تغییر در فناوری هسته ای آمریکا با ۱ تریلیون دلار

ایالات متحده آمریکا به مدت چندین دهه برنامه سلاح هسته ای خود را به روز نکرده بود، اما در ماه فوریه، باراک اوباما بیش از ۱ تریلیون دلار برای نوسازی زرادخانه هسته ای این کشور اختصاص داد.

تغییر در فناوری هسته ای آمریکا با ۱ تریلیون دلار

به گزارش کلیک ، شاید وی از شنیدن جوک هایی که می گویند مامور نظامی از فلاپی دیسک برای فعال سازی موشک استفاده می‌کند، خسته شده است اما صرف نظر از کاتالیزور، آمریکا مشغول آماده سازی یک برنامه کاملا جدید برای سلاح هسته ای است که شامل اتصال موشک ها به یک شبکه امن می شود. در سال ۲۰۱۷، پنجاه زن و مرد در هیئت مشاورین علوم نیروی هوایی مامور خواهند شد که در این رویکرد جدید چه مشکلاتی پیش خواهد آمد.

رئیس این هیئت دکتر وارنر داهم می گوید تعدادی از سیستم های هسته ای آمریکا، ازجمله بمب افکن B-21 و موشک کروز هسته ای یا LRSO نیاز دارد به روز رسانی شود.

وی افزود "این سیستم ها کاملا متفاوت از سیستم های قبلی خواهند بود. مخصوصا بیشتر امروزی شده و متصل به شبکه می شوند."

یک سیستم هسته ای متصل به شبکه چالش های جدیدی از نظر امنیت و ایمنی در پیش رو خواهد داشت و راه های جدیدی برای استقرار تصادفی در محل و یا ایجاد خطر دارند. هیئت مشاورین این خطرات را تشریح کرده و تلاش می کنند پیش از راه اندازی سیستم جدید، راه حل هایی برای آن‌ها بیابند.

دکتر داهم می گوید نیروی هوایی بدون اقدامات امنیتی، سیستم های جدید هسته ای را راه اندازی نمی‌کند.

"ما باید قادر باشیم تضمین کنیم که دشمن نخواهد توانست کنترل این سلاح ها را به دست گیرد. مساله تنها سایبر نیست، گرچه قطعا بزرگ‌ترین و مهم ترین بخش امنیت است اما... آخرین باری که یک سیستم جدید هسته ای ساخته ایم چه زمانی بوده است؟ این مساله به چندین دهه پیش بازمیگردد. ما به عنوان نیروی هوایی مدت های مدیدی است که هیچ سیستم جدید هسته ای را تصدیق نکرده ایم. این سیستم ها متفاوت هستند...و قطعا در معرض خطر نفوذ قرار دارند. چطور باید مطمئن شد این سیستم زمانی که به آن نیاز داریم کاری را که باید انجام خواهند داد؟"

پس از اینکه رئیس جمهور منتخب، دونالد ترامپ گفت می خواهد توانایی های هسته ای این کشور را ارتقا دهد، برنامه هسته ای آمریکا در مرکز توجه قرار گرفت.

ارسال نظر