اسنپ امروز یا اسنپ دیروز؟

دست به کار شدن جدی اسنپ در زمان شروع فعالیتش برای جلب رضایت مسافر و همچنین جذب راننده به وضوح برای همه آشکار بود.هم اکنون نیز در حال تلاش برای جذب راننده می باشد اما جلب رضایت مشتری آیا مانند قبل احساس می شود؟

اسنپ امروز یا اسنپ دیروز؟

به گزارش کلیک ،دست به کار شدن جدی اسنپ در زمان شروع فعالیتش برای جلب رضایت مسافر و همچنین جذب راننده به وضوح برای همه آشکار بود.هم اکنون نیز در حال تلاش برای جذب راننده می باشد اما جلب رضایت مشتری آیا مانند قبل احساس می شود؟

رانندگان و مسافران اسنپ در بازه زمانی سنگ اندازی سازمان تاکسیرانی به شدت افزایش یافت که این امر موجب شد اسنپ علاوه بر وقت گذاشتن جهت گفت و گو با سازمان تاکسیرانی درخصوص حل مشکلات و شکایات، خدمات مطلوبی را در این زمان به مسافران و رانندگان خود ارائه دهد تا نارضایتی کمتری به ثبت برسد.

سازمان تاکسیرانی بعد از مدتی دست از شکایت برداشت و سرویس مشابهی را تحت عنوان کارپینو راه اندازی کرد که مدعی آن شد این سرویس نسبت به دیگر سرویس ها دارای نوآوری می باشد.اسنپ و کارپینو رقابت جذابی را در بازار از خود به جایی نگذاشتند، این اتفاق در حالی بود که سازمان تاکسیرانی همکاری خود را با اسنپ آغاز نمود.

  • شکایت،مناظره های رسانه ای،پیگیری شدید سازمان تاکسیرانی،تجمع تاکسیران ها در مقابل مجلس،"اسنپ آمریکایی نابود باید گردد" و این چنین موارد به اتمام رسید و خبر اجرایی شدن سرویسی تحت عنوان کارپینو برای تاکسیران ها اعلام شد که چندی نگذشت تا اینکه مطلع شدیم تاکسیرانی فعالیت خود را با اسنپ آغاز نموده است.

اینطور فکر می کنم که مردم وارد یک بازی تبلیغاتی وسیعی شدند که موارد فوق از ایجاد یک روند تبلیغاتی جهت دیده شدن و افزایش کاربر حرف می زند !

اما تجربه استفاده مستر والکو از سرویس اسنپ

اسنپی که هم اکنون استفاده می کنم با اسنپی که قبلا استفاده می کردم کمی تغییر کرده این تغییر بیشتر حالت نزولی به خود گرفته و باعث افت رضایت از سوی بنده یا مشتری شده است.
در وهله اول اگر بخش فنی اسنپ را وسط بکشیم قطعا شما هم با این مشکلات کم و بیش برخورد کرده اید.
برخی از مشکلات اسنپ از دیدگاه فنی:

  • پیدا کردن مقصد در اپلیکیشن تا حدودی سخت شده است و این موضوع برای شخصی که با تهران آشنایتی ندارد شاید کمی دردسرساز و همچنین موجب اذیت وی شود.
  • ورود اسنپ به دیگر شهرها موجب بروز برخی اختلالات نرم افزاری شده است که این مورد هم بیشتر به زمان جستجو کاربر برای یافتن مقصد موردنظر برمی گردد(به طور مثال درحال جستجو خیابان مطهری بودم که نتیجه ای که دریافت کردم بیشتر از پینشهادات خارج از تهران بود)
  • عدم تغییر موقعیت راننده پس از پذیرش درخواست،این اتفاق گاهی به چشم می خورد ولی این روزها بیشتر شاهد آن هستیم که این امر موجب ایجاد ناهماهنگی هایی بین راننده و مسافر می شود.
  • مشکلات پرداخت اینترنتی تا حدی برای بنده این اواخر عذاب آور شده است بطوریکه هرگاه به مقصد می رسم بایستی راننده را قانع کنم که مبلغ به صورت اینترنتی پرداخت شده است.این مشکل بدین صورت میباشد که کاربر پس از سوار شدن تصمیم به افزایش اعتبار می کند و گاهی اوقات برای راننده اعلانی جهت افزایش اعتبار مسافر ارسال نمی شود که این مورد باعث می شود تا مسافر در محل بماند و منتظر راه اندازی مجدد دستگاه موبایل راننده شود تا راننده از تایید این جریان به مسافر اطلاع دهد.
  • گاهی اوقات راننده های پیشنهادی نسبت به مبدا خیلی دور می باشند و پس از ثبت لغو سفر از سوی مسافر، در سامانه برای مسافر امتیاز منفی لحاظ می گردد که چنانچه تعداد این موارد حتی در این شرایط بیشتر باشد موجب مسدود شدن حساب کاربری مسافر می گردد.
  • گاهی اوقات بدلیل دور بودن راننده از مبدا پس از لغو سفر از سوی مسافر و دریافت سرویس جدید،سرویس قبلی همچنان برای راننده قبلی فعال می باشد و این امر موجب بروز اختلاف بین مسافر و راننده می شود.

شش نمونه فوق بخش هایی از ایرادات فنی اسنپ می باشد که انتظار می رود کاربر کمتر با آن ها مواجه شود.

کمبود نیرو در بخش پشتیبانی این مورد را همراه خواهد داشت که برخی از افراد زمان کافی را برای انتظار در صف های انتظار طولانی را ندارند چه از دیدگاه راننده و چه از دیدگاه مسافر ،که این امر موجب بروز برخی از ایرادات در نوع سرویس دهی رانندگان می شود یا اینکه نظر یا شکایات برخی از مسافرین شنیده نمی شود .

اضافه شدن رانندگان تاکسیرانی به سامانه اسنپ این مسئله را با خود به همراه داشته است که نوع برخورد با مسافر تاحدی نسبت به قبل رضایت بخش نیست و این شاید مشکل اسنپ باشد که سطح توقع را کمی بالا برده باشد.

درپایان به این نکته اشاره کنیم که از بین رفتن یکی از رقیبان اصلی شاید بیشتر به ضرر اسنپ تمام شود، این مورد در حالی صحت دارد که اسنپ تلاش خود را در سرویس دهی مطلوب کاهش دهد و این دیدگاه را داشته باشد که بازار را از آن خود کرده است.

ارسال نظر