تماشا کنید؛ تصاویر حیرت انگیز گردباد از خارج جو زمین

حتی چندین مایل بالاتر از سطح زمین نیز می توان نیروی هراس انگیز یک گردباد را درک کرد؛ به ویژه وقتی سه گردباد به طور همزمان اتفاق می افتند.

تماشا کنید؛ تصاویر حیرت انگیز گردباد از خارج جو زمین

به گزارش کلیک، ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) که قبلاً نیز برخی از لحظات خاص خاموشی و روشنی زمین را ثبت کرده، این بار در روز سه شنبه یک فیلم از حرکت سه گردباد گوناگون را ثبت و ارسال کرده است. در این ویدئوهای کاملاً شگفت انگیز گردباد های دوقلوی Lester و Madeline بر روی اقیانوس آرام و گردباد Gaston بر روی اقیانوس اتلانتیک ثبت شده اند.

اگرچه فضانوردانی که در ISS زندگی می کنند به عنوان اولین کسانی هستند که رویدادهای فرازمینی مانند بارش شهابی Perseids را مشاهده می کنند، اما به نظر می رسد برخی از خیره کننده ترین مناظر آنها مرتبط با سیاره خودمان باشد. و این سه گردباد نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

اگرچه گردباها خطرناک و ویرانگر هستند، اما شکوه خوف انگیز آنها توسط دوربین های بیرون ایستگاه فضایی ثبت شده است. طبق اعلام مرکز گردباد ملی (National Hurricane Center) گردباد های Lester و Madeline که به سمت هاوایی در حرکت هستند، به ترتیب ۱۳۰ و ۹۰ مایل در ساعت سرعت دارند. از طرف دیگر، گردباد Gaston به نظر می رسد که به سمت بریتانیا در حرکت است و در دسته بندی ۳ گردبادها قرار می گیرد که دارای بادهای بیش از ۱۲۰ مایل در ساعت هستند.

به دلیل این که ISS هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور کره زمین می چرخد، دوربین های آن چشم انداز بی نظیری نسبت به رویدادهای کره زمین دارند. و همچنان که ساکنان مناطق درگیر این رویدادها از نزدیک شاهد این سیستم های آب و هوایی هستند، فضانوردان نیز به طور همزمان بر بالای سر آنها گردش می کنند.

قطعاً این اولین باری نیست که ISS رویدادهای آب و هوایی شگفت انگیز روی کره زمین را ثبت می کند. در سال ۲۰۱۵، سامانتا کریستو فورتی، فضانورد آژانس فضایی اروپا، یک تصویر زیبای فضایی از یک طوفان ثبت کرد. و در اواخر سال گذشته، NASA 15 تصویر برتر از کره زمین را منتشر کرد که از ایستگاه فضایی گرفته شده بودند، که شامل اسکاندیناوی در شب و red sprites یا انفجارهای الکتریکی در شمال غربی مکزیک بود.
بنابراین، دوستان شگفتی های زمین ادامه دارد. اهمیتی ندارد که در کجا ایستاده اید، آنجا تماشایی است.

ارسال نظر