یک بام و دو هوای رجیستری آیفون ۷

آیفون ۷ طی روزهای گذشته و پس از ورودش به بازار ایران، با قیمتی نجومی به مشتریان عرضه شد. اما این سوال مطرح است که آیا با وجود مسائل اخیر، رجیستری شامل آیفون ۷ خواهد شد؟

یک بام و دو هوای رجیستری آیفون ۷

به گزارش کلیک، پس از عرضه آیفون ۷ در بازار ایران غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، در این خصوص تصریح کرد: این گوشی‌ها قاچاق است و ما از مصرف‌کنندگان می‌خواهیم که در زمان خرید به این موضوع توجه کنند. ورود گوشی‌های آیفون از کانال غیررسمی، به موضوع کالای قاچاق در بازار دامن می‌زند.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه گفت: گوشی‌های آیفون ۷ که به صورت قاچاق وارد بازار شده اند، امکان ثبت و رجیستری در شبکه موبایل کشور را ندارد، حتی در صورت رجیستر شدن به زودی از مدار خارج خواهد شد.

کریمی اظهار داشت: خریداران در زمان خرید این گوشی‌ها باید به موضوع استعلام شناسه گوشی (IMEI ) در سامانه گمرک و وزارت صنعت، فاکتور اصلی خرید و نیز مهر فروشگاه دارای جواز صنفی، توجه کنند، برای اطلاع از اصلی بودن گوشی، خریدار باید شماره شناسه گوشی (IMEI ) را به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۷ پیامک کند.

در عین حال علیرضا محمدی طراح رجیستری گوشی تلفن همراه در واکنش به این اظهارات گفت: این موضوع غیرواقعی است و به هیچ وجه صحت ندارد.

محمدی افزود: تا پیش از روز و ساعت آغاز طرح رجیستری، هر گوشی که به هر طریق وارد کشور و فعال شده باشد، به صورت خودکار رجیستر می‌شود و کماکان بدون مشکل در شبکه سرویس می‌گیرد. از لحظه آغاز رجیستری، گوشی‌هایی که قاچاق وارد شده‌اند، با انداختن سیم‌کارت تشخیص داده شده و امکان سرویس‌دهی نخواهند بود.

این در حالی است که چندی پیش وزیر ارتباطات گفته بود که از تاریخ ۵ مرداد به بعد به صورت پایلوت این طرح فعال خواهد بود.

با این حال باید دید سرانجام آیفون ۷ در یک بام و دوهوای رجیستری به کجا خواهد رسید!

از سوی دیگر رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی از ثبت سفارش ورود آیفون ۷ توسط چند شرکت به داخل کشور، طی ۲ هفته آینده از طریق شرکت‌های رسمی خبر داد.

وی قیمت تقریبی آیفون ۷ را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد. طبق گفته وی این گوشی با توجه به ظرفیت و مدل و رنگ، قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت، اما قیمت پایه آن ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود که واردکنندگان رسمی آن را با فاکتور رسمی فروش و تایید رجیستری عرضه می کنند.

کریمی تاکید کرد: هم اکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت جدی در حال پیگیری برای جلوگیری از ورود آیفون ۷ قاچاق به بازار و جمع‌آوری آن هستند.

ارسال نظر