استفاده از واقعیت مجازی در ژاپن برای مقابله با سونامی!

یک دانشگاه ژاپنی با استفاده از واقعیت مجازی، در صدد آموزش شهروندان کشورش است تا در مقابله با سونامی احتمالی بعدی، آمادگی لازم‌ را داشته باشند!

استفاده از واقعیت مجازی در ژاپن برای مقابله با سونامی!

به گزارش کلیک، ژاپن از Oculus Rift که ابزاری برای شبیه‌ سازی دنیای واقعی است، برای جلوگیری از سونامی و آماده سازی شهروندانش استفاده خواهد کرد. در تاریخ یازدهم مارس سال ۲۰۱۱، ژاپن با یکی از مخرب‌ترین سونامی‌های تاریخ مواجه شد که در نوع خود بی نظیر بود!

۵ سال بعد از آن اتفاق، اکنون دانشگاه تکنولوژی Aichi از واقعیت مجازی برای به کار گرفتن و آماده‌سازی مردم برای بلایای آسمانی فاجعه‌بار بهره می‌برد.

شبیه سازی واقعیت مجازی توسط هدست اکولوس ریفت فیسبوک حمایت شده و طریقه کار کردن آن به این صورت است که کاربر در پشت فرمان ماشین می‌نشیند و خود را در شهری می بیند که سونامی آن را ویران کرده. برای ایجاد یک وضعیت فاجعه به شکلی که واقعی به نظر برسد، سازندگان این برنامه طی تجزیه و تحلیل های خود، ویدئوهای گرفته شده در طول فاجعه ۲۰۱۱ و هم چنین مصاحبه از قربانیان بازمانده را به صورت یک دوربین جاسازی شده در درون ماشین قرار دادند.

تجربه کردن موج حرکت‌ها و پیش‌بینی برخورد با موانع در واقعیت مجازی برنامه‌نویسی شده است و در سه مکان این اتفاقات می‌افتد؛ توکیو، مینامی‌وارد در ناگویا و کوکیورا کیتاوارد در کیتا کیوشو.

در حالی که سونامی بخش شمالی این کشور را تحت تاثیر قرار داد، هم جمعیت عمومی و هم دولت نگران موج دوم زلزله در بخش جنوبی هستند که ممکن است زلزله بعدی شدیدتر و غیر قابل اجتناب باشد. کارشناسان امیدوارند این شبیه سازی به کسانی که در بخش جنوبی زندگی می‌کنند و تجربه زلزله را تا حدودی داشته‌اند، حس بهتری بدهد و به نوعی از طریق این آموزش، برای رفع هر گونه خطرات احتمالی اقدامات لازم انجام شود. علاوه بر این، مردم نیز در برابر شرایط خاص آمادگی لازم را کسب می‌کنند.

این آخرین نوع از خدمات ارائه‌شده فناوری مجازی می‌تواند باشد. امسال شاهد قوی‌تر شدن هدست‌های Oculus Rift، HTC Vive و Sony PlayStation خواهیم بود که بازار جهانی را داغ خواهند کرد.

این پروژه قرار است در ۱۳ مارس در پارک موریکورو ژاپن، تحت نام آمادگی در برابر سوانح، نمایش داده شود.

منبع: cnet

ارسال نظر