پروژه امنیتی شکست خورده مایکروسافت چه بود؟

Windows Hello یکی از قابلیت‌های حیاتی درزمینۀ امنیت است که با ورود ویندوز ۱۰، در اختیار کاربران قرارگرفته است.

پروژه امنیتی شکست خورده مایکروسافت چه بود؟

به گزارش کلیک، به دلیل عدم وجود سخت‌افزار مناسب سازگار با این قابلیت، این اپلیکیشن نتوانست آن‌طور که مایکروسافت در نظر داشت در بسیاری از کامپیوترهای شخصی قابلیت و توانایی خود را به نمایش بگذارد.

یکی از قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن، تهیه فهرستی از اثرانگشت کاربران از طریق اسکنر اثرانگشت است که اجازه ورود به سیستم را دارند. این لیست توسط کاربر ادمین یا مدیر سیستم تهیه و تنظیم می‌شود. اما متأسفانه هنوز بسیاری از کامپیوترهای شخصی و یا لپ‌تاپ‌ها مجهز به اسکنر اثرانگشت نیستند و به همین دلیل این اپلیکیشن هنوز نتوانسته جایگاه خود را در میان اپلیکیشن‌های کاربردی و حیاتی باز کند. بنابراین بسیاری از سازندگان سخت‌افزارهای کامپیوتر به فکر ساخت سخت‌افزار جانبی به‌عنوان اسکنر اثرانگشت افتادند که قابلیت اتصال به کامپیوترهای شخصی را داشته باشد. یکی از این تولیدکنندگان Synaptics است. این تولیدکننده قطعات سخت‌افزاری اخیراً با تولید اسکنر اثرانگشت مافوق کوچک که قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق پورت USB دارد، پیشتاز تولید اسکنرهای اثرانگشت در سال جاری بوده است.

Untitled

البته این سخت‌افزار هنوز وارد بازار نشده است، اما شرکت Synaptics در نمایشگاه Computex از این سخت‌افزار رونمایی کرده است. این شرکت در خصوص این اسکنر مافوق کوچک می‌گوید، کافی است کاربر با نوک انگشت خود این اسکنر را لمس کند، تا اثرانگشت کاربر شناسایی شود. همچنین به گفته شرکت Synaptics این سخت‌افزار با اپلیکیشن‌های Windows Hello و Microsoft Passport سازگار است. هنوز اطلاعات زیادی در خصوص اندازه، میزان تولید و قیمت این اسکنر منتشر نشده است و شرکت Synaptics باید در مورد آن اطلاع‌رسانی کند. به نظر می‌رسد تولید این اسکنر از سه‌ماهه آخر امسال شروع شود.

به گفته گادفری‌چنگ، معاون رئیس بازاریابی در بخش روابط عمومی، هدف از تولید این سخت‌افزار حمایت از مشتریان جهت افزودن قابلیت‌ها و امکان شناسایی اثرانگشت کاربر در کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها است.

این سخت‌افزار جدید می‌توان به کاربران جهت استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن Windows Hello در ویندوز ۱۰ باشد. البته اگر قیمت فروش این اسکنر جدید و خارق‌العاده مناسب و به‌صرفه باشد.

ارسال نظر