اپل سنسور تشخیص صدا را برای باز کردن قفل آیفون اختراع کرد

اپل برای بازکردن قفل صفحه کلید آیفون ها، سنسور تشخیص صدا را برای نسل بعدی این گوشی ها پیش بینی کرده است.

اپل سنسور تشخیص صدا را برای باز کردن قفل آیفون اختراع کرد

به گزارش کلیک، اگر شما هم جزء دارندگان گوشی های آیفون هستید، حتما می دانید که برای بازکردن قفل صفحه نمایش از راه های متنوعی می توانید بهره ببرید؛ از وارد کردن رمز گرفته تا استفاده از سنسور هوشمند تشخیص اثر انگشت. اما اپل در آخرین دستاورد خود از به روز رسانی آیفون های نسل آینده با سنسور تشخیص صدا خبر داده است.

اپل با شعار "شناسایی هویت شما توسط آیفون، فقط با صدا"، این طرح را در سازمان اختراعات آمریکا به ثبت رسانده است. این قابلیت برای کاربران این امکان را فراهم کرده تا بدون استفاده از دست و تنها با استفاده از صدا، قفل صفحه نمایش را باز کرده و به محتویات آن دسترسی پیدا کنند. در این روش جدید، کاربر تنها با صحبت کردن قادر است به اطلاعات تلفن همراه خود دسترسی داشته باشد. چنان چه سنسورها نتوانند صدا را درست تشخیص دهند، به کاربر اجازه داده می شود تا روش های دیگر از جمله وارد کردن رمز و یا استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت را امتحان کند.

اگر چه اپل در در حال حاضر نیز با استفاده از سیری در طراحی گوشی ها هوشمند آیفون از این فناوری استفاده کرده، اما با بهره برداری از سنسور بازکننده قفل صفحه نمایش، این فناوری را به صورت اختصاصی به کار خواهد برد. هم چنین تاریخچه استفاده آیفون در فناوری "بدون نیاز به دست" به آیفون 6 اس بر می گردد که در آن اپل با استفاده از سیری به کاربر این امکان را می دهد تا به آسانی دستورات لازم را از طریق صدا به گوشی منتقل کرده تا بلافاصله و بدون نیاز به دست اقدامات انجام شود. باید دید در آینده اپل چه برنامه هایی برای سهولت استفاده کاربران از آیفون در نظر خواهد گرفت.

منبع: msn

ارسال نظر