بررسی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild روی کنسول نینتندو

تجربه بازی جدید The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای کنسول دستی Switch نینتندو واقعا لذت‌بخش بود، سیر و سیاحت در دنیای بی‌نهایت Zelda فرصتی است که هر بازی‌باز بایستی آن را تجربه کند.

بررسی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild روی کنسول نینتندو

کلیک- بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild حتی در مراحل ابتدایی‌اش ما را شگفت زده کرد. پیش از این ما تجربه سه ساعته از بازی را در نسخه‌های مختلف دموی آن روی هر دو کنسول Wii U و Switch داشتیم. اما فرصتی پیش آمد تا در مدت زمان محدود ۱۵ دقیقه‌ای در دنیای بی‌نهایت و فوق‌العاده زیبای آن سیر کنیم.

دنیای بی نهایت Zelda

حتی با وجود اینکه در تمام دمو‌های بازی تا کنون، تمرکز اصلی روی منطقه Great Plateau بود؛ باز هم ما را شگفت‌زده کرد. پس از تلاش‌های بسیار و ترکیب گوشت و ادویه‌جات که به ما قدرت محقاومت در برابر سرما را دادید، توانستیم از کوه بالا برویم و در راه برگشت از سپر به عنوان اسنوبرد استفاده کردیم، که موثر واقع شد و این مراحل را پشت سر گذاشتیم در حالیکه در دموی بازی موفق به انجامش نشده بودیم، با این حال هنوز هم موارد بسیاری برای کشف کردن وجود داشت.

بازی زلدا

یکی از نکات برجسته بازی، بهبود فوق‌العاده فیزیک آن است که در این قسمت، سری Zelda را متحول کرده است. معما‌های بازی متفاوت بوده و در کلاس خودش منحصر به فرد است و آنوما (طراح بازی) و تیمش در نینتندو تمام ابزار‌های لازم را برای استفاده حداکثری از فیزیک در اختیار بازی‌بازان قرار داده‌اند.

بهبود فیزیک بازی

در بازی‌های دیگر، قابلیت‌هایی مانند تفنگ جاذبه‌ای بازی Half-Life و قلاب‌گیری بازی Just Cause بر خلاف دیگر بازی‌ها امکان تعامل با دنیای خودشان را برای بازی‌بازان فراهم می‌کنند، دقیقا روند و قابلیت مشابهی هم در بازی Zelda وجود دارد. با استفاده از قدرت Magnesis می‌توانید اشیا را به هوا پرتاب یا آن‌ها را به زمین بکوبید و حرکت آن‌ها را به طور کامل در یک فضای سه بعدی کنترل کنید. این قابلیت، دیگر محدود به جا‌به‌جایی ساده بلوک‌ها و سوییچ‌ها نیست بلکه یک تعامل کامل با دنیای بازی است. در بازی، توانستیم از این قابلیت برای باز کردن راه‌مان استفاده و به جلو حرکت کنیم. در جای دیگر، توانستیم با استفاده از یک دستگاه مکانیکی ستون‌های یخی را به بالای دروازه‌ها ببریم. باز در جای دیگری، با قِل دادن بمب‌ها و قبل از کشیدن ضامن‌شان، آن‌ها را در سراسر منطقه پخش کرده و در نهایت منفجر‌شان کردیم.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بمب‌ها دیگر به سادگی و با قِل دادن به سمت پایین خود به خود منفجر نمی‌شوند و بایستی ضامن آن‌ها را خودتان بکشید تا منفجر شوند. هنگام بلند کردن آیتم‌ها با استفاده از قدرت Magnesis محدودیتی برای مدت زمان نگهداری آن‌ها در فضا ندارید. هنگام بلند کردن ستون‌های یخی، آن‌ها سریعا ذوب نمی‌شوند و به همین دلیل فرصت کافی را برای تشخیص گام بعدی دارید. در حال حاضر محدودیت‌ها و کار با دستگاه‌های مکانیکی بازی دیگر مشکل نیست و به بازی‌بازان امکان تعامل کامل را می‌دهند. کاراکتر‌ها در بازی تکرار شده‌اند؛ اگر در جایی گیر کردید کافی است یک جای بلند پیدا کنید. به دست آوردن یک نمای خوب در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild مهم است و رسیدن به پستی و بلندی بهترین راه برای عبور است. دلیلی برای غیر فعال شدن مینی‌مپ و المان‌های HUD که به نام Pro Mode در گزینه‌های بازی شناخته می‌شود؛ وجود دارد. استفاده از تخته سنگ Sheikah و نقشه که می‌توانیم روی معابد نارنجی رنگ دور و برج‌ها بزرگ‌نمایی کنیم که در هنگام تعامل با آن، نور آبی رنگی ظاهر می‌شود. در طول بازی می‌توانیم مسیری را که پیموده‌ایم به صورت خط نقطه نقطه آبی رنگی ببینیم و مسیر‌هایی که هنوز کشف نشده به صورت خط نارنجی رنگی مشخص شده است.

بازی Zelda

تجربه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بسیار چشمگیر بود، اکنون باید ببینیم که آیا این روند در سری‌های بعدی تکرار خواهد شد یا نه.

ارسال نظر