شبکه پلی استیشن به مدت ۲ ساعت از دسترس خارج خواهد شد

دو شبکه بزرگ و محبوب ایکس باکس لایو و پلی استیشن از آغاز سال میلادی جاری، چندین بار توسط کمپانی های مایکروسافت و سونی از دسترس خارج شده اند. بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده، قطعی شبکه Xbox Live تا به امروز بیش تر از قطعی شبکه پلی استیشن بوده و گویا کمپانی سونی در زمینه فعال نگه داشتن سرورهای خود، به خوبی عمل کرده است. چندی پیش، بروز رسانی جدیدی به شماره ۳٫۵ برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی پلی استیشن ۴ عرضه شد که در پی این بروز رسانی، باید سرورهای شبکه پلی استیشن مدتی را در حالت آفلاین سر کنند تا تغییراتی در آن ها ایجاد شود. این خبر ساعاتی پیش توسط بخش پلی استیشن شرکت سونی تایید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

شبکه پلی استیشن به مدت ۲ ساعت از دسترس خارج خواهد شد

بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده، قطعی شبکه Xbox Live تا به امروز بیش تر از قطعی شبکه پلی استیشن بوده و گویا کمپانی سونی در زمینه فعال نگه داشتن سرورهای خود، به خوبی عمل کرده است. چندی پیش، بروز رسانی جدیدی به شماره ۳٫۵ برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی پلی استیشن ۴ عرضه شد که در پی این بروز رسانی، باید سرورهای شبکه پلی استیشن مدتی را در حالت آفلاین سر کنند تا تغییراتی در آن ها ایجاد شود. این خبر ساعاتی پیش توسط بخش پلی استیشن شرکت سونی تایید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، بر اساس اطلاعیه جدید کمپانی بزرگ سونی، سرورهای شبکه پلی استیشن در هفته آینده (میلادی) به مدت ۲ ساعت از دسترس خارج می شوند تا مهندسان و متخصصان تغییراتی را در سرورهای این شبکه محبوب و بزرگ ایجاد شود. توجه داشته باشید که این قطعی به منظور افزایش عملکرد و کارایی شبکه پلی استیشن صورت می گیرد و هیچ گونه خطری، حساب شخصی کاربری شما را تهدید نمی کند. کمپانی سونی این جمله را به صورت رسمی تایید کرد و قطعی ۲ ساعته را به خاطر بهبود عملکرد این شبکه دانست.

بنا به ادعا و گفته های بخش سرگرمی کمپانی سونی، شبکه بزرگ پلی استیشن در ساعت ۹ و نیم بعد ظهر به وقت ساعت جهانی ایالات متحده آمریکا (ساعت ۹ و نیم صبح به وقت ایران) روز ۱۸ آوریل (مصادف با ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵) به مدت ۲ ساعت از دسترس خارج خواهد شد. اگر قصد خرید بازی ویدیویی از استور (فروشگاه) شبکه پلی استیشن را در زمان و تاریخ ذکر شده دارید، بهتر است سریع تر اقدام کنید چرا که در پی این قطعی، فروشگاه این شبکه نیز غیر قابل استفاده خواهد بود.

البته در این زمان، گیمرها و کاربران می توانند به صورت آنلاین وارد حساب های کاربری خود شوند و به تجربه بازی های ویدیویی بپردازند. کمپانی سونی در بیانیه خود اظهار کرد:

در طول این تعمییرات، تمامی کاربران به تمامی حساب های شخصی دسترسی خواهند داشت و می توانند وارد حساب کاربری خود شوند و بازی کنند. همچنین کاربران می توانند از برنامه ها و اپلکیشن (نرم افزار) های کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ نیز استفاده کنند.

https://static2.click.ir/servev2/N2VjMwUN25As/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

گیمرها و دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ در طول این تعمییرات قادر نخواهند بود که تغییراتی را در حساب شخصی خود ایجاد کنند. علاوه بر این، بخش ویدیو شبکه پلی استیشن و فروشگاه این شبکه بزرگ نیز از دسترس خارج می شود و امکان پخش ویدیو و خرید بازی ویدیویی جدید وجود نخواهد داشت. سونی در این زمینه گفته است:

ما بخاطر ایجاد هر گونه مزاحمت در شبکه پلی استیشن از شما کاربران معذرت می خواهیم. ما همواره تلاش می کنیم که سرورهای شبکه پلی استیشن در هر زمان آنلاین و فعال باشند و کاربران ما بتوانند همیشه از آن استفاده کنند. متاسفانه در موقعیت های خاص و ویژه، باید این شبکه را از حالت آنلاین به حالت آفلاین در بیاوریم تا تعمییرات ضروری و واجب را انجام دهیم.

بخش سرگرمی های کمپانی سونی در ادامه توضیح های خود اشاره کرد:

ما به سختی تلاش می کنیم تا مدت زمان قطعی شبکه پلی استیشن را کاهش دهیم و گیمرها زمان کمتری را برای استفاده از بخش های آفلاین این شبکه منتظر بمانند.

همان طور که اطلاع دارید، کمپانی بزرگ سونی در ماه میلادی مارس، بروز رسانی بزرگی را به شماره ۳٫۵، برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه کرد که این بروز رسانی، تغییراتی را در کنسول نسل هشتم این شرکت به وجود آورد. به همین خاطر، تعمییرات و تغییراتی که در روز دوشنبه صورت می گیرد، به همین علت می باشند تا عملکرد این شبکه را بهتر از گذشته کند.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با قطعی های شبکه پلی استیشن چیست؟ آیا این قطع شدن ها شما را آزار می دهد؟ به نظر شما، چه تغییراتی در سرورهای این شبکه به وجود خواهد آمد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

ارسال نظر