مزایای شبکه ملی اطلاعات چیست؟

تاثیر شبکه ملی اطلاعات کیفی است و از نظر سرعت و هزینه نسبت به اینترنت فعلی بهبود یافته تر است.

مزایای شبکه ملی اطلاعات چیست؟

به گزارش کلیک، وحید صدوقی، مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور، در خصوص مزایای شبکه ملی اطلاعات گفت: در حال حاضر ترافیک روان‌تر شده‌است. زیرا ما پیش از این ترافیک داخل و خارج را یک جا دریافت می‌کردیم، اما الان کیفیت ترافیک محتوای داخلی از طریق آن چهار مرکز تبادل ترافیک موجود به ما تحویل داده می‌شود که کیفیت و سرعت بیشتری دارد.

صدوقی درباره تاثیر شبکه ملی اطلاعات بر کاهش تعرفه اینترنت با تاکید بر کاهش هزینه ها، توضیح داد: شبکه ملی اطلاعات در محتوای داخل تاثیر گذاشته است. البته هزینه تعرفه اینترنت آزاد هم تا حدود ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده، اما موضوع هزینه بسته‌های اینترنتی یک بحث رقابتی بین اپراتورها محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تاثیر شبکه ملی اطلاعات کیفی است و از نظر سرعت و هزینه نسبت به اینترنت فعلی بهبود یافته تر است. این شبکه تاکنون قطعا روی سرعت و کیفیت تاثیر داشته و روی هزینه‌ها هم در بخش‌هایی در محتوای خاص داخلی اثربخش بوده است، البته شاید در ادامه با توسعه شبکه ملی اطلاعات این فضا بیشتر هم شود.

مدیرعامل اپراتور اول عنوان کرد: با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند speed test و open signal، متوجه خواهید شد که در طی یکی دو ماه اخیر، تاخیر (latency) و پینگ سایت‌ها پایین آمده، چون محتوا از داخل دریافت می‌شود و نسبت به محتوای خارجی کیفیت آن بهتر شده و بر روی سرویس مشترکان به شدت تاثیر گذاشته است.

پینگ یک ابزار شبکه‌ای است که برای آزمایش میزان دسترسی‌پذیری یک میزبان در شبکه پروتکل اینترنت به کار می‌رود و می‌تواند زمان رفت و برگشت برای بسته‌های فرستاده‌ شده از میزبان تا یک رایانه مقصد را بر حسب میلی ثانیه محاسبه کند.

ارسال نظر