باز کردن قفل مک‌بوک با آیفون

رمز عبور همیشه مایه دردسر است، مخصوصا در دنیایی که داپما نیاز است یک دوجین رمز عبور را به‌یاد داشته باشیم. یک راه حل برای این مساله استفاده از یک دستگاه برای باز کردن قفل دستگاه دیگر است.

باز کردن قفل مک‌بوک با آیفون

به گزارش کلیک، اپل در حال کار بر روی ایجاد فناوری مشابه برای مک‌بوک است، تا کاربران بتوانند با اسکن اثر انگشت بر روی حسگر لمسی آیفون، قفل کامپیوتر را باز کنند.

جزییات چگونگی انجام این کار مشخص نیست. در ساده‌ترین حالت هنگامی‌که شما آیفون خود را در مجاورت مک‌بوک باز می‌کنید، قفل کامپیوتر شما نیز باز خواهد شد. گزینه ساعت اپل و مک‌بوک نیز محتمل است. یک اپلیکیشن با نام Knock کارکرد مشابهی دارد اما نیازمند نصب اپلیکیشن روی هر دو دستگاه ساعت و مک‌بوک است.

بر اساس گزارشات، این قابلیت جدید ممکن است روی نسخه بعدی OS X, 10.12 در دسترس باشد.

البته کاملا مشخص است که اگر قرار باشد کاربران سیستم خود را با اثر انگشت باز کنند، نسل بعدی مک‌بوک‌ها نیازمند اسکنر اثر انگشت هستند. شرکت این اختراع را یک سال پیش به‌انجام رسانده است اما هنوز نشانی از اجرای آن دیده نمی‌شود.

روز چهارشنبه نیز فروم مک اعلام کرد که سیری ممکن است وارد OS X نیز بشود.

هیچ کدام از این شایعات به‌طور رسمی توسط اپل تایید نشده‌اند. این شرکن در نظر دارد OS X 10.12 را در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC به نمایش بگذارد. این نسخه جدید احتمالا در پاییز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: mashable

ارسال نظر