورت کرده بودند. مارک زاکربرگ بعدها از این اشتباه به عنوان خطای عملیاتی نام برد.

علاوه بر این فیشمن اقدامات کمپانی را علیه جنبش Proud Boys دانست. همانطور که می دانید این گروه افراطی پس از اظهارات دونالد ترامپ در مناظره ریاست جمهوری توجه عموم را به سوی خود جلب کرد. ظاهرا طی این مدت مطالب زیادی در رابطه با این گروه منتشر شده که البته اکثر آن ها، نظرات ترامپ و همچنین فعالیت های Proud Boys را محکوم می کنند. کمپانی فیسبوک سال 2018 این گروه را تحریم کرد و در حال حاضر نیز سعی دارد تا کلیه حساب های مربوط به آن ها را از کار بیاندازد.

ارسال نظر