مردم لندن از اوبر به علت نشت اطلاعاتشان شکایت کردند

رسانه کلیک – در پی تایید هک شدن اوبر در سال ۲۰۱۶ که منجر به نشت اطلاعات ۵۷ میلیون کاربر و راننده این اپلیکیشن شد، کاربران لندنی از اوبر شکایت کردند.

مردم لندن از اوبر به علت نشت اطلاعاتشان شکایت کردند

بیش از ۱۰ کاربر Uber در انگلیس و یک گروه از رانندگان با مشورت شرکت حقوقی Leigh Day (یکی از معروف‌ترین شرکت‌های حقوقی در لندن) به علت نشت اطلاعات شکایت کردند.

چند روز پیش اوبر تأیید کرد که اکتبر سال ۲۰۱۶، هکر‌ها موفق شدند به سرورهای این کمپانی نفوذ کنند و اطلاعات ۵۷ میلیون حساب کاربری را سرقت کنند. در پی هک شدن اوبر، جو سالیوان رئیس بخش امنیت این شرکت به همراه یکی از معاونانش از اوبر اخراج شدند.

در این حمله هکری اطلاعات شخصی بیش از ۵۰ میلیون مشترک و ۷ میلیون راننده نشت پیدا کرده است که از میان اطلاعات ۷ میلیون راننده، شماره گواهینامه ۶۰۰ هزار نفر از رانندگان نیز جزو اطلاعات به‌ سرقت‌ رفته بوده است.

اوبر اعلام کرد که کارمندان اخراج‌شده‌اش برای جلوگیری از افشای اطلاعات توسط هکر‌ها، ۱۰۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت کرده‌اند.

طبق اعلام خبرگزاری بیزنس اینسایدر، اطلاعات حدود ۲.۷ میلیون کاربر انگلیسی در ماجرای هک شدن اوبر دزدیده شده است. شین هامبر یکی از روسای شرکت حقوق Leigh Day گفت:

این شرکت در گام اول از طرف موکلانش نامه‌ای به Uber ارسال کرده است. در این نامه ۲۶ سوال مطرح شده است از جمله اینکه آیا Uber شواهدی دارد که کسی به داده‌های مشتریان اوبر دسترسی پیدا کرده است؟ یا اینکه چه مقدار هزینه به هکر‌ها پرداخت شده و جزئیات این هک چه بوده است؟

وی ادامه داد:

این کار در مراحل اولیه است و هنوز این شرکت حقوقی هیچ ادعای رسمی در خصوص ماجرای هک شدن اوبر ندارد. ما فعلا تنها سعی می‌کنیم تا از طریق ارسال این نامه اطلاعات بیشتری در رابطه با این هک پیدا کنیم.

هامبر با بیان اینکه ادعای قانونی علیه اوبر بستگی به پاسخ این شرکت به سوالات مطرح شده دارد، تصریح کرد:

اگر اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران و رانندگان مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد، این مورد نقض قانون حفاظت از داده‌ها به حساب می‌آید و موکلان ما در این خصوص ادعای خسارت خواهند کرد و شرکت اوبر در صورت محکومیت در دادگاه باید نسبت به جبران خسارت اقدام کند.

اوبر اعلام کرده که هکر‌ها در این حمله به آدرس‌های ایمیل، نام و شماره‌های تلفن کاربران دسترسی پیدا کردند.

شایان ذکر است؛ دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی جدید این شرکت، به دلیل این اتفاق عذرخواهی و جو سالیوان را اخراج کرد. این در حالی است که وال استریت ژورنال در مطلبی نوشته خسروشاهی هنگامی که در ماه اوت کار مدیریت اوبر را تحویل گرفت، از این هک اطلاع داشت.

منبع: businessinsider

ارسال نظر