انتشار جزئیات جدید از دستیار مجازی گلکسی S8 موسوم به Bixby

همانطور که می دانید سامسونگ گلکسی اس ۸ احتمالا دارای یک دستیار مجازی به نام Bixby خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر این دستیار مجازی بپردازیم.

انتشار جزئیات جدید از دستیار مجازی گلکسی S8 موسوم به Bixby

به گزارش کلیک ، همانطور که می دانید مایکروسافت دستیار مجازی Cortana را برای ویندوز ۱۰ عرضه کرده است، آمازون نیز دستیار مجازی Alexa را معرفی کرده است و گوگل نیز دستیار مجازی Google Assistant را عرضه کرده است؛ اما سامسونگ تاکنون در زمینه ارائه دستیار مجازی هیچ کاری انجام نداده است و در این زمینه از سایر غول های فناوری عقب مانده است.

طبق پیش بینی های انجام شده، به احتمال بسیار زیاد پرچمدار بعدی سامسونگ با دستیار مجازی Bixby عرضه خواهد شد.

در جدیدترین نسخه آزمایشی Samsung Pay سه گزینه وجود داشت که شامل Shopping، Mini و Bixby می شد. این گزینه ها برای نخستین بار در وبلاگ غیر رسمی سامسونگ یعنی SamMobile مشاهده شدند و پس از آن از اپلیکیشن حذف شدند. این موضوع بیانگر این است که احتمالا سامسونگ قصد دارد دستیار دیجیتالی خود را در پتلفرم پرداخت موبایل خود به کار بگیرد.

سامسونگ هنوز در مورد این شایعات اظهار نظر نکرده است؛ اما این خبر تنها سه ماه پس از اینکه این شرکت اعلام کرد که پتلفرم هوش مصنوعی Viv را خریداری کرده است، اعلام شد.

زمانی که این پلتفرم توسط سامسونگ خریداری شد، سامسونگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "این اقدام تعهد سامسونگ را نسبت به ایجاد دستیار مجازی شخصی نشان می دهد و این اقدام بخشی از چشم انداز گسترده این شرکت برای ایجاد یک اکوسیستم باز مبتنی بر هوش مصنوعی در تمام دستگاه ها و سرویس های این شرکت است".

قطعا اضافه شدن این دستیار مجازی به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ و احتمالا گوشی های پس از آن، باعث آسان تر شدن رابط کاربری این گوشی ها می شود و باعث می شود کاربر بتواند رابطه بهتری با آن ها برقرار کند.

این احتمال وجود دارد که پس از عرضه گلکسی اس ۸ ، گجت های پوشیدنی و وسایل هوشمند خانگی سامسونگ از رابط کاربری مکالمه ای بهره مند شوند.

این شرکت قبلا در کره جنوبی پیتنت (حق اختراع) برای "Bixby" ثبت کرده است که می تواند به عنوان یک فناوری که می تواند با فرمان صوتی فعال شود، تغییرات بزرگی را در گوشی ایجاد کند

ممکن است نوکیا نیز در گوشی های آینده خود از یک دستیار مجازی هوش مصنوعی به نام Viki استفاده کند.

ارسال نظر